مجموعه عکس های زیر آبی – موج سواران، اسکی بازان دریایی و شناگران برای پناه بردن از دست موج های سنگین به اعماق آب می روند

Mark Tipple عکاس استرالیایی است که قصد داشته از مقابله انسان و موج های سهمگین سواحل کشورش عکس بگیرد. او اسم این سری عکس که به شکل کتابی چاپ شده است را «پروژه زیر آبی – The Underwater Project » گذاشته است، در این کتاب عکس هایی را می بینیم از شناگران، اسکی بازان دریایی و موج سواران که برای پناه بردن از موج های سهمگین به زیر آب پناه برده اند.

Tipple با کار هایش در ۳ سال اخیر به یک عکاس برجسته در سبک مستند تبدیل شده است. او با سازمان های تفریحی و اجتماعی در کشور خودش و کشور های همسایه همکاری داشته است. Tipple اخیراً در مقاله ای به علاقه خودش به عکاسی در زیر آب اشاره کرده است.

«در ۱۷ام دسامبر سال ۲۰۰۹ بود که برای عکاسی از موج های کوچک به سواحل کوجی (Coogee Beach) در سیدنی رفته بودم، در آنجا بود که وقتی به زیر موج سهمگینی شنا کردم با خودم فکر کردم که دوربین را به سمت شناگر نزدیک خودم ببرم و از واکنش او در این لحظه عکس بگیرم. این لحظه کوتاه تر از ثانیه عکسی با نام «فرار – Escape» خلق کرد که باعث شد مسیر عکاسی من تغییر کند و الان کتابی با نام The Underwater Project منتشر کنم»، این ها گوشه ای از سخنان Tipple است.

«در شاخه های دیگر که عکاسی می کنم با ایجاد ارتباط شخصی من با کسی که در مقابل دوربین ایستاده خیلی کار برایم ساده تر می شود، و ارتباط طولانی مدتی با کسانی که از آنها عکس می گیرم دارم، اما این ارتباط ها در عکاسی زیر آب که کاملاً اتفاقی است جایی ندارد. آنها تنها به یاد می آورند که به ماسه های کف دریا چنگ بزنند، پایین بروند و پایین بمانند. صورت آنها حالت عادی خودش را از دست می دهد، ماهیچه هایشان بر اثر واکنش مقابل قدرت اقیانوس سفت می شود. وقتی موج از آنها گذشت به سطح می آیند و نفس می کشند.»

Tipple به عنوان عکاس اصلی و برجسته کتاب The Underwater Project، در تلاش است تا ارتباط بین انسان و اقیانوس را به نمایش بگذارد، چیزی که رسانه های مرسوم قدرت نشان دادن آن را نداشته اند. The Underwater Project تصاویری از اقیانوس را از زاویه ای جدید نشان می دهد؛ یک دنیای بی وزن جایی که سر تا سر آن را آب تشکیل می دهد. عکس های Tipple در نشریات معتبری مانند Independent، Australian، Telegraph، National Geographic در کنار Discovery Channel به نمایش گذاشته شده است.

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *