آموزش عکاسی از اجسام بی جان با مضمون قهوه

هنگامی که مردم در مورد عکاسی از اجسام بی جان صحبت می کنند، معمولا یک چیز صاف و آرام، بی حرکت و کلاسیک را تصور می کنند – مانند صحنه های صبحانه نقاشی شده توسط ویلم هدا (Willem Heda). اما عکس های پویا با فنجان های واژگون شده، قطرات قهوه پاشیده در هوا، و یک آشپزخانه شلوغ و درهم و برهم نیز تصاویر اجسام بی جان عالی ایجاد می کنند. اضافه کردن تایپوگرافی غذایی به هرج و مرج تصویر شما را حتی جالب تر خواهد کرد.

بیایید ببینیم چطور می توانیم این دو المان دوست داشتنی را با هم ترکیب کنیم، و یک فنجان قهوه را با قطرات پاشیده شده قهوه و یک متن در حال پرواز ساخته شده از دانه های قهوه، ثبت کنیم.

۱

لوازم مورد نیاز

ایجاد حروف واقعی از دانه های قهوه ممکن است دشوار به نظر برسد، اما این کار آنقدر که به نظر می رسد سخت نیست. بله کمی صبر لازم است، اما به هیچ مهارت یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد. تمام مواردی که من استفاده کردم بسیار ساده هستند.

برای الگو، به این چیزها نیاز دارید: کمی کاغذ ضخیم، چسب شفاف، مقداری دانه قهوه، یک چاقوی طراحی تیز، و موچین.

برای ترکیب بندی، به این چیزها نیاز دارید: یک فنجان قهوه، اقلامی برای ایجاد یک عکس طبیعی از اجسام بی جان (مانند قاشق چای خوری و دستمال سفره)، و وسیله ای برای معلق نگه داشتن الگو با دانه های قهوه در هوا (من از سیم و یک سوزن بافندگی استفاده کردم).

برای عکاسی از قطرات قهوه، به این چیزها نیاز دارید: هر نوع منبع نور مناسب (در مورد من دو اسپیدلایت)، یک دوربین، و یک سه پایه.

۲

الگو

اول، بیایید الگو را بسازیم. یک طرح کلی از حروفی که می خواهید استفاده کنید بر روی یک ورق کاغذ ضخیم کشیده و آنها را با تیزترین چاقویی که می توانید پیدا کنید یا یک قیچی کوچک ببرید. من اغلب اوقات با کاغذ کار می کنم، بنابراین یک چاقوی طراحی آماده داشتم.

مطمئن شوید که کاغذ برای نگه داشتن وزن دانه های قهوه به اندازه کافی محکم باشد. من مجبور شدم یک لایه دیگر به آن اضافه کنم تا مطمئن شوم که الگو زیر وزن آن پاره نمی شود. پس از آن، دانه های قهوه را یکی یکی به الگو بچسبانید، و برای پوشاندن لبه ها بیشتر دقت کنید تا الگو دیده نشود.

این کار کمی طول می کشد، اما نتیجه بسیار بادوام خواهد بود و می توانید بیش از یک بار از آن استفاده کنید.

۳

چسب و سیم کاری

رشته سیم را به نوشته قهوه خود متصل کرده و آن را در هوا بالای فنجان قهوه خود آویزان کنید.

برای این که فنجان قهوه طوری به نظر برسد که انگار در حال واژگون شدن است، من از یک چسب تفنگی برای ثابت کردن آن در یک وضعیت کج و متمایل به یک طرف بر روی یک نعلبکی استفاده کردم.

۴

ترکیب بندی

حروف را در مرکز کادر قرار داده و بقیه ترکیب بندی را در اطراف آن تنظیم کنید. از اقلامی مانند یک قوری قهوه، شیشه دارچین یا پارچ شیر برای ایجاد این خیال که همه چیز دارد بر روی یک میز آشپرخانه معمولی اتفاق می افتد، استفاده کنید.

۵

نورپردازی

این طرح نورپردازی مورد علاقه من است؛ من عملا همه جا از آن استفاده می کنم. نور اصلی یک اسپیدلایت در داخل یک استریپ باکس است، که در سمت راست، کمی پشت صحنه قرار داده شده است. نور پرکننده که سایه ها را از بین می برد، یک اسپیدلایت در پشت یک دیفیوزر بزرگ در سمت چپ است.

هر دو اسپیدلایت بر روی قدرت کم تنظیم شدند: ۱/۸ تا ۱/۱۲۸ توان، ضربه بسیار کوتاهی ارائه می دهد که حرکت مایع را متوقف می کند، بنابراین می توانید قطرات قهوه پویا را ثبت کنید.

۶

عکاسی

با یک لیوان شات یا چیزی به همان اندازه کوچک کمی قهوه در یک فنجان بریزید. مایع به کف فنجان برخورد می کند و به صورت قطرات زیبا به بیرون می پاشد. یک سری عکس پشت سر هم بگیرید و بهترین آنها را برای پس پردازش انتخاب کنید. همچنین می توانید چند دانه قهوه در حال پرواز را نیز به صورت پراکنده به بالای صحنه اضافه کنید.

۷

پس پردازش

بهترین عکس یا چند عکس را برای ترکیب کردن با یکدیگر انتخاب کنید. به عنوان مثال، من قطرات قهوه پاشیده شده در هوا را از یک عکس و دانه های قهوه در حال سقوط را از یک عکس دیگر گرفتم و آنها را با استفاده از ماسک های لایه فتوشاپ با هم ترکیب کردم. پس از آن، کمی کنتراست بیشتر اضافه کرده و پس زمینه را کمی روشن تر کردم. و کار تمام است!

این ترفند را می توانید با بخار در حال بلند شدن به جای قطرات قهوه پاشیده شده در هوا، یا با فلفل قرمز یا ادویه جات دیگر به جای دانه های قهوه نیز امتحان کنید.

منتظر دیدن کارهای زیبای شما هستیم – موفق باشید!

عکس ها و GIF: دینا بلنکو (Dina Belenko)

نویسنده: کریستن دوبین (Kristen Dobbin)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *