آموزش عکاسی نجومی: چطور از کهکشان راه شیری عکس بگیریم

به یک آموزش عکاسی از کهکشان راه شیری نیاز دارید که کامل باشد و تنظیمات دوربین، ترکیب بندی، چگونگی فوکوس هنگام عکاسی از آسمان شب و عکاسی از ستارگان و تکنیک ها و نکات عکاسی لازم را در اختیار شما قرار دهد؟ نیک پیج در این ویدیو همه این ها را به شما آموزش می دهد. عکاسی از کهکشان راه شیری یکی از شاخه های عکاسی نجومی است. در این آموزش عکاسی نجومی، نیک شما را به یک سفر پر ماجرا برای عکاسی از ستارگان می برد. یکی از نکاتی که بسیاری از عکاسان نجومی تازه کار فراموش می کنند، عدم وجود یک المان جذاب در پیش زمینه عکس ستاره هایشان است. از این رو نیک در این جلسه عکاسی، دو کادر را ثبت می کند. یک عکس نقاشی با نور پیش زمینه که یک درخت است و دیگری، یک عکس با نوردهی برای ثبت هرچه بهتر کهکشان راه شیری و سپس آن دو را ترکیب می کند. اگر به عکاسی از ستارگان علاقه مند هستید، تماشای ویدیو آموزشی امروز را از دست ندهید.

لنزک: عکاسی از دنباله یا رد ستارگان، عکاسی از ستاره ها به صورت نقطه ای و عکاسی از کهکشان راه شیری همه زیر مجموعه عکاسی نجومی (astrophotography) می باشند. ما پیش تر در لنزک مقاله های آموزشی فراوانی را در زمینه عکاسی نجومی منتشر کرده ایم (برای مشاهده اینجا کلیک نمایید).

شما ممکن است سوالاتی از این قبیل داشته باشید، که پاسخ همه آن ها را بعد از مشاهده این ویدیو یا در مقاله های آموزشی زیر خواهید یافت: چگونه در تاریکی شب ترکیب بندی کنم؟ چه زمانی برای عکاسی نجومی مناسب است؟ چه مکانی برای عکاسی از ستارگان مناسب است؟ چگونه ستاره ها بدون دنباله دار شدن و به صورت نقطه ای ثبت کنم؟ چطور از رد ستارگان عکاسی کنم؟ بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی نجومی کدام است؟ چه تجهیزاتی برای عکاسی از ستارگان مورد نیاز است؟

نکات اولیه عکاسی نجومی:

  • استفاده از سه پایه الزامی است
  • نور ماه دشمن عکاسی از آسمان شب است
  • باید مکان تاریکی (بدون آلودگی نوری) برای عکاسی انتخاب نمایید
  • ریموت کنترل شاتر یا استفاده از تایمر را فراموش نکنید

آموزش های توصیه شده:

و در انتها اگر باور ندارید عکاسان نجومی تازه کار هم می توانند عکس هایی تماشایی خلق کنند، اینجا کلیک نمایید و چند نمونه عکس نجومی زیبا و موفق را مشاهده نمایید.

آموزش عکاسی نجومی – چطور از کهکشان راه شیری عکس بگیریم


دانلود

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *