آموزش ۹ نکته و راز بهبود عکاسی خیابانی در شب

من قصد دارم ۱۱ راز و نکته ای که کمک خواهند کرد تا عکاسی خیابانی خود در شب را ارتقاء دهید، با شما به اشتراک بگذارم. این نکات بر اساس چیزهایی هستند که من به مشتریانم در ورکشاپ عکاسی خیابانی شبانه در لندن آموزش می دهم.

من عاشق شور و نشاط و حس زندگی شهرها در هنگام شب هستم، با آن چراغ های نئون، صدای خنده ها، چراغ های خیابانی، بازتاب ها، پنجره های فروشگاه ها. گویی دنیای دیگری است، که من شما را برای آن مجهز خواهم کرد تا فقط عکس نگیرید، بلکه خوب عکس بگیرید. قبل از این که بپرسید، باید بگویم که تمام تصاویر این مقاله به صورت دوربین در دست با دوربین های فوجی فیلم مختلف گرفته شده اند، اکثرا با دوربین X-T3 و لنز ۳۵mm f/1.4، که معادل ۵۰mm آنهاست.

همه آنها در مُد اولویت دیافراگم، تراز سفیدی خودکار و ایزوی خودکار گرفته شده اند، و دیافراگم لنز عمدتا به طور کامل باز بوده است، اگرچه من معتقدم که عکاسی خیابانی درباره لحظه است و نه تنظیمات دوربین.

خب، بیایید شروع کنیم…

۱

صحنه را به صورت چند لایه تصور کنید

هنگامی که فرصتی برای ایجاد یک تصویر عالی پیدا می کنید، یک قدم به عقب بروید و ببینید آیا می توانید یک المان پس زمینه قوی پیدا کنید. این کار به تصویر عمق واقعی می دهد و می تواند کاری کند که برجسته تر به نظر برسد. در این مثال، نور نئون منعکس شده بر روی سقف یک ماشین پارک شده در کنار خیابان، باعث شده تصویر بسیار جالب تری ایجاد شود.

بیشتر بیاموزید: ایجاد عمق در تصویر به کمک پیش زمینه

۲

به دنبال لحظات تکرار نشدنی باشید

بسیاری از عکاسان خیابانی در خیابان های یکسان راه می روند، پس به دنبال لحظات تکرار نشدنی یا منحصر به فرد باشید.

یک لحظه تکرار نشدنی ارزش بسیار بیشتری نسبت به عکسی که هر عکاسی می تواند هر هفته بگیرد، دارد. بنابراین شروع کنید به دنبال لحظات منحصر به فرد بگردید: بیلبوردهای تبلیغاتی، چراغ های کریسمس، نقاشی ها، محله های به سرعت در حال تغییر و هر چیز دیگری که غیرمعمول یا موقتی باشد.

۳

شکاف کنجکاوی

شکاف کنجکاوی، فضای بین آنچه ما می دانیم و آنچه که باید بدانیم است. در اصل، شما باید به ناگفته گذاشتن چیزی، یا یک سوال بدون جواب فکر کنید، و اجازه دهید بیننده خودش این شکاف را پر کند. اگر تصاویر شما کل داستان را بگویند، آن وقت توجه بیننده را جلب نخواهند کرد و بیننده سریع رد می شود و می رود.

مغز دوست دارد معماها را حل کند و از همه چیز سر درآورد، بنابراین از این ترفند استفاده کنید. اگر آنها مجبور شوند از خودشان سوالی بپرسند، شما توجه آنها را جلب کرده اید.

لنزک: در کتاب «ایده عالی مستدام» از چیپ هیث و دن هیث و فصل «غیر منتظره» آن، که درباره چگونگی ساخت ایده های ماندگار است، نیز در قسمت حفظ توجه افراد به طرح معما و این روش برای جذاب تر کردن و ماندگار تر کردن ایده توصیه شده است. بنابراین مطالعه این کتاب را، یا حداقل این فصل از کتاب ایده عالی مستدام را، به شما عزیزان لنزکی توصیه می کنیم.

۴

عجله نکنید، جایی که فکر می کنید ۱ فرصت وجود دارد، در واقع ۵ تا وجود دارد

بسیاری از عکاسان خیابانی زمان زیادی را صرف کار می کنند و برای نگاه کردن خیلی وقت نمی گذارند. اکثر ورکشاپ های ما در یک محدوده حداکثر ۱٫۵ تا ۳ کیلومتر مربعی هستند. به عنوان مثال، فقط در این مقاله، ۳ عکس مختلف از یک کوچه هست که من حداقل ۵ تصویر از آنجا گرفته ام، تا به دانشجویانم نشان دهم در جایی که فکر می کنند یک فرصت وجود دارد، در واقع فرصت های زیادی وجود دارد.

ترکیب بندی عکس بالا را با عکس زیر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که تنها جلو رفتن و عکس گرفتن از یک نمای «چشم حشره» از پایین، به همان فضا حس بسیار متفاوتی می دهد.

بیشتر بیاموزید: آموزش خلاقیت در عکاسی با استفاده از زوایای دوربین

۵

آیا رنگ به تصویر ارزش می دهد یا فقط نویز بصری؟

باز هم، برای تاکید بر نکته قبلی، این عکس در همان کوچه دو تصویر بالا گرفته شده است.

من در طول روز همیشه به صورت سیاه و سفید عکس می گیرم (jpeg با یک فایل raw معمولی بر روی سیستم دوربین فوجی فیلم). علت آن این است که من می توانم نور، شکل و فرم را راحت تر ببینم و در نتیجه سریع تر ترکیب بندی کنم. سپس در راه برگشت به خانه در مترو رنگ را به تصویر اضافه می کنم و یک سوال ساده از خودم می پرسم: «آیا رنگ به این عکس ارزش می دهد یا فقط نویز دیجیتالی؟» و حواس پرتی. اگر به آن ارزش می بخشد، به یک تصویر رنگی تبدیل می شود؛ در غیر این صورت، سیاه و سفید باقی می ماند.

با این حال، در شب جهان رنگارنگ تر است، بنابراین من به صورت رنگی عکس می گیرم تا بتوانم بر روی آن رنگ ها فوکوس کنم. می گویند عکاسی سیاه و سفید در شب را از دست ندهید، فقط برعکس آن را از خودتان بپرسید: «آیا سیاه و سفید ساده تر است؟ آیا تاثیر بیشتری دارد؟»

هر یک از ما جهان را به شکل متفاوتی می بینیم. تصاویر رنگی بالا و پایین را با هم مقایسه کنید و ببینید که آیا رنگ به آنها ارزش می دهد، یا فقط نویز دیجیتالی؟

بیشتر بیاموزید: آموزش عکاسی تک رنگ یا مونوکروم – کاهش حواس پرتی ها و انتقال احساسات بیشتر

۶

اصیل باشید

اصالت در زندگی و عکاسی بسیار مهم است. نیازی به گفتن نیست که اگر شما از مراسم عروسی متنفر باشید، یک عکاس مراسم عروسی نمی شوید. پس برای این که یک عکاس خیابانی شاد و راضی باشید، نسبت به آنچه دوست دارید و آنطور که جهان را می بینید، اصیل باشید. اگر شما شوخ طبع هستید و شوخی را دوست دارید، به دنبال چیزهایی بگردید که شما را سرگرم کنند، مانند این مرد که صداهایی در سرش دارد.

عکاسی خیابانی تنها ژانری است که من به خاطر خودم در آن فعالیت می کنم و نه برای مشتری ای که پرداخت می کند. بنابراین، می توانم از هر چیزی که می خواهم عکس بگیرم و این واقعا مرا یک عکاس خیابانی خوشحال می کند.

۷

جلوی یک غریبه را بگیرید

همیشه به دنبال افراد جالب باشید و از این که از آنها سوال کنید که آیا می توانید یک پرتره از آنها بگیرید، نترسید.

از زبان بدن صریح استفاده کنید، لبخند بزنید، از آنها تعریف کنید و بپرسید «می توانم یک دقیقه وقتتان را بگیرم و یک عکس پرتره سریع از شما بگیرم؟» پیشنهاد دهید که بعدا عکس را برای آنها می فرستید، آن وقت از هر ۱۰ نفر ۹ نفرشان قبول خواهند کرد. به یاد داشته باشید، اگر فکر کنید که می توانید، می توانید. اگر آنها درخواست شما را رد کردند، آن را به خود نگیرید… فقط بروید.

۸

از نوردهی طولانی برای گفتن چیزهای مختلف استفاده کنید

از آزمایش کردن هر چیز مربوط به عکاسی در خیابان نترسید. شما می توانید از نوردهی طولانی برای به دست آوردن نتایج متفاوت و متنوع استفاده کنید.

تصویر بالا یک نوردهی ۱ ثانیه ای در حین پنینگ (حرکت دوربین طی نوردهی و تعقیب سوژه) دوربین همراه با زن است. کت طرح پلنگی او و سگش مانند یک جفت حیوان در شب نظر مرا جلب کردند و من یک حس حرکت پویا می خواستم.

اما در تصویر زیر، دختر ناشناس چتر به دست که بی حرکت بود نظر مرا جلب کرد، در حالی که دنیا در اطراف او حرکت می کرد. در این مثال، نوردهی طولانی آن تفاوت را اغراق آمیزتر می کند. این یک نوردهی دوربین در دست یک ثانیه ای بود، البته دوربین ام هم تثبیت کننده تصویر داخلی داشت.

بیشتر بیاموزید: آموزش گام به گام تکنیک عکاسی پنینگ

۹

چطور نامرئی شوید

به محض این که هوا تاریک می شود، به طوری که دیگر نمی توانید انعکاس خودتان را در یک پنجره ببینید، من شیفته اتفاقاتی می شوم که در هر پنجره رخ می دهد! لحظات کوچک و داستان های فاش شده، و شما اغلب می توانید نزدیک شوید و کاملا نامرئی بمانید و اصلا جلب توجه نکنید.

به دنبال پنجره های غیرمعمول، بافت دار، الگودار، یا بخارگرفته باشید تا المان های بیشتری به تصویر اضافه کنید.

من عاشق این لحظه صمیمی در عکس زیر هستم. من دوست دارم فکر کنم که این اولین قرار آنهاست.

خب، امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. بیرون بروید و تصاویر شگفت انگیز و جایزه بر بگیرید. یا حداقل از نو فکر کنید و خوش بگذرانید!

نویسنده: سیمون الینگورث (Simon Ellingworth)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *