نکاتی برای عکاسی از کودکتان و اولین لحظاتش

دیدن اینکه فرزند کوچکتان در خوردن اولین غذای جامد، اولین سینه خیز رفتن بر روی زمین، یا لذت بردن از اولین بازی مستقلش شروع به کشف دنیای خود می کند، تجربه فوق العاده ایست. اما، عکاسی از کودکتان و ثبت آن لحظات برای همیشه حتی از آن هم لذت بخش تر است! در این مطلب لنزک یک آموزش کوتاه با نکاتی ساده آماده کرده ایم که هنگام عکاسی از کودکان و بچه ها به شما عزیزان کمک خواهد کرد.

عکاسی از کودکان، این سوژه های فوق العاده و دوست داشتنی، یکی از لذت بخش ترین کار هاست. چه قصد عکاسی از کودک خود را دارید و خواه عکاسی از کودک یکی از اعضای خانواده و یا دوستان، رعایت نکات بسیار ساده این مطلب لنزک می تواند تفاوت چشمگیری در عکس های شما ایجاد کند.

۱

آماده باشید

همانطور که کودکتان بزرگ می شود، شما به طور طبیعی لحظات کلیدی در زندگی او را پیش بینی خواهید کرد. بخش مهمی از ثبت آن اولین لحظات این است که همیشه آماده باشید، و یک دوربین دم دستتان باشد. همانطور که می گویند، بهترین دوربین، دوربینی است که شما همراه خود داشته باشید. مهم نیست از چه دوربینی استفاده می کنید، اما در دست داشتن آن برای ثبت آن اولین لحظات زودگذر مهم خواهد بود.

اغلب اوقات، من دوربینم را در اتاق نشیمن، روی طاقچه یا بالای بخاری نگه می دارم، تا در یک لحظه خاص یا در زمان غذا خوردن به راحتی در دسترس باشد. دوربین همیشه از پیش تنظیم و آماده عکاسی است: ایزو بر روی کمترین مقدار، و دیافراگم f/2.8 برای داشتن یک عمق میدان کم (پس زمینه مات)، که با نور طبیعی در اتاق های نشیمن و ناهارخوری به خوبی عمل می کند. به علاوه، موبایل من همیشه در کیفم که در اتاق نشیمن، یا به طور کلی نزدیک هر اتاقی که وارد آن می شوم قرار دارد و آماده عکاسی است.

وقتی اتفاق تازه ای می افتد، شما می توانید به سرعت دوربین خود را بردارید و آن لحظه را ثبت کنید!

۲

هم سطح با کودک عکس بگیرید

ما به عنوان بزرگسال اغلب فراموش می کنیم که زندگی کردن پایین در سطح زمین چگونه است. شما ممکن است از اولین لحظات کودک خود از پرسپکتیو ایستاده، یا از بالا عکس بگیرید.

اگرچه این پرسپکتیو (زاویه دید) بدی برای عکاسی نیست، اما به مرور زمان کودکتان از کارهای پاپاراتزی وار (سماجت در عکاسی) شما آگاه می شود و خجالت می کشد. سعی کنید همانطور که در نزدیکی درحال بازی با دوربین خود هستید پایین بروید (دراز بکشید یا بنشینید)، و آن لحظه را از پرسپکتیو کودک ثبت کنید. اگر هم سطح با او باشید، اغلب متوجه نمی شود که شما دارید از او عکس می گیرید، چون به اندازه وقتی که از بالا عکس می گیرید و بالای سرش هستید معلوم نیست.

لنزک: پاپاراتزی به عکاس هایی گفته می شود که کارشان عکس گرفتن از افراد سرشناس و مشهور مانند هنرمندان، ورزشکاران و همچنین خانواده و نزدیکان این افراد است. پاپاراتزی های این عکس ها را به مجله ها می فروشند.

۳

نور خود را پیدا کنید

اگر قصد دارید چند عکس از کودکتان بگیرید، زمانی که می دانید ممکن است در آستانه انجام یکی از اولین لحظاتش باشد، یا شاید قبلا یکبار آن کار را انجام داده، صحنه را ارزیابی کنید. بهترین نور از کجا می آید؟ چه موقعی از روز در آن اتاق یا آن محل از همه بهتر است؟

ممکن است بخواهید یک اسباب بازی یا کودکتان را جور خاصی یا جای خاصی قرار دهید تا آن لحظه را با زاویه نور بهتری که بر روی صورت خندان او می افتد ثبت کنید، یا برای داستان سرایی بیشتر او را از پشت نورپردازی کنید. تمرین کردن قبل از آن اولین لحظات، در خانه با یک دوربین و زوایای مختلف نور، به شما کمک می کند تا بهترین محل برای عکاسی و نورپردازی، و همچنین تنظیمات دوربین را مشخص کنید تا آماده باشید.

۴

موقعیت های جدید را امتحان کنید

اولین لحظات به شکل ها و اندازه های مختلف، و حتی شاید سال ها بعد از ۱۲ ماه اول زندگی اتفاق می افتند. اگرچه اکثر اولین ها بدون برنامه ریزی ظاهر می شوند، لحظات زیادی وجود دارند که شما می توانید آنها را خلق کنید، و از قبل برای آنها آماده شوید.

خوردن اولین غذای جامد کودک موردی است که شما می توانید از قبل برای آن آماده شده و برنامه ریزی کنید، همچنین ثبت واکنش آنها به لمس کردن (دست زدن به) چمن های سبز زیبا.

برنامه ریزی کنید که به یک محل جدید بروید و برای گرفتن عکس خود تمرین کنید، قبل از اینکه کودک خود را به آن محیط بیاورید. در بهترین زمان برای نورپردازی، یا زمانی که کودکتان بیشترین میزان انرژی را دارد، به ساحل بروید، و برای عکاسی از اولین لحظه ای که او پا یا انگشتانش را بر روی شن و ماسه قرار می دهد آماده شوید.

۵

داستان آنها را بگویید

شما کودکتان را از همه بهتر می شناسید. شما ساعات بی شماری را با او گذرانده اید، در تمام اوقات روز و شب، و واکنش ها و شخصیت او را بهتر می دانید. به عنوان یک پدر یا مادر جدید، وقتی چیز جدیدی می خواهد اتفاق بیافتد، شما آن را احساس می کنید.

وقتی شما دارید از آن لحظات عکس می گیرید، برای گفتن داستان آنها وقت بگذارید. این داستانی است که شما می خواهید برای همیشه به خاطر بسپارید. اسباب بازی مورد علاقه آنها، اولین لحظه ای که آنها به بیرون از پنجره سرک می کشند، یا شن و ماسه یا چمن را لمس می کنند. داستان کودک خود، و اینکه چطور می خواهید آن داستان را با تصاویر خود بگویید را به خاطر بسپارید.

در پایان، اولین لحظات می آیند و می روند، اما شما همیشه این تصاویر داستانی زیبا را خواهید داشت تا وقتی بزرگ شدند به آنها نشان دهید. آماده باشید، موقعیت، نورپردازی، یا مکان خود را تغییر دهید، و به یاد داشته باشید که کودک شما در قلبتان است، بنابراین کلید ثبت آن لحظات شگفت انگیز این است که آنها را در قلبتان و از طریق لنز ثبت کنید.

نویسنده: کیت نسی (Kate Nesi)

م

منبع

برگرفته از: digital-photography-school


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *