قبل از گرفتن عکس فکر کنید – نکاتی از عکاس ماجراجو کوری ریچ

هنگامی که شما ۱۰۰۰۰ پا بالاتر از سطح دریا قرار دارید، با وجود نگرانی در مورد سرمازدگی و تلاش برای عکس گرفتن از یک کوهنورد در حال صعود، تمرکز بر کیفیت تصویرتان می تواند سخت باشد. شما باید به سرعت فکر کنید و بدانید کدام تجهیزات داخل و کدام خارج از کیفتان قرار دارد. در میان عکاسی، به راحتی ممکن است حواستان پرت شود و کنترل تصویر را از دست بدهید. شما می خواهید مشتری را راضی و خوشنود کنید و موانع را از سر راهتان کنار بزنید. اما عجله کردن و پیش رفتن با غرایز درونی به تنهایی ممکن است به این معنی باشد که شما دارید کیفیت را قربانی می کنید. عکاس ورزشی بسیار حرفه ای کوری ریچ (Corey Rich) با ثبت تصاویر فوق العاده تحت انواع شرایط حساس برای خود نام و آوازه ای به دست آورده است. کوری برای اطمینان از این که هر بار یک عکس عالی بگیرد، صرف نظر از این که کجای این جهان قرار دارد، چهار المان یک عکس خوب را به ذهن می سپارد

عکس از کوری ریچ

به گفته کوری، عکس های موفق زمانی اتفاق می افتند که عکاس نور، ترکیب بندی، لحظه، و جلو و عقب تصویر را به طور یکپارچه با هم ادغام می کند. بیایید نگاهی به نحوه تفکر او در مورد هر یک از این المان ها در طول گرفتن یک عکس بیاندازیم.

عکس از کوری ریچ

نور

هنگام تجزیه و تحلیل نور، بر کیفیت، جهت، و دمای آن تمرکز کنید. کیفیت به سختی یا نرمی نور اشاره دارد. این کیفیت می تواند تحت تاثیر زمان روز و اندازه منبع نور قرار گیرد. جهت نور ظاهر یک عکس را به طور چشمگیری تغییر می دهد. یک سوژه ممکن است از جلو، عقب، کنار، یا از بالا یا پایین نورپردازی (روشن) شود. دما با منبع نور تغییر می کند، برخی از انواع نور یک مایه رنگ نارنجی به عکس می دهند و برخی دیگر یک صحنه را با رنگ های سرد پوشش می دهند. هنگامی که به نور موجود نگاه کردید و از ویژگی های آن مطلع شدید، می توانید در مورد این که چطور می تواند مورد استفاده قرار گرفته و تغییر داده شود، آگاه شوید. آیا شما از مواد پخش کننده نور بر روی یک پنجره یا چراغ استفاده می کنید تا آن را نرم تر کنید؟ آیا یک ژل رنگی دما را متناسب با حالتی که می خواهید نشان دهید، تنظیم می کند؟ چطور می توانید برای ایجاد جهت ها مختلف در نور، موقعیت مدل خود را مشخص کنید؟ سعی کنید در مورد نوری که در حال حاضر وجود دارد، احساس محدودیت نکنید. برای ایجاد حالت های مختلف فقط از یک منبع نور، می توانید از تعدیل کننده ها و ژست دهی خلاقانه استفاده کنید.

عکس از کوری ریچ

ترکیب بندی

اکثر عکاسان قانون یک سوم را می دانند. این قانون نشان می دهد که عکاس باید نقاط مهم عکس را در یک سوم کادر از هر طرف قرار دهد. اما ترکیب بندی فراتر از این قانون پایه است. هنگام کادربندی تصویرتان، از یک نمای گسترده تر به آن نگاه کنید. یک تصمیم آگاهانه در مورد آنچه که می خواهید در عکس بگنجانید و آنچه که می خواهید از آن حذف کنید، بگیرید. با دوربین در اطراف حرکت کنید تا پرسپکتیوهای مختلف را امتحان کرده و ببینید وقتی قسمت هایی را به کادر اضافه کرده یا از آن حذف می کنید، چطور به نظر می رسد. به گوشه های کادر توجه کنید. در مورد این که یک ترکیب بندی افقی یا عمودی چطور بر تصویر تاثیر می گذارد، فکر کنید. قبل از گرفتن یک عکس، کنترل کل کادر را به دست بگیرید.

عکس از کوری ریچ

لحظه

عکاسان خوب می دانند چگونه در لحظه مناسب بر روی شاتر کلیک کنند. این به این معنی است که منتظر می مانند تا داستان اتفاق بیفتد. تفاوت در نشان دادن یک مدل در یک میلی ثانیه می تواند حالت تصویر شما را عالی یا خراب کند. همانطور که برای گرفتن عکس آماده می شوید، تصمیم بگیرید که سعی دارید با عکس خود چه چیزی بگویید. هر عکس یک داستان می گوید. داستانی که شما می خواهید بگویید چیست؟

عکس از کوری ریچ

جلو/عقب

کوری معتقد است که پیش زمینه و پس زمینه یک تصویر به اندازه کافی مهم هستند که در لیست این چهار المان قرار بگیرند. پس زمینه نباید حواس بیننده را از نقطه کانونی پرت کند. در حالت ایده آل، باید خودش به تصویر جذابیت ببخشد. به جای استفاده از محیطی که به طور اتفاقی در پشت سر مدل شما قرار گرفته، سعی کنید پس زمینه ای انتخاب کنید که به هدف عکاسی شما معنی ببخشد. به دنبال پس زمینه های تمیز و ساده یا پیچیده ای بگردید که به کیفیت داستانی که شما می خواهید بگویید بیافزایند. سوژه خود را از جلوی پس زمینه بردارید و سپس کادر را به دقت بررسی کنید تا چیزهای حواس پرت کننده مانند هر شیئی که هم ردیف با سوژه شما باشد، در آن وجود نداشته باشد. همین روند را برای پیش زمینه ها نیز دنبال کنید. از یک شیء یا ویژگی (جلوه) در جلوی سوژه برای کادربندی یا جذابیت بخشیدن به آن استفاده کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید پیش زمینه در فوکوس باشد یا خارج از فوکوس. این تصمیمات به شما کمک خواهند کرد تا عکس هایی که می خواهید را به دست آورید، بنابراین نباید به شانس متکی باشید.

در طول عکاسی، زمانی که در اوج آدرنالین و هیجان هستید، به یاد داشته باشید که این چهار المان را ارزیابی کنید. در مورد این که چطور می توانید نور را تغییر دهید، ترکیب بندی مناسب را به دست آورید، لحظه مناسب را انتخاب کنید، و پیش زمینه ها و پس زمینه های جالب را در صحنه خود جای دهید، فکر کنید. به دست گرفتن المان های کلیدی یک عکس به تصاویر قدرتمند و حرفه ای منجر می شود که فراتر از عکس های فوری تصادفی هستند.

نویسنده: نیکوال پرایس (NICOAL PRICE)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *