نمونه عکس های پرتره سیاه و سفید

چهره انسان می تواند بازتاب دهنده احساسات بسیاری باشد. عکاسی پرتره (portrait photography) قصد بر تمرکز روی چهره انسان دارد و سعی می کند تا به کشف آنچه پشت جزئیات این چهره و واکنش هایش قرار دارد بپردازد. خیلی از افراد فکر می کنند که عکاسی پرتره در مقایسه با شاخه های دیگر عکاسی یکی از انواع ساده است، اما این درست نیست. در ادامه این مطلب لنزک تعدادی عکس پرتره سیاه و سفید آماده کرده ایم که امیدواریم به شما ایده داده و الهام بخش واقع شوند.

ایده های عکاسی پرتره به استعدادی فوق العاده نیاز دارند تا بهترین زاویه صورت مدل، نور و سایه ها برای چهره انتخاب شوند. برای مثال زمانی که شما از نور شدید که خطوط صورت را نشان می دهد استفاده می کنید، صورت افراد مسن می تواند احساسات دراماتیکی را آشکار کند. پرتره کودکان یک مثال برعکس است که باید نور و سایه های نرمی را نشان دهد.

در حالی که عکس های پرتره رنگی سر زنده و با نشاط هستند، عکس های پرتره سیاه و سفید احساس دراماتیک تری می دهند و اجازه می دهند که نور و سایه های دارای کنتراست (تضاد) را نشان دهید که البته در عکس های سیاه و سفید خیلی بهتر نمایش داده می شوند.

در ادامه این مطلب لنزک، شما را به تماشای تعدادی از این عکس های پرتره سیاه و سفید دعوت می کنیم. فراموش نکنید که با سوژه و شخصیتش بیشتر آشنا شوید تا بتوانید آن را در کارتان به تصویر بکشید:


م

منبع

برگرفته از: graphicmania


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *