چرا گرفتن عکس های زیاد ایده خوبی است؟

عکس های زیادی بگیرید. عکس های خیلی زیاد. اشتباه کنید. خیلی اشتباه کنید. هرچه عکس های بیشتری بگیرید و اشتباهات بیشتری مرتکب شوید، عکاس بهتری خواهید شد.

من شما را تشویق نمی کنم که شلیک وار با دوربین خود عکس بگیرید، انگار که یک اسلحه در دست دارید و بازیگر یک فیلم اکشن درجه ۲ هستید، با این کار عکاسی شما بهتر نخواهد شد. شما باید بسیاری از جنبه های کاری که انجام می دهید را به دقت در نظر گرفته و مطمئن شوید که هر فریمی که عکاسی می کنید با قبلی متفاوت باشد.

شانس خود را افزایش دهید

شما چه از جشن تولد فرزند خود عکس بگیرید، و چه یک اعتراض خیابانی، یک پرتره فارغ التحصیلی یا یک محصول استودیویی برای وب سایتتان، همیشه متغیرهای زیادی وجود دارد. گرفتن حداقل تعداد عکس ها، شانس موفقیت شما را کاهش می دهد.

تغییر دادن ترکیب بندی، زمانبندی، و نوردهی برای هر تصویری که می گیرید، گزینه های بیشتری برای ویرایش عکس ها و انتخاب بهترین آنها به شما می دهد.

ترکیب بندی را تغییر داده و در اطراف حرکت کنید

حتی کوچکترین تغییرات در ترکیب بندی نیز می تواند عکس های بسیار متفاوتی ایجاد کند. بنابراین اگر فقط یک یا دو عکس بدون حرکت دادن دوربینتان بگیرید، ممکن است بهترین زاویه را از دست بدهید.

تغییرات کوچک در ترکیب بندی می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

تغییر وضعیتتان از یک طرف به طرف دیگر و بالا و پایین، حتی به مقدار کم، یا تنظیم فاصله کانونی هنگام عکاسی از سوژه های ایستا یک سری تصاویر متفاوت به شما ارائه خواهد کرد.

بعدا در هنگام ویرایش، شما عکس های مختلف و متعددی خواهید داشت که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

سوژه های متحرک

گرفتن یک سری عکس وقتی یک یا دو المان در ترکیب بندی حرکت کنند، نتایج متفاوتی به شما می دهد.

هنگام عکاسی از یک سوژه متحرک همیشه بهتر است که عکس های زیادی بگیرید. از آنجا که محل سوژه تغییر می کند، پویایی عکس می تواند از بسیاری جهات متفاوت باشد. رابطه سوژه شما با پس زمینه تغییر خواهد کرد، یا بهتر می شود یا بدتر.

فاصله بین سوژه و دوربین شما ممکن است تغییر کند، که احتمالا به یک عکس خارج از فوکوس منجر می شود. هنگامی که سوژه شما حرکت می کند، موقعیت آن در کادر شما لحظه به لحظه متفاوت خواهد بود. بنابراین خوب است که به جای تنها یک یا دو تصویر، یک سری عکس بگیرید.

زمانبندی لحظه هایی که شما برای ایجاد یک نوردهی انتخاب می کنید، تاثیر عمده ای بر نتیجه عکس شما دارد، به خصوص وقتی که بیش از یک المان متحرک در ترکیب بندی خود داشته باشید. اگر تعداد عکس هایی که می گیرید را محدود کنید، بهترین فرصت را از دست می دهید.

متغیر های نوردهی

با تنظیمات نوردهی آزمایش کنید.

آزمایش با تنظیمات نوردهی مختلف یک راه خوب دیگر برای ایجاد انواع مختلفی از تصاویر از یک سوژه یکسان است، به خصوص اگر محدوده کنتراست در ترکیب بندی شما گسترده باشد.

اگر ترجیح می دهید با استفاده از یکی از مُدهای خودکار دوربین خود عکس بگیرید، چند نوردهی مانند آن ایجاد کنید، سپس به مُد دستی بروید. عکس های بیشتری بگیرید، و نوردهی را کمی برای هر کدام تنظیم کنید.

در نظر گرفتن خوانش نورسنجی از مکان های مختلف با نورسنج نقطه ای دوربینتان و ایجاد تنظیمات بر این اساس، می تواند طیف وسیعی از عکس های متنوع تر نسبت به وقتی که تنها از یک مُد نوردهی خودکار استفاده کنید، به شما بدهد.

همه چیز وابسته به جزئیات است

کمی ترکیب بندی مجدد از خط روشن متصل با گل اجتناب کرد.

توجه به جزئیات هنگام عکاسی می تواند بزرگترین تفاوت را در دستیابی به عکس های افسانه ای یا تنها عکس های متوسط ایجاد کند. وقت گذاشتن برای مشاهده دقیق المان های داخل کادرتان در حالیکه دوربین را برای گرفتن یک عکس تنظیم می کنید، ضروری است.

به دنبال تغییراتی برای نور باشید که نوردهی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به دنبال حرکت و ایجاد تنظیمات عمدی در ترکیب بندی خود باشید. اینها همه راه هایی هستند که به عکاسی شما عمق و پویایی بیشتری خواهند بخشید. با این حال، اگر به اندازه کافی عکس نگیرید، فرصت های خود برای ایجاد بهترین عکس ها را واقعا محدود می کنید.

اغلب اوقات اولین زاویه ای که به آن فکر می کنید و از آن عکس می گیرید، بهترین زاویه نیست. و اگر تنها یک یا دو نوردهی ایجاد کنید، بهترین عکس را نخواهید گرفت. ترکیب بندی دوم که انتخاب می کنید ممکن است هوشمندانه تر باشد، اما همه افراد باهوش یک کار را انجام می دهند. مرحله سوم در مورد زاویه دوربین، ترکیب بندی، زمانبندی شما و غیره احتمالا نتیجه دلپذیرتر و منحصر به فردتری به شما خواهد داد و حتی به انتخاب های الهام بخش تر برای فریم های بعدی منجر می شود.

نوبت شماست

وقت گذاشتن، و مشاهده دقیق، و در نظر گرفتن گزینه های مختلف نحوه تنظیم نوردهی و کادربندی سوژه، فرصتی برای به دست آوردن انواع مختلفی از عکس ها به شما خواهد داد.

نوردهی خود را زمانبندی کنید به طوری که حرکت در نقطه اوج آن باشد و ترکیب بندی شما جواب دهد. سپس ایجاد تغییرات در انتخاب های شما، گزینه های قابل توجه تری از عکس های خوب به شما بازخواهد گرداند تا از میان آنها انتخاب کنید. اگر تنها یک یا دو نوردهی بدون هیچ گونه تغییری ایجاد کنید، بسیار احتمال دارد که گرفتن بهترین عکس های ممکن را از دست بدهید. بنابراین همیشه عکس های زیادی بگیرید.

نویسنده: کوین لندور یوهان (Kevin Landwer-Johan)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *