نقد عکس #۱۵۶

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۵۶ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین:NIKON D7100
  • دیافراگم: f/6.7
  • سرعت شاتر: ۱/۲۵۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • لنز: ۵۰mm 1.4G

عکاس: آقای رامین آشتیانی

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

غروب آفتاب در جنگلهای پاییزی منطقه سوادکوه.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: سهند عقیلی: درود و تبریک فراوان به عکاس این اثر زیبا سوژه بسیار خوبی یافته و به زیبایی به تصویر کشیده اید و سیاه و سفید بودن تمکز بیننده را روی سایه قرار می دهد که به نظر می رسد هدف عکاس نیز همین بوده باشد. تنها جایی که می توان به بهبود آن فکر کرد، به نظر بنده بافت سفید پایین عکس است که کمی حواس پرتکن شده و من حس این را دارم که بیش از حد نگاه را به سمت خود می کشاند. من به صفحه اینستاگرام عکاس محترم آقای محسن سید کاظمی نیز سر زدم و دیگر مطمئن شدم ایشان نگاه هنرمندانه و تیزبینی دارند. تشکر می کنم از سایت لنزک و آقای سید کاظمی

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. سولماز

    ۲ آذر ۱۳۹۵

    به نظر من این عکس غروب رو زیاد نشون نمیده. ولی عکس بسیار موفقی هست

  2. RMD

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵

    سلام به هنرمندان و به دوسته عزیزمون خیلی چشم اندازه زیبایی رو به تصویر کشیدین این از نظر تنظیمات بنده فکر میکنم که اشکالی وجود نداره اما این تصویر باید تو زمانه خاصی گرفته بشه انگار یعنی قوانین طلوع یا غروب خورشید باید در نظر گرفته بشه.تو عمقه تصویر کمی تاریکی هست که به ماهیته عکس صدمه زده و انگار باید کمی هم جایی رو که تصویر برداشت شده رو تغییر بدین از پایینتر برداشت میشد.با سپاس


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *