۸ نکته سریع: آموزش عکاسی از جزئیات معماری

به دنبال یک آموزش عکاسی معماری متفاوت هستید؟ نکات این مقاله برای شماست. هنگامی که از معماری و بنا ها عکس می گیرید، به راحتی ممکن است در ابهت و عظمت برخی از ساختمان ها غرق شوید. آنها اینگونه طراحی شده اند، که خیره کننده و تماشایی باشند. این تصویر کلی آنهاست. اما از لحاظ عکاسی، بهتر است که از عظمت آنها دور شوید، و به دنبال فرصت هایی برای ثبت جزئیات باشید. تمام ساختمان ها و بناها متشکل از بخش های کوچکتری هستند، و همین بخش ها هستند که اغلب می توانند به عکس های جالبی از لحاظ بصری منجر شوند. عکاسی از این جزئیات به ملاحظات خاص خود نیاز دارد. این آموزش عکاسی به چند نکته که وقتی به دنبال گرفتن تصاویر کوچکتری هستید باید در نظر بگیرید، و ۸ نکته برای بهبود عکس هایتان از جزئیات معماری، اشاره می کند.

مساجد، خانه های اپرا، کاخ ها، کلیسا ها و ساختمان های دولتی همه نمونه هایی از معماری هستند که بیننده را تحت تاثیر قرار می دهند. اما شما می توانید از عظمت آن ها فاصله گرفته و به دنبال ثبت و به تصویر کشیدن جزئیات آن ها باشید. این چند نکته به شما عزیزان در عکاسی از جزئیات معماری کمک می کنند:

۱

نورپردازی با کنتراست کم

اگر هوا بد و آسمان خاکستری بی رنگ و کسل کننده باشد، ممکن است به نظر برسد که ارزش عکاسی کردن ندارد. این مسئله ممکن است برای برخی از سوژه ها درست باشد، اما روزهای ابری نور فوق العاده نرمی دارند که برای جزئیات معماری کاملا مناسب است. این نرمی به شما اجازه می دهد تا سوژه ها را با جزئیات بسیار خوب ثبت کنید، که در حالت عادی در کنتراست (تضاد بین روشنایی و تاریکی) از دست می روند.

روزهای ابری به برجسته کردن جزئیاتی که در کنتراست از دست می روند، کمک می کنند.

به همین ترتیب، در قسمت های سایه نیز به دنبال فرصت هایی برای عکاسی باشید. در اینجا ممکن است به یک سه پایه نیاز داشته باشید، اما تلاش بیشتر ارزشش را دارد.

عکاسی از سوژه ها در سایه، نور نرم و یکنواختی فراهم می کند.

۲

نورپردازی جانبی

برای به دست آوردن تصاویر برجسته، به دنبال صحنه هایی بگردید که در آن نور قوی از کنار می تابد. این نوع نورپردازی کنتراست را افزایش می دهد، به خصوص در بافت، و به تاکید بر شکل سوژه شما کمک می کند.

نورپردازی جانبی به تاکید بر بافت و شکل کمک می کند.

۳

الگوها در نور و سایه

به نحوه تابیدن نور بر سوژه های مختلف به دقت توجه کنید. هنگامی که از جزئیات عکس می گیرید، سایه ها و هایلایت ها (قسمت های روشن) خودشان می توانند به یک المان ترکیب بندی مهم تبدیل شوند.

سایه ها و هایلایت ها می توانند به نوبه خود به المان های گرافیکی تبدیل شوند.

۴

الگوها

الگوهای تکرار شونده می توانند تصاویر جالب توجهی ایجاد کنند.

برای من، بهترین بخش عکاسی از جزئیات معماری، وفور فرصت های ترکیب بندی است. سازه های دست ساز بشر پر از الگوها و اَشکالی هستند که می توانند برای عکس ها مورد استفاده قرار گیرند. با پُر کردن کادر برای ایجاد یک احساس انتزاعی، از آنها استفاده کنید.

شکل منحنی این پله ها خطوط هدایتگر طبیعی ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط:

۱۳ عکس معماری انتزاعی، خلاقانه و رنگارنگ از پیتر استوارت

چطور یک منظره شهری معمولی را به یک صحنه شهری انتزاعی تبدیل کنیم

۵

بازتاب ها

در مقابل تمام معماری های شگفت انگیز در جهان، ساختمان های کسل کننده و بد قواره زیادی نیز وجود دارند که به نظر می رسد جذابیت چندانی برای عکاسان ندارند. آنها اغلب چیزی که ارزش ثبت کردن داشته باشد دارند، اما کشف آنها به کمی کار و تلاش نیاز دارد. یک راه برای جذابیت بخشیدن به این سوژه ها این است که به دنبال بازتاب ها بگردید. بازتاب ها می توانند به تصویری که در غیر این صورت بی روح و کسل کننده می شود، جذابیت بصری و رنگ اضافه کنند.

لنزک: یک آموزش عالی در این زمینه « آموزش عکاسی از انعکاس – ۹ راه استفاده خلاقانه تر از بازتاب ها» است که مطالعه اش را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

بازتاب ها می توانند صحنه ای که در غیر این صورت بی روح میشد را تقویت کنند.

۶

اسباب و وسایل

عکاسی معماری همیشه فقط و فقط مربوط به ساختمان ها نیست. اسباب و وسایل ساختمان اغلب نادیده گرفته می شوند، اما با این حال می توانند به اندازه خود معماری، سوژه جذابی باشند. هنگامی که یک مکان را در نظر می گیرید، به دنبال اسباب و وسایل جالب مانند علائم، چراغ ها، و دوربین های امنیتی بگردید.

به دنبال اسباب و وسایل جالبی بگردید که دیگران ممکن است آنها را نادیده بگیرند.

۷

مجسمه ها و بناهای تاریخی

زمانی که به معماری فکر می کنید، مجسمه ها احتمالا آخرین چیزی هستند که به ذهنتان می رسند. با این حال، آنها برای بسیاری از ساختمان ها و بناهای تاریخی یک المان اصلی هستند. به عنوان مثال، پل چارلز در پراگ دارای ۳۰ مجسمه بزرگ و پر از جزئیات است که منتظرند تا از آنها عکس گرفته شود.

مجسمه ها یک خصیصه معمول معماری هستند. با دوربین خود از آنها غافل نشوید.

۸

سیاه و سفید

این نکته آخر برای زمانی است که به خانه برمی گردید. اگر تصاویر شما پر از بافت یا الگوهای قوی هستند، تبدیل آنها به سیاه و سفید را مد نظر قرار دهید. حذف المان رنگ از آن تصاویر به تاکید بر المان های ترکیب بندی شما کمک می کند، و می تواند به عکس های بسیار قوی تری منجر شود.

بیشتر بیاموزید: آموزش ۷ نکته عکاسی سیاه و سفید حرفه ای و تاثیرگذار

پردازش سیاه و سفید می تواند به تاکید بر بافت در یک صحنه کمک کند.

الف

آزمایش کنید

این نکات تنها بخش کوچکی از فرصت های موجود برای شما در هنگام عکاسی از جزئیات معماری می باشند. اگر چیز دست ساز بشری وجود دارد، فرصتی هم برای عکاسی از آن وجود دارد. فقط به کار خود ادامه دهید تا آن را پیدا کنید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟ آیا نکته دیگری در نظر دارید؟ لطفا با ما به اشتراک بگذارید!

نویسنده: جان مک اینتایر (John McIntire)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *