آموزش گام به گام ویرایش عکس ها در آیفون

در این مطلب لنزک، سم موریسون، روند ویرایش عکس هایی که با گوشی آیفون (iPhone) می گیرد را به صورت گام به گام شرح می دهد. از معرفی اپلیکیشن هایی برای حذف المان های حواس پرتکن عکس گرفته تا تنظیم نور و رنگ تصویر. اکثر اپلیکیشن های ویرایش عکسی که سم معرفی کرده (مانند Snapseed و VSCO) برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس (iOS) عرضه شده اند.

اپلیکیشن Snapseed – حذف المان های ناخواسته

برای شروع، من همیشه حواس پرتی های ناخواسته را با استفاده از ویژگی بهبود (healing) دارای آگاهی از محتوا بر روی اپلیکیشن Snapseed ویرایش می کنم. حذف حتی کوچکترین بی نظمی ها می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

اپلیکیشن Snapseed – تنظیم تصویر

سپس، از ابزار تنظیم تصویر (Tune Image) برای روشن کردن تصویر استفاده می کنم. افزایش Contrast و کاهش Ambiance ، سایه ها و تُن های تیره را نرم می کند.

اپلیکیشن Snapseed – تنظیمات انتخابی

من با استفاده از تنظیمات موضعی یا انتخابی (Selective)، قسمت های خاصی از تصویر را تاریک و روشن می کنم تا توجه بیننده را به سمت سوژه ام جلب کنم. این کار ممکن است نامحسوس باشد، اما این اثرات جزئی می توانند به کیفیت تصویر بیفزاید.

اپلیکیشن LensLight

بعد از Snapseed، من عکس را به LensLight می آورم. در اینجا من منبع نور موجود را اغراق آمیز می کنم تا برجستگی بیشتری به تصویر بدهم.

اپلیکیشن VSCO

در آخر، برای درجه بندی رنگ نهایی و شارپ کردن تصویر، آن را به اپلیکیشن VSCO می آورم. من سعی می کنم برای ثبات سبک عکس ها، از یک فیلتر یکسان بر روی همه آنها استفاده کنم.

قبل/بعد

میلیون ها اپلیکیشن ویرایش عکس وجود دارد، اما اینها (Snapseed، LensLight، و VSCO) سه اپلیکیشنی هستند که من همیشه از آنها استفاده می کنم.

نویسنده: سم موریسون (Sam Morrison)

م

منبع

برگرفته از: petapixel

نظرات شما

  1. هومن

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من نمیدونم چرا تمام مقالات موبایل این سایت درباره ایفونه… برنامه Snapseed رو اندروید هم داره …پس سرتیتر این مقاله اشتباه ولی خوده مقاله عالیه …ممنون از توضیحات


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *