آموزش عکاسی از اجسام شفاف نورپردازی شده از پشت

گنجاندن المان های شفاف در ترکیب بندی هایتان می تواند پویایی جالبی از درخشش به عکس های شما ببخشد. به خصوص اگر بتوانید آنها را از پشت نورپردازی و عکاسی کنید.

قطرات آب، دود، بخار، و چیزهایی مانند پرچم ها، گل ها، و پارچه ها زمانی که از پشت نورپردازی شوند، به دلیل شکست نور به هنگام عبور از میان این نوع المان های نیمه شفاف، می توانند یک کیفیت تقریبا سورئال پیدا کنند. در این مقاله، من می خواهم چند ایده و مثال از نحوه عکاسی از اجسام شفاف نورپردازی شده از پشت را با شما به اشتراک بگذارم.

مقایسه نورپردازی از جلو و از پشت

اگر شما یک المان شفاف را از جلو نورپردازی کنید، کاملا طبیعی به نظر می رسد چون نور به طور طبیعی منعکس خواهد شد. نورپردازی اجسام شفاف از پشت به این معنی است که نور شکسته (خم) و پراکنده می شود، قبل از این که سنسور دوربین شما آن را ثبت کند.

همانطور که می توانید در دو عکس نمونه از دانشمند دیوانه با مایع قرمز در فلاسک ببینید. توجه کنید که چقدر رنگ مایع در این دو عکس متفاوت به نظر می رسد. ببینید عکس بالا در مقایسه با رنگ قرمز روشن در تصویر پایین که از پشت نورپردازی شده، چقدر تاریک است.

هر مایع رنگی در یک شیشه، یا حتی هر شیشه رنگی بدون هیچ نوع مایعی، زمانی که از پشت نورپردازی شود به طرز چشمگیری کیفیت متفاوتی پیدا خواهد کرد. رنگ ها روشن تر از وقتی که از جلو نورپردازی کنید، ظاهر خواهند شد.

خودتان را در موقعیتی قرار دهید که نور پس زمینه ایجاد کنید

قطرات آب، بخار و دود همه فرصت های خوبی برای ایجاد عکس های خلاقانه برای شما فراهم می کنند. نورپردازی از پشت و عکاسی از هر یک از این المان ها نتایج بسیار متفاوتی نسبت به زمانی که در موقعیتی قرار داشته باشید که نور در پشت شما و دوربین باشد، به شما می دهد.

همانطور که نور از میان این المان ها (یا هر چیز شفافی) عبور می کند، پرتوها خم می شوند و نور پخش می شود، قبل از این که دوربین آن را ثبت کند. چیزهای نیمه شفافی که از پشت نورپردازی می شوند معمولا به همین دلیل می درخشند.

در تصویر بالا، من یک محل خوب پیدا کردم که خورشید در طول فستیوال Song Khran در چیانگ مای تایلند (که یکی از فستیوال های آب پاشی بزرگ است) در مقابل من قرار داشت. بنابراین همانطور که سطل ها پرتاب می شدند و شلنگ ها آب می پاشیدند، قطرات آب را روشن می کرد.

با دیدن راهبی که برگ ها را جارو می زند و آنها را در زمین های معبد می سوزاند (عکس زیر)، من به دقت در موقعیتی قرار گرفتم که بتوانم از نور خورشید که از پشت دودها عبور می کند، عکس بگیرم.

سوژه های خوب برای نورپردازی از پشت

پرچم ها و گل ها دو مورد دیگر از چیزهای مورد علاقه من برای عکاسی هستند. اگر بتوانید زاویه ای پیدا کنید که در آن نور خورشید از پشت یک پرچم یا ردیفی از پرچم ها بتابد، عکس های حاصل می توانند بسیار رنگارنگ تر و جالب تر از وقتی باشند که پرچم از جلو روشن شده است.

عکاسی از گل هایی که فرصت نورپردازی آنها از پشت، یا حتی نورپردازی بخشی از آنها از پشت را دارید (مانند این تصویر از ارکیده های ارغوانی)، می تواند واقعا آنها را برجسته کند. با این حال، اگر می خواهید رنگ های صحیح واضح و واقعی از گل هایی که از آنها عکس می گیرید به دست آورید، احتمالا بهتر است که آنها را از جلو نورپردازی کنید.

نکات مربوط به نوردهی

هنگام عکاسی از هر المان نورپردازی شده از پشت مراقب باشید که به خوبی نوردهی کنید. زیاد نگران به دست آوردن یک نوردهی «صحیح» نباشید، چون اغلب اوقات کمی نوردهی زیاد اثر این کار را بیشتر خواهد کرد. طوری نوردهی کنید که یک حس یا حالت ایجاد کنید به جای این که به دنبال دستیابی به یک نتیجه دقیق از لحاظ تکنیکی باشید.

نورسنج دوربین شما نور منعکس شده را اندازه گیری می کند. هنگامی که شما از نور شکسته شده که از میان یک المان شفاف عبور می کند عکس می گیرید، دوربینتان ممکن است نتیجه قابل قبولی به شما ندهد اگر از هر یک از مُدهای خودکار استفاده کنید. به دست گرفتن کنترل نوردهی به صورت دستی به شما اجازه خواهد داد تا آزمایش کنید و آن را طوری تنظیم کنید تا بهترین نتیجه ای که فکر می کنید را به شما بدهد.

پس زمینه مهم است

اگر شما قادر به گنجاندن یک پس زمینه تیره در این سبک عکس باشید، این کار نیز اغلب می تواند تصاویر شما را بهبود ببخشد. درخشش یک المان نیمه شفاف نورپردازی شده از پشت می تواند واقعا آن را در مقابل یک پس زمینه تیره که در آن نور سه یا چند درجه کمتر است، برجسته کند.

این عکس از یک مرد لاهو که در حال سیگار کشیدن است در مقابل پس زمینه تیره استودیوی فضای باز من، نمونه خوبی از این مورد است.

پردازش

توصیه می کنم کمی وقت بیشتر برای پس پردازش عکس هایی که با استفاده از این تکنیک گرفته اید، اختصاص دهید. به دلیل ماهیت غیر معمول نورپردازی و سوژه، دوربین شما ممکن است همیشه عکس را دقیقا آنطور که شما می خواهید ثبت نکند. دستکاری سطح کنتراست، رنگ های سیاه، هایلایت ها و استفاده از قابلیت dehaze به شما اجازه خواهد داد تا عکس های خود از اجسام شفاف نورپردازی شده از پشت را بهبود بخشید.

نویسنده: کوین لندور یوهان (Kevin Landwer-Johan)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *