آموزش عکاسی مینیمالیستی: رسانه قدرتمندی که آنقدر که فکر می کنید آسان نیست

دوست دارید عکس های مینیمالیستی قوی تری بگیرید؟ پس این آموزش عکاسی مینیمال برای شماست. در اینجا، من توضیح می دهم که مینیمالیسم یا ساده گرایی چیست، و از همه مهم تر، چه چیزی نیست. همچنین چند نکته و ترفند برای بهبود عکس های مینیمال به شما ارائه می دهم و چند نقل قول و لینک از اساتید این زمینه را نیز با شما به اشتراک می گذارم تا از آنها الهام بگیرید.

۱

عکاسی مینیمالیستی چیست؟

من متوجه شده ام که برخی افراد از واژه مینیمالیسم برای توصیف نوعی از عکاسی استفاده می کنند، مثلا زمانی که می خواهند به این سوال که چه نوع عکاسی انجام می دهند، پاسخ دهند. به همین دلیل مهم است روشن کنیم که مینیمالیسم سبکی از عکاسی است که می توانید آن را به هر ژانر عکاسی، از منظره گرفته تا عکاسی از مواد غذایی، اعمال کنید.

۱/۱۰۰۰، f/8، ایزو ۲۰۰

در واقع، مینیمالیسم سبکی است که نه تنها در عکاسی، بلکه در هر چیز دیگری از نقاشی گرفته تا طراحی نیز وجود دارد. حتی یک سبک زندگی است که اخیرا محبوب شده است. یک چیزی که در مینیمالیسم یا ساده گرایی مشترک است، صرف نظر از این که در کجا از آن استفاده می کنید، ایده «کمتر بیشتر یا بهتر است» می باشد. به همین دلیل، جزئیات بسیار مهم هستند.

۲

فوت و فن کار

اگرچه مینیمالیسم در زیبایی شناختی بصری بسیار ساده است، اما همیشه دستیابی به آن آسان نیست. در واقع، دستیابی به آن حتی می تواند سخت تر باشد، چون واقعا هیچ جایی برای پنهان کاری ندارد. اگر عکس شما خوب نباشد، کاملا مشهود خواهد بود. یکی از اولین قوانین عکاسی مینیمالیستی قوی، این است که سوژه را جدا کرده و اجازه دهید پس زمینه دقیقا همان چیزی که هست باشد، یک پس زمینه. با استفاده از پس زمینه های خنثی یا یک عمق میدان کم می توانید به این هدف دست یابید.

۱/۳۲۰، f/11، ایزو ۴۰۰

یک سوژه جدا شده در یک پس زمینه خنثی هنوز هم برای این که به عنوان یک تصویر مینیمالیستی واجد شرایط باشد کافی نیست، چون این توصیف می تواند شامل عکاسی محصول از یک سایت تجارت الکترونیک (فروش آنلاین) نیز باشد، و البته ما در مورد آن صحبت نمی کنیم.

بنابراین برای دستیابی به مینیمالیسم، شما باید یک پیام یا احساس را نیز منتقل کنید. مایکل کنا (Michael Kena)، عکاس بزرگ سبک مینیمالیستی می گوید: «برای من، نزدیک شدن به سوژه برای عکاسی، کمی شبیه ملاقات با یک شخص و شروع یک گفتگو است».

بیشتر بیاموزید: آموزش ۶ نکته عکاسی منظره مینیمال با بررسی عکس های مایکل کنا

۳

ترکیب بندی

شما می توانید از ترکیب بندی برای تاثیرگذارتر کردن تصویر خود استفاده کنید. المان های زیادی در یک تصویر مینیمالیستی وجود ندارد، بنابراین شما باید مطمئن شوید که آنها در موقعیت خوبی قرار داشته و به درستی توزیع شده باشند. شما باید از ترکیب بندی برای ایجاد یک تصویر هارمونیک و تاکید بر سوژه استفاده کنید. همیشه علاوه بر زیبایی شناسی تصویر، پیام آن را نیز در نظر داشته باشید.

۱/۶۰، f4، ایزو ۴۰۰

استفاده از قوانین ترکیب بندی واقعا می تواند به شما کمک کند تا بر عکاسی مینیمالیستی مسلط شوید. هنگامی که کار با آنها برای شما راحت شد، باز هم به آزمایش کردن ادامه دهید، چون شکستن قوانین نیز گاهی اوقات می تواند به همان اندازه مفید باشد.

آموزش های مرتبط:

۱۰ قانون ترکیب بندی عکس

شکستن قوانین ترکیب بندی قدیمی ممکن نیست، مگر با قوانین جدید و پیشرفته تر

۲۰ تکنیک ترکیب بندی در عکاسی که عکس های شما را بهتر می کنند

۴

رنگ ها، اَشکال، و بافت ها

شما می توانید تنها از یک رنگ استفاده کنید تا بر پیام تاکید کرده یا یک جو و یک احساس ایجاد کنید. یک تاریخچه طولانی در هنر در مورد معنای فرهنگی و تاثیر روانشناختی که رنگ های مختلف بر بیننده می گذارند، وجود دارد. هنگام گرفتن تصاویر مینیمالیستی، از این تاریخچه به نفع خود استفاده کنید.

۱/۶۴۰، f/4.5، ایزو ۲۵۰

همچنین می توانید برعکس عمل کرده و از رنگ های برجسته و متضاد برای ایجاد عکس های جذاب تر استفاده کنید.

لیا دی مولانر (facebook.com/thminima) در مصاحبه ای گفته که در مکانی زندگی می کند که خیلی رنگارنگ نیست، بنابراین تحقیقات عمیق تری برای استفاده از سایر ویژگی های سبک مینیمالیستی انجام داده است. با توجه به این نکته، شما نیز می توانید از اَشکال و بافت ها استفاده کنید.

۵

ایجاد تصاویر

مینیمالیسم را می توان در پیاده روی های طولانی در شهر برای عکاسی شهری یا در طبیعت برای عکاسی از مناظر پیدا کرد، اما شما می توانید آن را در عکاسی سبک زندگی، عکاسی از مواد غذایی، عکاسی تبلیغاتی و ژانرهای دیگر نیز ایجاد کنید.

بیشتر بیاموزید: چگونه عکس منظره مینیمالیستی بگیریم

۱/۶۰، f11، ایزو ۴۰۰

برخی از برندهای بزرگ مانند دیزنی یا LG از مینیمالیسم برای تبلیغات چاپی خود استفاده می کنند. شما می توانید برای الهام گرفتن، سازندگان چنین کمپین هایی را در اینستاگرام دنبال کنید. من به خصوص آنا دویس (Anna Devis) و دنیل رودا (Daniel Rueda) را در اینستاگرام دوست دارم.

لنزک: بازدید از صفحه اینستاگرام این زوج هنرمند را به شما علاقه مندان به عکاسی مینیمال پیشنهاد می کنیم. Anniset و Drcuerda.

6

چرا باید مینیمالیسم را امتحان کنید

– امتحان کردن چیزهای جدید باعث بهبود مداوم عکاسی شما می شود. عکاسی مینیمالیستی نیازی به خرید هیچ تجهیزات جدیدی ندارد. شما چیزی برای از دست دادن ندارید و چیزهای زیادی می توانید به دست آورید.

– ذهن و خلاقیت شما را به کار انداخته و پیام واضح و مختصری با تصاویر شما به بیننده ارائه می دهد.

– مینیمالیسم آنقدر متنوع است که شما می توانید نوع منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید. شما می توانید از آن به عنوان یک حالت مراقبه و تفکر یا به عنوان یک پروژه خلاقانه سرگرم کننده استفاده کنید. انتخاب با شماست.

ن

نتیجه گیری

تصادفی نیست که در تبلیغات از مینیمالیسم استفاده می شود. تصویری که به وضوح با آنچه شما می خواهید ارتباط برقرار می کند، چیزی است که در بین تمام تصاویری که ما هر روز می بینیم برجسته می شود. ایجاد عکس های مینیمالیستی قوی مهارتی است که می تواند کار شما را ارتقاء دهد.

۱/۵۰۰، f5.6، ایزو ۱۰۰

آن را امتحان کنید، تمرین کنید، و از همه مهم تر، از آن لذت ببرید.

لطفا نظر خود درباره مطالب را، در قسمت دیدگاه ها پایین، با ما به اشتراک بگذارید و تیم لنزک را در انتشار آموزش های بهتر یاری دهید.

نویسنده: آنا میرلس (Ana Mireles)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *