آموزش نکات نورپردازی خلاقانه عکاسی با استفاده از وسایل خانگی

همیشه دوست داشتید بدون نیاز به صرف هزینه زیاد برای تجهیزات، عکس های جالب بگیرید؟ به احتمال زیاد در حال حاضر برخی وسایل خانگی معمولی دارید که می توانند به عکس های شما یک نورپردازی خلاقانه بدهند و آن ها را جالب کنند! نکات آموزشی و ترفند های نورپردازی خلاقانه با استفاده از چیزهایی که در حال حاضر در خانه خود دارید را بخوانید و امتحان کنید. همچنین یک کفگیر، سی دی و طلق رنگی دم دست داشته باشید و گوشی موبایل تان را شارژ کنید که در آموزش عکاسی امروز به چراغ قوه اش و این وسایل برای نورپردازی احتیاج خواهیم داشت.

تقریبا در تمام این نکات، من از گوشی موبایل هوشمندم برای نورپردازی و روشن کردن سوژه استفاده می کنم، که وسیله دیگری در خانه شماست که می توانید از آن استفاده کنید!

۱

سایه ها و الگوها

برای ایجاد سایه ها و الگوها در عکس های خود، برخی از وسایل زیر را که در حال حاضر در خانه دارید، امتحان کنید. با یک کفگیر یک الگوی نقطه ای ایجاد کنید. آن را زیر نور نگه دارید – نور شما می تواند یک چراغ قوه یا نور طبیعی در بالای سوژه باشد و خواهید دید که سایه ها چگونه شکل می گیرند.

وسایل مختلف با سوراخ های مشابه مانند صافی، رنده، یا سبد لباس را امتحان کنید. این وسایل را نزدیک و دور از سوژه خود نگه دارید تا زمانی که به ظاهری که می خواهید برسید! یک راه آسان دیگر ایجاد سایه به وسیله پرده های پنجره های شماست. شما می توانید سوژه خود را نزدیک پرده ها با زاویه ای قرار دهید که الگوی مورد نظر را بر روی سوژه خود به دست آورید.

استفاده از یک نور کوچک مانند چراغ قوه گوشی و یک کفگیر برای ایجاد الگو مناسب است.

همچنین می توانید الگوها را روی کاغذ، مقوا، یا امثال آن ببرید تا الگوهایی که می خواهید را به دست آورید. آنها را بر روی سوژه خود، و زیر منبع نور نگه دارید تا سایه ها و الگوهایی را برای عکس های خود ایجاد کنید.

بیشتر بیاموزید: ۸ ترفند عکاسی با وسایل آشپزخانه

۲

فیلترهای رنگی

استفاده از کاغذ شفاف مانند سلفون یا حتی طلق های رنگی که شفاف هستند می تواند به شما کمک کند تا به عکس های خود سایه رنگ اضافه کنید. آنها را به شکل مربع یا دایره هایی به قطر لنز خود ببرید و هنگامی که عکس می گیرید یکی از آنها را بالا نگه دارید. همچنین می توانید از نوار چسب برای نگه داشتن آنها بر روی لنز در حین عکس گرفتن از سوژه استفاده کنید.

من از کاورهای CD رنگی برش خورده استفاده کردم. طلق ها هم خوب هستند. هر چیزی که شفاف باشد.

رنگ ها را لایه بندی کرده یا آنها را در لبه های لنز قرار دهید تا در یک عکس سایه رنگ های مختلف ایجاد کنید. یک راه دیگر این است که کاغذ رنگی را در جلوی منبع نور خود، مانند یک چراغ قوه یا نور خورشید قرار دهید تا سایه رنگ به دست آورید. به این ترتیب لازم نیست کاغذ را روی لنز خود قرار دهید و می توانید رنگ های مختلف را در صحنه ترکیب کنید.

بیشتر بیاموزید: ساخت استودیو عکاسی ماکرو با کاغذ و طلق رنگی جلوی چراغ مطالعه

همچنین می توانید از یک تبلت، لپ تاپ، یا تلفن همراه نیز برای ایجاد سایه های رنگی استفاده کنید. سعی کنید در یک مکان کمی تاریک تر از سوژه خود عکس بگیرید تا سایه رنگ کمی بیشتر مشخص شود. دستگاه خود را نزدیک سوژه قرار دهید و ببینید چطور رنگ ها بر روی سوژه شما به نمایش در می آیند. مطمئن شوید که دوربین شما محکم و ثابت باشد، چون استفاده از یک سرعت شاتر آهسته برای جبران نورِ کمتر می تواند باعث ثبت لرزش بیشتر دوربین و تار شدن عکس شود. از یک لنز سریع (که گشودگی دیافراگم باز تری ارائه میدهد و می توانید سرعت شاتر را سریع تر تنظیم کنید) استفاده کنید تا عکس هایتان تار نشوند.

بیشتر بیاموزید: ویدیو آموزش ۵ ترفند یا حقه جالب عکاسی در خانه

از فیلتر رنگی در کنار لنز استفاده کنید.

۳

ایجاد رنگین کمان

با بازتاب نور بر روی یک CD قدیمی می توانید یک نور رنگین کمانی ایجاد کنید. از آن برای ایجاد رنگین کمان های جالب بر روی سوژه یا پس زمینه خود استفاده کنید. می توانید آن را کج کنید تا جلوه های مختلفی به دست آورید.

روش دیگری که می توانید از یک CD برای ایجاد یک نور جالب استفاده کنید این است که آن را ببرید و بر روی مقوا بچسبانید و بالا روبروی نور نگه دارید. ببینید چه نور خلاقانه ای می توانید بر روی سوژه خود به دست آورید!

آن را در اطراف جابجا کنید تا زاویه رنگین کمان را درست همانطور که می خواهید به دست آورید. در مورد نحوه قرار دادن رنگین کمان برای برجسته کردن بخش های مختلف صحنه خود خلاقیت به خرج دهید.

بیشتر بیاموزید: ۱۰ ترفند عکاسی که می توانید در خانه انجام دهید

۴

چراغ های رشته ای

چراغ های رشته ای می توانند ظاهر خلاقانه ای به عکس های شما بدهند، در حالی که سوژه را نیز روشن می کنند. چراغ ها را نزدیک لنز قرار دهید تا دایره های نور تار (بوکه های دایره ای) به دست آورید، یا آنها را بر روی سوژه واقعی خود قرار دهید تا نور گرم و جذابی بر روی سوژه ایجاد کنید.

چراغ ها را با نوار چسب به دیوار بچسبانید تا دست هایتان برای عکس گرفتن از سوژه آزاد باشد.

لامپ های رشته ای در یک صحنه تاریک بهتر عمل می کنند، اما شما می توانید شرایط روشنایی مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهتر است.

چراغ های رشته ای را نزدیک لنز خود قرار دهید تا جلوه های دایره ای به دست آورید.

۵

بطری اسپری

آب نور را بازتاب می کند، این بدین معنی است که وقتی نور به آب برخورد می کند، خم می شود و می تواند یک راه منحصر به فرد برای نورپردازی یک عکس به شما بدهد! یک بطری اسپری بردارید و کمی آب بر روی لنز اسپری کنید. ممکن است لازم باشد دوربین خود را رو به سمت منبع نور، مانند یک نور پس زمینه یا خورشید قرار دهید تا شکست نور را به دست آورید.

استفاده از آب مقطر در یک بطری اسپری نیز جلوه های واقعا جالبی به شما می دهد. حتی می توانید یک گام جلوتر بروید و از یک فیلتر رنگی در بالای نور یا لنز استفاده کنید تا ترکیبی از جلوه ها را به دست آورید.

الف

آموزش بعدی

مایلید یادگیری را ادامه دهید؟ بسیار خب، این آموزش عکاسی لنزک یعنی «آموزش نکات و ترفند هایی برای استودیو عکاسی خانگی دست ساز شما» را به شما عزیزان توصیه می کنیم – چراکه با این مقاله مرتبط بوده و نکات و ترفند های نورپردازی عکاسی جالبی را به شما عزیزان آموزش می دهد.

ن

نتیجه گیری

با ترکیب تمام این نکات با یکدیگر، تصاویر جالب ایجاد کنید. این تصویر جلوه رنگین کمان، چراغ های رشته ای، و قطرات آب را دارد، که همه آنها با چراغ قوه گوشی هوشمند من روشن شده اند.

تمام این جلوه های نورپردازی جالب، نورپردازی خلاقانه تری به تصاویر شما می دهند. همه آنها را می توانید با استفاده از وسایل خانگی که در حال حاضر در خانه دارید ایجاد کنید، یا می توانید خودتان با قیمت ارزان آنها را بسازید. شما کدام یک از این ترفند ها را امتحان می کنید یا کرده اید؟

آیا ترفند عکاسی یا نورپردازی دیگری بلد هستید که مایلید با دوستان لنزکی خود و ما به اشتراک بگذارید؟ لطفا در بخش نظرات پایین صفحه بنویسید.

نویسنده: جکی لاماس (Jackie Lamas)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *