آموزش عکاسی از انعکاس های درون فنجان قهوه

فنجان های قهوه سوژه های مورد علاقه من برای عکاسی هستند. من تمام شکل و فرم های آن ها را دوست دارم و عاشق نور انعکاس یافته روی سطح چای یا قهوه هستم. چیزی خیلی رویایی در این انعکاس های گرد وجود دارد. پس چرا از آن ها برای نقل یک داستان کوچک و دنج استفاده نکنیم؟ در ادامه این مطلب من عکاسی از انعکاس های درون فنجان قهوه، عکسی که داستانی در پشتش وجود داشته باشد، را به شما آموزش خواهم داد.

قهوه برای آدم های خیال باف (Coffee for dreamers) گرفته شده توسط دینا بلنکو (سایت ۵۰۰px)

1

طرح

اول از هر چیز، ما باید یک طرح بکشیم. باید چیزی پیدا کنیم که انعکاس درون فنجان را با تمام اشیاء اطرافش مرتبط سازد. من فکر می کنم بهترین راه برای رسیدن به ایده عکسی مثل این، فکر کردن به شخصیت داستان است، قهرمان شما.

او کیست؟ کودکی که می خواهد باستان شناس شود؟ خواننده ای که عاشق افسانه هاست؟ یک ماجراجو که به اطراف جهان پرواز می کند؟ خوبه. شخصیت داستان شما به چه فکر می کند؟ دایناسور ها، اژدها ها، هواپیما ها، امواج دریا، پریان، مناظر صحرایی، هرچیزی!

افکار شخصیت داستان خود را بخوانید و یک سیلوئت از آن ها بازتاب دهید.

کتاب های بیشتر، فنجان های خالی، اژدها

وسایلی برای سفر، هواپیما

پرنده ها، برگ ها، سنگ ها و غیره

۲

برش شکل ها

حال باید اشکال را از کاغذ ها بُرش دهیم. به یاد داشته باشید که ما به خود شکل های نیاز نداریم، بلکه کاغذ های بُرش خورده را می خواهیم. مراقب باشید و از تیز ترین کاردی که دارید استفاده کنید (یا تیغ). اگر طرح را به صورت چاپ شده داشته باشید که خیلی خوش شانس هستید، اما رسم شکل ها با دست هم خیلی سخت نیست.

۳

نورپردازی

شما می توانید برای نورپردازی هر چیدمانی می خواهید داشته باشید، البته نورپردازی باید از بالای فنجان و نور نرم باشد (مثلا با سافت باکس نور را نرم کنید) تا شکل درخشان روی سطح قهوه ایجاد شود. اگر فقط یک منبع نور دارید، یک رفلکتور بزرگ بالای فنجان کاری که می خواهید را انجام می دهد.

من از دو منبع نور استفاده کردم: یک نور اصلی در سمت راست (من چند بطری شیشه ای جلوی این نور قرار دادم تا تعدادی درخشش زیبا ایجاد کنم) و یک نور تکمیلی در بالای فنجان ها قرار دادم.

نور اصلی سمت راست (Key light) و نور تکمیلی از بالا (Fill light from above)

4

عکاسی

کاغذ بُرش خورده را بین نور تکمیلی و فنجان قرار دهید، بنابراین می توانید به وضوح انعکاس فانتزی ایجاد شده را مشاهده کنید. گاهی دست شما هم در این انعکاس دیده می شود، نگران آن نباشید، می توانید دو عکس بگیرید (یکی بدون انعکاس) و آن ها را در فتوشاپ با هم ترکیب کنید.

استفاده از سه پایه کار را برای شما ساده تر خواهد کرد. زمان ترکیب عکس ها به عکس هایی با کادر های یکسان نیاز خواهید داشت، که سه پایه به شما کمک می کند.

۵

ویرایش عکس

پس از ترکیب دو عکس به عکسی نهایی، تنها تنظیم رنگ ها باقی می ماند. حال می توانید از نتیجه نهایی لذت ببرید! در ادامه سه عکسی که من ساختم را مشاهده می نمایید:

همیشه الهام بگیرید و موفق باشید!

اگر از این آموزش عکاسی لذت برده اید، شما را به مطالعه آموزش های بیشتر از دینا بلنکو دعوت می کنیم: اینجا کلیک نمایید.

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px

نظرات شما

  1. نسیم

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    وای عالی بود همیندالان قهوه درس مسکنم ????

  2. shok53

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    با سلام و تشکر ایده جالبی بود ممنون از زحمات شما دوستان!

    1. سامان نویسنده

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴

      سلام خدمت شما

      تشکر از اینکه برای ما می نویسید و نظرتان را با ما به اشتراک می گذارید،

      برایتان آرزوی موفقیت داریم


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *