آموزش عکاسی: چگونه با استفاده از یک کتاب عکس های زیبا و هنری خلق کنیم

عکاسی یک هنر است، و هر عکاس یک هنرمند است که از تخیل خود برای خلق یک اثر هنری زیبا استفاده می کند. یک هنرمند واقعی می تواند هر چیزی را به یک اثر هنری نفسگیر تبدیل کند. در آموزش عکاسی نسبتا کوتاه امروز، قصد داریم همین کار را انجام دهیم. ما با استفاده از یک کتاب و نور LED عکس های هنری زیبا خلق خواهیم کرد. شما با استفاده از دوربین گوشی موبایل هم می توانید از کتاب عکس هایی زیبا و رنگارنگ بگیرید، هر دوربینی جواب می دهد. پس در ادامه با ما همراه شوید.

آنچه برای ایجاد عکس های زیبا و هنری با استفاده یک کتاب نیاز دارید:

دوربین: برای ایجاد عکس های زیبا و هنری با استفاده یک کتاب، به یک دوربین نیاز دارید. هر دوربینی، حتی دوربین گوشی موبایل هم کارساز است.

سه پایه: سه پایه (یا قرار دادن دوربین روی سطحی ثابت مثل یک صندلی) برای نگه داشتن دوربین «الزامی» است.

ریموت کنترل شاتر: تا هنگام عکس گرفتن باعث لرزش دوربین و تار شدن عکس نشوید. اگر ریموت کنترل ندارید، از تایمر دوربین برای عکاسی با تاخیر استفاده نمایید.

چراغ قوه LED: شما همچنین به یک چراغ قوه LED نیاز دارید. باز هم، چراغ LED گوشی تلفن همراهتان برای این نوع عکاسی کاملا مناسب خواهد بود. همچنین ممکن است از یک لامپ، یا هر منبع نور دیگری – حتی فلاش – استفاده کنید.

مسلما به یک کتاب هم نیاز دارید. این کتاب باید بزرگ بوده، و صفحات ضخیمی داشته باشد، به طوری که نور را به خوبی منعکس کند. من از کتاب رکوردهای جهانی گینس استفاده کردم.

شما به یک اتاق تاریک نیاز دارید، بنابراین بهتر است که این جلسه عکاسی را در شب برگزار کنید.

۱

روش اول

چیدمان:

این جلسه عکاسی به چیدمان پیچیده ای نیاز ندارد. تنها کافی است کتاب خود را از وسط باز کرده و ۱۰ صفحه از آن را تا کنید، مانند تصویر زیر:

برای پیدا کردن وسط کتاب، تعداد کل صفحات را تقسیم بر ۲ کنید؛ هر عددی به دست آمد، همان شماره صفحه را باز کنید.

اکنون کتاب را در لبه یک میز قرار دهید. نوری را با یک زاویه پایین تر در پشت کتاب قرار دهید، به طوری که در عکس دیده نشود.

می توانید یک شیشه سیاه در زیر کتاب قرار دهید تا انعکاس کتاب را هم نشان دهید.

تنظیمات دوربین:

برای ایجاد عکس های هنری و زیبا با استفاده از یک کتاب، دوربین خود را بر روی مُد اولویت دیافراگم (Av یا A) تنظیم کنید. ایزو را بر روی ۱۰۰ و دیافراگم را بر روی f/11 یا f/16 قرار دهید. با این تنظیمات و یک چراغ LED گوشی تلفن همراه، سرعت شاتری بین یک و دو ثانیه به دست خواهید آورد. از آنجا که سوژه ما ثابت است، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

دوربین خود را بر روی سه پایه ثابت کنید. کادر را تنظیم کنید، به صورت دستی فوکوس کرده، و آن را رها کنید. دیافراگم شما خیلی بسته است، بنابراین عمق میدان زیادی به دست خواهید آورد، و کل کتاب در فوکوس خواهد بود.

روند کار:

اکنون باید از پشت نور بیاندازید و عکس بگیرید.

با زوایای مختلف نور بازی کنید تا عکس های مختلفی به دست آورید، اما به یاد داشته باشید که نور همیشه باید در زاویه پایین تری قرار داشته باشد.

هنگامی که به اندازه کافی عکس گرفتید، موقعیت دوربین را تغییر دهید. آن را کمی پایین تر یا بالاتر قرار دهید تا نتایج متفاوتی به دست آورید.

۲

روش دوم

ما با استفاده از نور LED تصاویری ایجاد کردیم. اکنون قصد داریم چند نوع عکس متفاوت بگیریم.

برای این کار، به یک مانیتور یا تلویزیون بزرگ و چند تصویر انتزاعی نیاز دارید. این روش بسیار ساده است. تصاویر انتزاعی را بر روی مانیتور یا تلویزیون خود نمایش داده و کتاب را در جلوی آن قرار دهید. باید کمی فاصله بین کتاب و تصاویر انتزاعی وجود داشته باشد، به طوری که تصاویر انتزاعی در تصویر مات شوند.

شما باید دیافراگم را باز کنید، بنابراین آن را بر روی f/4 یا f/5.6 تنظیم کنید.

۳

روش سوم – کتاب چند رنگ

این روش کمی سخت است و به کمی کار پس پردازش نیاز دارد، اما نتایج شگفت انگیزی به شما خواهد داد. شما باید دانش پایه ای از فتوشاپ و اطلاعاتی در مورد ماسک های لایه (Layer masks) داشته باشید.

در اینجا شما به همان چیدمان نور LED نیاز دارید.

در این روش شما یک سری عکس با نورهایی با رنگ های مختلف می گیرید و آنها را در پس پردازش با هم ادغام می کنید. شما باید از طلق های رنگی برای به دست آوردن نور رنگی استفاده کنید.

پنج عکس با نورهایی با رنگ های مختلف مانند سفید، نارنجی، قرمز، آبی، و سبز بگیرید. مطمئن شوید که دوربین خود را بین عکس ها جابجا نکنید.

اکنون از این عکس ها برای ایجاد یک تصویر رنگارنگ استفاده کنید.

ادغام تصاویر در فتوشاپ

– هر پنج عکس را در فتوشاپ باز کرده و آنها را در لایه های جداگانه قرار دهید.

– اکنون یک لایه را انتخاب کنید.

– دکمه «Alt» را فشار داده و یک ماسک لایه اضافه کنید. این کار یک ماسک لایه سیاه اضافه کرده و همه چیز را پنهان خواهد کرد. همین کار را برای هر پنج لایه انجام دهید.

– اکنون یک قلم موی نرم بردارید و مطمئن شوید که رنگ پیش زمینه سفید باشد. opacity و flow قلم مو را بر روی ۵۰% تنظیم کنید.

– به صورت رندوم بر روی ماسک های لایه رنگ کنید. اندازه قلم مو را به صورت رندوم تغییر دهید. opacity قلم مو را به طور رندوم کم و زیاد کنید. همچنین می توانید از قلم موهایی با جلوه های خاص برای به دست آوردن نتایج متفاوت استفاده کنید.

لنزک: نقاشی با ابزار قلم مو با رنگ سیاه روی ماسک لایه، آن قسمت از لایه را ناپدید و رنگ سفید پدیدار خواهد کرد.

پس از کمی صرف وقت و تمرین، عکسی مانند این به دست خواهید آورد.

امیدواریم از این ایده عکاسی در خانه لذت برده باشید و آن را با کتاب و رنگ های مختلف امتحان نمایید. در بخش «تمرین عکاسی» لنزک می توانید تمرین های بیشتری را برای انجام دادن در خانه پیدا کنید، از وقت آزادتان استفاده نمایید و البته لذت ببرید.

نویسنده: راماکانت شاردا (Ramakant Sharda)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *