آموزش ساخت یک عکس ترکیبی جالب از گذشته در مقابل حال

در این مطلب لنزک، آرمان آیوا، مراحل ویرایش عکس برای ساخت یک عکس «گذشته در مقابل حال» به صورت «عکس-داخل-عکس» را، به طور جعلی (بدون نیاز به عکس چاپ شده و عکاسی از آن)، آموزش خواهد داد. در ادامه با استفاده از فتوشاپ و ترکیب چند عکس مراحل ساخت این عکس را خواهید آموخت و می توانید با آن عکس های خلاقانه خودتان را بسازید.

اگر شما عکس واقعی را به صورت چاپ شده داشته باشید، دیگر نیازی به این ترفند نیست و با کمک یک دستیار (برای در دست نگه داشتن عکس) می توانید با یک لنز زوم و از فاصله دور این عکس را بگیرید، چراکه در غیر این صورت پس زمینه خیلی مات خواهد شد.

این نتیجه نهایی است:

همانطور که شاید تصور کرده باشید، در اینجا ما به چند عکس نیاز داریم: عکس بهاری به عنوان پس زمینه، یک عکس زمستانی از همان مکان و دستی که عکس را نگه خواهد داشت.

حال اولین کاری که انجام می دهیم، تبدیل کردن عکس زمستانی به سیاه و سفید است – فقط به خاطر اینکه در مقابل پس زمینه رنگی جلوه بصری زیبایی را ایجاد کنید – سپس لبه های سفید عکس را درست می کنیم و توسط Transform Wrap کمی خمش می کنیم.

مرحله بعدی جدا کردن دست، توسط انتخاب (select) کردن آن و ایجاد یک ماسک لایه (layer mask)، است. سپس عکس زمستانی خود را وارد کنید و بالای لایه دست قرار دهید.

<

قطعا لبه های دست کمی تمیز کاری نیاز دارد…

حال، وقتی دست و عکس آماده شدند، می توانیم این دو لایه را ادغام (merge) کنیم و به پس زمینه مان ببریم.

بعد از اینکه تنظیماتی چون اشباع (saturation)، فیلتر عکس (photo filter) و رنگ های انتخابی (selective colors) را اعمال کردم، لازم است کنتراست رنگی را اصلاح کنیم و کمی روی سایه ها و روشنایی های عکس کار کنیم. این باعث می شود که عکس نهایی به واقعیت نزدیک تر گردد.

در پایان لازم است کمی نویز ها را کاهش دهیم و تن ها را تنظیم کنیم (tone adjustment).

دراین آموزش من زیاد وارد جزئیات فنی و تکنیک های فتوشاپ نشدم، چراکه می خواستم روی مفهوم و ایده خلاقانه «عکس-داخل-عکس» تمرکز داشته باشم (اگر در مورد تکنیک های فتوشاپ سوالی داشتید، می توانید در بخش پرسش و پاسخ لنزک مطرح نمایید).

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px

نظرات شما

  1. فاطمه

    ۳ بهمن ۱۴۰۱

    الان چوری عکاسی ترکیبی درست کنم ♡

  2. مهربان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    ممنون.
    توضیحات و نمونه ای که گذاشته بودین عالی بود.
    توضیجات مرحله ای فوق العاده بودن.
    من دبیر هنر هستم.خیلی به کارم اومد.

  3. فاطمه93

    ۹ مهر ۱۳۹۴

    مرسی خیلی دوس داشتم بدونم این عکسا چه طور درس میشن -مثل همیشه عالی بودین.

  4. مریم

    ۳ مرداد ۱۳۹۴

    این نرم افزار اسمش چیه ؟


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *