آموزش عکاسی مدلینگ: ۵ و نیم نکته مهم برای راحتی و ژست بهتر مدل

مراقبت کردن از مدلتان، و ارائه محیط و موقعیتی که در آن بتواند در حین کار در مقابل دوربین راحت و آرام باشد، بسیار مهم است. اگر آن ها خوشحال باشند و از تجربه مدلینگ لذت ببرند، شما نیز عکس های بهتری خواهید گرفت. در این مقاله لنزک، نکات مفیدی را برای راحتی مدل و ژست دهی بهتر به او در عکاسی مدلینگ به شما عزیزان آموزش می دهیم. ما همچنین در انتهای مطلب، لینک مقاله های مفید در زمینه عکاسی از مدل و ژست دهی را آورده ایم که به ادامه آموزش عکاسی مدلینگ شما کمک می کنند.

بسیاری از عکاسان می خواهند یک شخص در عکس هایشان باشد. آنها ممکن است از دوستان یا خانواده خود بخواهند تا برای آنها ژست بگیرند یا ممکن است از خدمات یک مدل استفاده کنند. اگر شما خودتان هیچ وقت در مقابل دوربین نبوده اید، درک چالش های خاص کار یک مدل می تواند برایتان دشوار باشد.

توصیه من این است که خودتان کمی در مقابل دوربین وقت بگذارید. یا برای عکاس دیگری ژست بگیرید یا نوعی کار سلف پرتره انجام دهید. این کار برای این نیست که یاد بگیرید چطور یک مدل را برای سبک های خاص عکاسی ژست دهی کنید (اگرچه این کاملا ضروری است)، بلکه برای این است که درک کنید مدل «بودن» چگونه است.

بیشتر بخوانید: نمایی از سمت دیگر لنز – ۵ درسی که من به عنوان یک سوژه عکاسی یاد گرفتم

همچنین این نکات به شما برای به دست آوردن بهترین نتایج از یک جلسه عکاسی از مدلکمک می کنند:

۱

برقراری ارتباط

اکثر افراد در مقابل دوربین واقعا احساس اضطراب و ناراحتی می کنند. حتی یک مدل باتجربه نیز نمی تواند ذهن شما را بخواند و بفهمد که اهداف و نیات شما چه هستند. بنابراین قبل از این که شروع کنید، در کنار آن شخص بنشینید و در مورد برنامه هایی که برای آن جلسه عکاسی مدلینگ دارید با او صحبت کنید.

ایده خود را توضیح دهید، اهداف خود را به اشتراک بگذارید، طرح ریزی کنید که می خواهید ژست ها چطور باشند، و به دنبال چه حالت هایی هستید. یک اشتباه بزرگ که بسیاری از عکاسان مرتکب می شوند این است که با مدل خود مانند یک مجسمه زنده رفتار می کنند، فقط او را ژست دهی و هدایت می کنند، و فراموش می کنند که مدل در واقع یک انسان است.

با حرف زدن در مورد همه چیز در ابتدا، به آن شخص کمی ساختار، زمینه، و درک وضعیت می دهید، که به او کمک می کند تا کمتر عصبی و مضطرب باشد. همچنین فرصتی به او می دهد تا با این فرآیند درگیر شود، حتی ممکن است مُدل ایده هایی از خودش داشته باشد که می تواند آنچه که شما از ابتدا برنامه ریزی کرده بودید را بهبود بخشد.

ایجاد یک وضعیت مشارکتی و دوجانبه در عکاسی مدلینگ، اعتماد و تعامل ایجاد می کند، موانع را کاهش می دهد، به آرامش مدل کمک کرده و در نهایت نتیجه بهتری به شما می دهد. حصول اطمینان و بازخورد مداوم در طول جلسه عکاسی نیز برای حفظ انگیزه آنها مهم است.

۲

راحتی

در بسیاری از جلسات عکاسی از مدل، اغلب مدل طوری لباس می پوشد که برای محیط بیرون مناسب نیست. هنگامی که شما در باد سرد بی حرکت ایستاده باشید و لباس شنا به تن داشته باشید، واقعا سخت است که یک حس تابستانی آرام را به نمایش بگذارید.

از محیط اطراف و دمای هوایی که آن شخص در آن مدل شده است آگاهی داشته باشید، و مطمئن شوید که آنها تا حد ممکن در آن وضعیت راحت باشند. اگر مجبورید عکاسی را با لباس های خنک یا سبک انجام دهید، به جای بیرون این کار را در یک اتاق گرم انجام دهید. وقتی سردتان است و می لرزید، واقعا سخت است که بتوانید آرام به نظر برسید.

در مورد قدرت و تحمل مدل خود در ارتباط با ژست دهی هایی که انجام می دهید با آنها صحبت کنید. سپس استراحت های کوتاه منظم را برنامه ریزی کرده و به این برنامه عمل کنید. ژست گیری می تواند از لحاظ فیزیکی سخت باشد، چون بسیاری از ژست ها غیر طبیعی هستند و نمی توان آنها را برای مدت طولانی نگه داشت. حواستان باشد که برای مدت بسیار طولانی عکاسی نکنید و اجازه دهید مدل کمی استراحت کند.

عکس از زهره نعمتی

۳

محیط اطراف

علاوه بر راحتی مدل، محیطی که در آن عکس می گیرید را نیز در نظر بگیرید. آیا در فضای داخلی و خصوصی است؟ آیا در فضای باز قرار دارد و برای عموم باز است؟ آیا قرار است در پشت یک ماشین لباس عوض کنند یا امکاناتی در آن نزدیکی وجود دارد؟

چه کاری می توانید انجام دهید تا مدل در آن محیط احساس راحتی داشته باشد؟ آیا دوست دارد یک موزیک پخش شود تا به او کمک کند به حس و حال درست برسد؟ آیا یک فضای خصوصی برای آنها وجود دارد که در آنجا استراحت کنند؟ پتو و نوشیدنی گرم و جایی برای نشستن دور از دوربین وجود دارد؟

شاید یک روز آفتابی گرم است و آنها نیاز دارند کمی دور از گرما و نور خورشید استراحت کنند؟ آیا آنها در مقابل چراغ های گرم استودیو ایستاده اند و دائما در معرض نور فلاش قرار دارند، در حالی که کفش های فوق العاده پاشنه بلند پوشیده اند؟

آیا می توانند یک دوست را برای پشتیبانی و تشویق با خود به همراه بیاورند؟ آیا زمانی که در مقابل دوربین کار می کنند، می توانند احساس راحتی و مشارکت و ایمنی کنند؟

عکس از زهره نعمتی

۴

ژست ها را توضیح دهید

در عکس ها معمولا طرز ایستادن طبیعی افراد چندان ایده آل نیست. غبغب ها بزرگتر می شوند، آرنج ها و زانوها افتضاح اند، دست ها روی کمر قرار می گیرند یا بازوها روی قفسه سینه در هم قفل می شوند، و غیره. آنها احساس راحتی و طبیعی بودن دارند، اما خیلی خوب به نظر نمی رسند.

کاری که باید برای ژست گرفتن با بدن خود بکنید تا خوب به نظر برسد، ممکن است اصلا راحت نباشد و مجبور باشید برای گرفتن چند عکس به مدت طولانی آن ژست را نگه دارید. «یقه اسکی» کلاسیک که در آن شما سر را به جلو می کشید تا خط فک جدا شود، واقعا عجیب به نظر می رسد.

بنابراین وقت بگذارید و هر ژست را به آن شخص توضیح داده و نشان دهید. به آنها فرصتی بدهید تا آزمایش کنند و بفهمند چطور باید آن کار را انجام دهند. معمولا لازم است که آنها یکباره چند کار را با هم انجام دهند – به شیوه خاصی بایستند، شانه ها را کج کنند، بازوها را در وضعیت خاصی قرار دهند، سر را در زاویه درستی قرار دهند، با موهایشان کاری کنند، و غیره.

بیشتر بیاموزید: هدایت و کارگردانی مدل به جای ژست دهی نتایج بهتری خواهد داد

هر ژست را به آنها نشان داده و توضیح دهید که چرا اهمیت دارد. اگر «قبل» و «بعد» آن را نشان دهید، آنها معمولا درک می کنند و تمایل بیشتری به تلاش کردن پیدا می کنند، چون می توانند تفاوت را ببینند.

با ژست های آسان شروع کنید تا به آنها اجازه دهید آرام شوند و بر اصول اولیه تسلط پیدا کنند، قبل از این که به سراغ ژست های پیچیده تر بروید. مگر این که یک مدل واقعا باتجربه داشته باشید که با شما هماهنگ باشد، در این صورت نیازی به این کار نیست.

عکس از زهره نعمتی

۵

دست ها

به طور کلی، وقتی از افراد خواسته می شود تا کار جدید و دشواری را انجام دهند، آنها آنقدر بر چیزهای سخت تمرکز می کنند که چیزهای ضروری را فراموش می کنند. یکی از این چیزها دست هایشان است، و آنها اغلب یک چیز شل غیر جذاب از کار در می آیند.

دست های بد می تواند یک عکس خوب را به کلی خراب کند. بنابراین به طرز قرارگیری دست های آنها توجه کنید، چون مدل ممکن است نداند که باید با آنها چه کار کند. پس ژست دهی به دست های مدل را فراموش نکنید.

۵٫۵

کاری کنید خوب به نظر برسند

بسیاری از سبک های عکاسی مُد و فشن از ژست های واقعا مصنوعی استفاده می کنند که در آن مدل اصلا احساس راحتی نمی کند. آنها معمولا برای بیننده نیز جذاب نیستند، اما به نظر می رسد که سبک امروزی هستند. چنین ژست هایی ممکن است نتیجه مورد نظر شما باشد، و من امیدوارم که عکس های شگفت انگیزی به دست آورید.

با این حال، یکی از کارهای خوبی که می توانید هنگام کار با یک مدل انجام دهید این است که کاری کنید در مقابل دوربین خوب به نظر برسد، طوری که هیچ وقت قبل از آن نبوده باشد. بخش زیادی از آن به این دلیل است که افراد معمولا نمی دانند چطور در مقابل دوربین خوب ژست بگیرند. ایجاد تصاویری که باعث شود آنها خوب به نظر برسند به این معنی است که آنها در مورد آنچه اتفاق می افتد احساس خوبی پیدا می کنند.

بیشتر بیاموزید: ژست دهی در عکاسی – چگونه بهترین زاویه را برای هر چهره پیدا کنیم

دادن چند نسخه عکس به آنها که پس از آن بتوانند با افتخار آنها را به افراد دیگر نشان دهند، یک پاداش اضافه است. اگر آنها با احساس ارزشمند و مثبتی در مورد این تجربه آن جلسه را ترک کنند، بیشتر احتمال دارد دفعه بعد که از آنها می خواهید دوباره برای شما مدل شوند، جواب مثبت بدهند.

خب این هم از نیم نکته آخر. اما آموزش به انتها نرسیده است. پیشنهاد می کنیم با مطالعه مقاله های زیر آموزش عکاسی را ادامه داده و دانش خود را بیشتر نمایید (و از نکات آن ها در عکاسی مدلینگ خود استفاده کنید):

آموزش ژست عکاسی حرفه ای به سوژه ناآشنا با مدلینگ

چگونه برای عکس پرتره یک ژست عالی بگیریم

زبان بدن در عکاسی: ۵ ژست رایجی که باید از آن ها اجتناب کرد

۳ هک زبان بدن برای بهبود عکاسی پرتره شما

ژست دهی ماهرانه با آگاهی از زبان بدن – آموزش ۳ نکته ساده برای بهبود عکاسی پرتره

همچنین مطالعه سایر آموزش های عکاسی دو بخش «عکاسی از مدل» و «ژست عکاسی» سایت لنزک را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

ن

نتیجه گیری

برای این که کاری کنید تا کسی بی حرکت بایستد و فوق العاده به نظر برسد، و بتوانید عکس های خوبی از او بگیرید، باید اول در پشت صحنه کارهای زیادی انجام دهید. هنگام کار با یک مدل، مهم است به یاد داشته باشید که او یک شخص زنده است که نفس می کشد، تنها یک شیء نیست که او را در موقعیت مورد نظر خود قرار دهید.

با ارائه یک محیط و موقعیتی که بتوانند در حین کار مقابل دوربین راحت باشند، از مدل خود مراقبت کنید. کسی که خوشحال است و از تجربه مدلینگ خود لذت می برد، بیشتر از کسی که سرد، سخت، بیچاره و ناراحت است (مگر این که این همان ظاهری باشد که می خواهید) احتمال دارد که عکس های عالی به شما ارائه دهد.

به آنها کمک کنید تا مدل خوبی باشند. با آنها ارتباط برقرار کنید، به بازخورد آنها گوش دهید، و از آنها پشتیبانی کنید. در این صورت هر دو از مزایای تصاویر به یاد ماندنی و همچنین یک تجربه سرگرم کننده بهره مند خواهید شد.

نویسنده: استیسی هیل (Stacey Hill)

نظرات شما

  1. مسیح فاضلی

    ۳ اسفند ۱۴۰۰

    انقدر راهنمایی هاتون مفید و کاربردی هستن که باورم نمیشه از یک سایت میشه انقدر چیز یاد گرفت. شما مصداق مفید و مختصر بودنید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *