آموزش عکاسی پرتره خیابانی حین سفر

یکی از چیزهای مورد علاقه من در مورد عکاسی در سفر، فرصت هایی است که برای ملاقات با افراد جالب در خیابان و گرفتن پرتره از آنها فراهم می کند. اینها برخی از چیزهایی هستند که من یاد گرفته ام، که می توانید در هنگام سفر آنها را به کار ببرید و پرتره های خیابانی بگیرید.

۱

از افراد اجازه بگیرید

عجیب است که وقتی از افراد برای گرفتن پرتره آنها اجازه می گیرید، اغلب بهترین نتایج را به دست می آورید. البته این مسئله همیشه صادق نیست – ممکن است شخص جالب توجهی را ببینید که متوجه حضور شما نمی شود و شما فرصت پیدا می کنید تا یک پرتره کاندید (بی هوا) عالی از او بگیرید.

اما اغلب اوقات با نزدیک شدن به افراد و اجازه گرفتن از آنها می توانید نتایج بهتری به دست آورید. یک نکته خوب در مورد این رویکرد این است که بهانه خوبی به شما می دهد تا به سراغ کسی بروید و از او بپرسید که آیا می توانید یک پرتره از او بگیرید. یک راه خوب برای بیان این درخواست این است که توضیح دهید در حال انجام پروژه ای هستید که از افراد جالب می خواهید برای شما ژست بگیرند.

این روش می تواند مشکلاتی به وجود آورد اگر زبان محلی آنها را بلد نباشید. اما این مسئله باعث نمی شود که نتوانید با یک زبان بدن خوب و لبخند ارتباط برقرار کنید. شما می توانید به دوربین خود اشاره کنید تا نشان دهید که دارید از آنها برای گرفتن پرتره درخواست می کنید.

غلبه بر چالش ها ارزشش را دارد

یک روش دیگر این است که با یک شخص محلی کار کنید که می تواند برای شما ترجمه کند. این شخص ممکن است یک عکاس محلی باشد که شما با او ارتباط برقرار کرده اید و به کمک کردن به شما علاقه مند است. یا ممکن است یک دلال باشد که به او پول می دهید تا به شما در برقراری ارتباط با افراد محلی و پیدا کردن فرصت های عکاسی که بعید است خودتان به تنهایی بتوانید به آنها دست یابید، کمک کند.

زمانی که شما اجازه یک نفر را داشته باشید، یک مزیت فوری دارید که می توانید با آنها کمی وقت بگذرانید تا بر روی گرفتن یک پرتره خیابانی خوب کار کنید. به عنوان مثال، فرض کنیم که شما یک شخص جالب را می بینید که در نور خورشید ایستاده و در نتیجه، نور برای گرفتن یک پرتره خوب بیش از حد شدید است. اگر به او نزدیک شوید تا اجازه بگیرید، می توانید از او بخواهید در سایه بایستد تا بهترین نور را به دست آورید.

این روشی است که من در مورد پرتره بالا به کار بردم، که در مسجدی در دهلی نو گرفته شد. این مرد در مسجد به ما نزدیک شد و در مورد آنچه که می دیدیم توضیح داد. هنگامی که ما او را ملاقات کردیم در نور خورشید ایستاده بود. بعد از چند دقیقه گفتگو، از او پرسیدیم که آیا می توانیم یک پرتره از او بگیریم و او جواب مثبت داد. پیدا کردن یک مکان سایه دار که او در آنجا بایستد آسان بود.

۲

سیرت را به تصویر بکشید، نه زیبایی را

گشتن به دنبال افراد زیبا یا خوش تیپ برای عکس گرفتن از آنها ممکن است وسوسه انگیز باشد. و چه کسی می تواند شما را سرزنش کند؟ اما اگر افراد جالب پیدا کنید، پرتره های خیابانی جالب تری ایجاد خواهید کرد. منظور، افرادی از هر دو جنسیت و با هر سنی است (به جز کودکان، نکته بعدی را ببینید).

به عنوان مثال، من پرتره زیر را در شهر سن آنتونیو دی آرکو در آرژانتین گرفتم. این شهر برای کافه های زیبا و اسب سواران ماهرش مشهور است. در حین گرفتن عکس در یکی از کافه ها کسی به من گفت که یک زوج سالخورده در پایین جاده هستند که دوست دارند با مردم صحبت کنند و از آنها عکس گرفته شود. ما رفتیم تا وضعیت را بررسی کنیم و آن زوج را دیدیم که در کنار خیابان نشسته بودند. ما گفتگوی جالبی با هم داشتیم و من این پرتره را گرفتم.

همچنین این مسئله نشان می دهد که چطور شما باید فرصت ها را دریابید. اگر مردم با شما رفتار دوستانه ای دارند و پیشنهاداتی مانند این می دهند، با جریان پیش بروید و ببینید شما را کجا می برد. چیزهای جالب اغلب این گونه اتفاق می افتند.

۳

از بچه ها زیاد عکس نگیرید

چند سال پیش من به شهر توپیزا در جنوب بولیوی سفر کردم. ما داشتیم در میدان اصلی شهر قدم می زدیم و متوجه شدیم که بچه های زیادی آنجا هستند. معلوم شد که روز ملی ورزش بود و به عنوان بخشی از این رویداد، کودکان مدرسه محلی به میدان آمده بودند تا در فعالیت های ورزشی شرکت کنند.

بالاخره یکی از بچه ها متوجه شد که من دوربین دارم و جلوی من شروع به بالا و پایین پریدن کرد، و از من خواست تا از او عکس بگیرم. البته، پس از آن بچه های دیگر هم به او ملحق شدند و خیلی زود تعداد زیادی کودک در مقابل من بودند که همه می خواستند از آنها عکس گرفته شود. که من هم این کار را کردم، و خاطره خوبی از آن در ذهن دارم.

خوشبختانه یک معلم آمد و بچه ها را از آنجا دور کرد. نکته این داستان این است که اغلب عکس گرفتن از بچه ها آسان است، به خصوص در مکان هایی که وقتی یک خارجی می بینند هیجان زده می شوند. اما آنها احتمالا در جالب ترین یا خاطره انگیزترین عکس های شما حضور ندارند.

به عنوان سوژه، عکاسی از آنها خیلی آسان است. به علاوه، شما باید توجه داشته باشید که در برخی از کشورها افراد محلی ممکن است عکس گرفتن غریبه ها از کودکان را مشکوک بدانند. شما با اجتناب از کودکان و پیدا کردن بزرگسالان جالب، نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

۴

به دنبال پس زمینه های جالب بگردید

نکته آخر این است که به دنبال پس زمینه ها یا مکان های جالب بگردید و با دوربین خود منتظر بمانید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. آیا متوجه شده اید که چطور برخی از عکاسان به سرعت از یک مکان به مکان دیگر می روند، و از هر چیزی که چشمشان را می گیرد عکس می گیرند؟ هدف این تمرین این است که به شما بگوید آرام باشید و خودتان را با ریتم جایی که در آن هستید، وفق دهید.

اگر پس زمینه به اندازه کافی جالب باشد، می توانید منتظر بمانید تا کسی از آنجا بگذرد و یک المان انسانی جالب به آن اضافه کنید. افراد معمولا فکر می کنند که شما در حال عکاسی از پس زمینه هستید و احتمالا حتی متوجه نمی شوند که خودشان در عکس هستند.

این یک نمونه از آن است. من این صحنه زیبا را در گواتمالا پیدا کردم و منتظر ماندم تا ببینم چه اتفاقی می افتد. در نهایت، یک مرد دوچرخه سوار آمد و من توانستم این عکس را بگیرم.

ن

نتیجه گیری

هنگامی که شما با قصد گرفتن پرتره های خیابانی سفر می کنید، به دست آوردن بهترین نتایج به کار و تلاش نیاز دارد. دنبال کردن نکات این مقاله، و نزدیک شدن به افراد برای این که بپرسید آیا می توانید از آنها پرتره بگیرید، در این روند کمک زیادی به شما خواهد کرد.

نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *