از سوژه ساده تا حباب های شگفت انگیز

گاهی با سوژه های ساده می توان تصاویر شگفت انگیزی خلق کرد. این کاری است که اوفنر، با عکس های پر سرعتی که گرفت، انجام داد. او از فلاش های پر سرعت استفاده کرد تا این عکس های جذاب را بگیرد. در ادامه مطلب، می توانید سیر تشکیل حباب ها تا ترکیدنشان را در عکس های او ببینید.

۱

چالش اول

به گفته این عکاس، دو چالش اصلی در گرفتن اینجور عکس ها وجود دارد. اولین چالش، تکنیک نورپردازی است چراکه روشن کردن حباب ها برای گرفتن عکس از رنگ های رنگین کمانیشان دشوار است. اوفنر برای این کار از استراتژی قرار دادن نور دور تا دور حباب ها از زوایای مختلف استفاده کرد. رنگین کمان رنگ ها که درون این حباب ها دیده می شود به دلیل بازتاب دادن نور به درون حباب ها توسط پنل های منعکس کننده نور است. یعنی فلاش ها در یک طرف و پنل های منعکس کننده در سه طرف دیگر.

۲

چالش دوم

چالش دوم، گرفتن عکس هنگام ترکیدن حباب هاست که باید در یک لحظه دقیق باشد. به گفته اوفنر “این به فلاش های پر سرعت و حوصله زیاد نیاز دارد.” چند صد عکس گرفته شد تا در نهایت لحظه دقیق ترکیدن حباب ها با تنظیمات پر سرعت دوربین همگام شود.

Fabian Oefner – born 1984, Switzerland

او با نگاه به گذشته می گوید که این اثر، نتیجه زمان بندی صحیح و تمرین است. “به تدریج دستتان می آید که حباب ها کی می ترکند و شانس گرفتن عکس در لحظه صحیح بالا می رود. ”


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *