الگوریتم جدید ادوبی انتخاب های فوق العاه دشوار را آسان می کند

بخش تحقیقات شرکت ادوبی بر روی برخی از ویژگی های ویرایش عکس و فیلم بسیار جالب کار کرده است، اما تا آنجا که ما می دانیم، آخرین تحقیقات آنها ممکن است در ویرایش عکس انقلابی به پا کند. تصور کنید که فتوشاپ بتواند به طور خودکار سوژه های پیچیده را در عرض چند ثانیه بُرش بزند، مهم نیست پس زمینه چه باشد… و هیچ ابزار قلم مویی مورد نیاز نیست. بنابراین در آینده تعویض پس زمینه یا دشوارترین انتخاب ها (Select)، مثل مو های پراکنده در عکاسی پرتره، به سادگی انجام خواهد پذیرفت. در ادامه این مطلب لنزک با ما همراه شوید.

برای ابزارهای انتخاب (Selection) ادوبی انتقاد های زیادی شده است – به خصوص محیط جدید Select و Mask – اما این تحقیق در نظر دارد همه مخالفان را ساکت کند. ادوبی با استفاده از یک فرآیند دو بخشی که شامل یک «شبکه رمزگذار-رمزگشای کانولوشن عمیق» و یک «شبکه کانولوشن کوچک» است، می تواند هر سوژه ای را از مقابل هر پس زمینه ای به راحتی و با دقت بُرش بزند (cut کند).

به خاطر داشته باشید که این برنامه ۱۰۰% نرم افزار محور است؛ و به هیچ سیستم دوربین دوگانه، صفحه نمایش سبز، یا ترفند انتخاب دستی برای کار کردن نیاز ندارد. در مثال زیر، تصویر اصلی در منتهای سمت چپ است، تصاویر دوم و سوم از روش های رقیب استفاده می کنند، و تصویر منتهای سمت راست ماسک ایجاد شده توسط نرم افزار ادوبی است:

دقت نشان داده شده در اینجا و در مثال های بعدی در مقاله تحقیقاتی کامل قابل توجه و چشمگیر است. موی ظریف از پس زمینه های پیچیده و دارای رنگ مشابه با دقت دیوانه کننده ای برش داده شده، و به نظر می رسد که سیستم ادوبی از هر روش رقابتی دیگری پیشی گرفته است.

تیم تحقیقاتی روش خود را برای ۱۰۰۰ عکس آزمایشی به کار بردند، بعد از این که شبکه های عصبی خود را با یک مجموعه داده متشکل از ۴۹۳۰۰ تصویر آموزش دادند، به نظر می رسد که الگوریتم به خوبی آموخته است.

در حالیکه ما هیچ ایده ای نداریم که این تحقیقات چه موقع راه خود را به نسخه آینده فتوشاپ یا After Effects باز خواهد کرد، اما تاثیر انتخاب خودکار (automatic selection) بسیار دقیق و ابزار ماسک کردن را نباید دست کم گرفت. منتظر پیشرفت های باورنکردنی ادوبی در ماه ها و سال های آتی باشید.

نویسنده: DL CADE

م

منبع

برگرفته از: petapixel


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *