چگونه با لنز خود واضح ترین عکس ممکن را بگیریم

معمولاً لنز ها در دیافراگمی نیمه باز ( دیافراگمی مانند f/8 و f/11 ) واضح ترین نتیجه را در پی خواهند داشت. در این مطلب کوتاه لنزک به شما خواهیم گفت که چگونه با لنز خود واضح ترین عکس ممکن را بگیرید.

هر چه دیافراگم بسته تر باشد، سرعت شاتر باید پایین تر بیاید، بنابراین شما باید ISO را بالا ببرید تا بتوانید از سرعت شاتر نسبتاً بالایی استفاده کنید تا لرزشی در عکس ثبت نشود.

سرعت شاتری که لرزش دست را ثبت نمی کند معمولاً سرعتی سریعتر از عدد ۱ بر روی اندازه فاصله کانونی است ( فاصله کانونی / ۱ )، مانند ۱/۵۰ ثانیه برای لنز ۵۰mm نصب شده بر روی دوربین Full-frame.

سیستم لرزش گیر لنز به شما این اجازه را می دهد تا با گرفتن دوربین در دست بتوانید با سرعت شاتر پایین تر عکس واضح تری بگیرید بدون اینکه مقدار ISO را بالا ببرید و یا دیافراگم دوربین را بیشتر باز کنید.

بعضی لرزش گیر ها به قدری قوی هستند که با فعال کردن آنها می توانید با سرعتی بسیار پایین تر از سرعت معمول عکس بگیرید و لرزش دست شما در عکس ثبت نشود.

اگر چه، ار چنین لنز هایی هم اگر درست استفاده نکنید عکس کاملاً واضحی نخواهید داشت و لبه های اجسام داخل عکس نرم شده و جزئیات آنطور که باید واضح ثبت نخواهند شد.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. Geleng30

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶

    درود بر شما بخاطر مطالب ارزشمندی که میگذارید. اگه کلاس آموزشی در اصفهان برگزار میکنید ممنون میشم بهم اطلاع بدید.
    شماره تماس ۰۹۱۰۳۰۰۰۲۷۹

  2. ali_maryam

    ۶ شهریور ۱۳۹۳

    سلاااااام.من عشق عکاسی هستم.اونم عکاسی مادلینگ.وقت گشتو گذار تونت ندارم.نتم هم کم سرعته و اکثر عکسارو برام باز نمیکنه.میدونم پررو بازیه ولی شما ها ببخشیدو هر مطلبی راجب عکاسی مادلینگ پیدا کردین برام پی دی اف کنیدو میل کنین
    leyli_moshaereh@yahoo.com
    وای من چقد پررو ام!!!!!!!!!!!!! مرام همتونو
    در ضمن این سایت محشره پسررررررررررررررر

  3. میلاد

    ۵ شهریور ۱۳۹۳

    سلام
    با تشکر از سایت خوب شما
    چرا مطالب رو برای دانلود به صورت pdf در دسترس نمیزارید. اغلب سایتها این امکان رو فراهم کردند.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *