آموزش گام به گام عکاسی از پاشیدن مایعات

دینا بلنکو (Dina Belenko) یک عکاس اجسام بی جان از روسیه است که قبلا از او و کار هایش در لنزک نوشته ایم. پشت هر یک از عکس های هنری او که معمولا از اشیاء روزمره بی جان هستند، داستانی شگفت انگیز قرار دارد. در این مطلب لنزک، دینا به شما آموزش می دهد چگونه بر جاذبه غلبه کرده و از پاشیدن شیر یا قهوه عکس هایی بگیرید که بییندگان را شگفت زده کنند. در ادامه مطلب با همراه شوید.

عکاسی از پاشیدن مایعات (splash photography) همیشه مفرح است، حتی اگر یک عکس ساده از فنجان قهوه باشد. به علاوه، همیشه جای زیادی برای آزمایش کردن وجود دارد – حتی کلی مفرح است!

وقتی عکس «فنجان خالی – Empty Cup» را ساختم، خیلی ها از من پرسیدند چگونه این عکس را گرفته ام و من فکر کردم که بهتر است به جای پاسخ دادن به تک تک سوالات با یک آموزش گام به گام مراحل آن را آموزش دهم. پس این هم از مراحلش:

۱

وسایل مورد نیاز

اول از همه به یک پس زمینه تک رنگ نیاز دارید (کاغذ یا مقوا فقط کار را سخت تر می کنند؛ من از تخته چندلای رنگ شده استفاده کردم). یک سرنگ بزرگ بدون سوزن، چسب دو طرفه قابل اطمینان، دستگاه چسب تفنگی و هر شیء دیگری که برای ساخت عکس بی جانتان دوست دارید استفاده کنید.

۲

چیدمان

حال زمان ترکیب بندی و چیدمان اجسام بی جان است، البته به یاد داشته باشید که قرار است وارونه شوند. مطمئن شوید که این همان ترکیب بندی ای است که دوست دارید ببینید، چراکه بعدا قابل تغییر نخواهد بود.

حالا همه چیز را محکم به پس زمینه بچسبانید. برای اشیاء سبک از چسب دوطرفه و برای سنگین تر هایی چون لیوان از چسب تفنگی استفاده کنید (همچنین برای بیسکویت ها و دستمال سفره).

اطمینان حاصل کنید که همه چیز محکم چسبیده است و سپس پس زمینه را وارونه کنید. من مال خودم را روی دو صفحه چندلای رنگ آمیزی شده قرار دادم (سمت راستی). از آنجایی که سفید رنگ شده، کار رفلکتور را نیز می کند.

۳

نورپردازی

برای نورپردازی من از یک فلاشم را روی قدرت کم قرار دادم (۱/۸ تا ۱/۱۲۸ قدرت برای ثابت و فریز کردن حرکت مایعات مناسب است) و آن را روی مُد RPT قرار دادم که طی یک نوردهی فلاش چند باز زده می شود (نام این حالت از Repeating گرفته شده).

من همچنین از یک سافت باکس استفاده کردم و همانطور که در بالا اشاره کردم، صفحه چندلای سمت راست نقش یک رفلکتور را ایفا می کرد.

۴

تفریح کنید

حال سرنگ را با شیر، قهوه یا هر مایع دیگری پُر نمایید، آن را به بالا نشانه رفته و شروع به پاشیدن کنید. اگر پاشیدن را با حرکت دایره ای انجام دهید، می توانید ترشحاتی با پیچ و تاب داشته باشید. این بهترین قسمت است، مگه نه؟

بعد از عکاسی می توانید بهترین ترشحات (splashes) را انتخاب کرده و در فتوشاپ به یک عکس ترکیب کنید. بعد می توانید عکستان را کمی اصلاح کنید (مثل tone و contrast) و کار تمام است!

عکس های مورد علاقه تان را انتخاب کنید

آن ها را به یک عکس نهایی ترکیب کنید

ن

عکس های نهایی

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px

نظرات شما

  1. حامد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    با سلام خدمت دوستان عزیز در سایت مفید لنزک
    ممنون آموزش خیلی عالی بود
    این مصاحبه هایی که از سایت ۵۰۰ می گذارید از کدام بخش سایت است ممنون می شوم پاسخ دهید و اگر لینک ان صفحه مورد نظر راهم بگذارید ممنون میشوم

  2. محسن پیرنیا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    عکسها واقعا جالب و خلاقانه هستن. اما من یه مشکل کوچیک برا گرفتن این نوع عکسا دارم! اونم اینکه اگه زبونم لال، خدای نکرده یه قطره از این شیرقهوه موقع عکاسی بریزه رو فرش خانمم منو ………


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *