اشیاء مرتب شده به تفکیک رنگ، در مجموعه عکس «مطالعات رنگ ها»

در مطلب پیشین لنزک به عناصر مهم طراحی پرداختیم که یکی از این المان های مهم رنگ بود. آموختیم که باید چشم های خود را برای دیدن رنگ ها تمرین دهیم و به پیام رنگ ها بیشتر توجه کنیم. امروز به معرفی مجموعه ای از یک هنرمند می پردازیم که از رنگ ها به شکل خلاقانه ای در کار های خود استفاده کرده است.

سارا کوئینر (Sara Cwynar) یک هنرمند و طراح است که قبلا مقیم ونکور بود ولی الان مقیم نیویورک است و در آنجا کار می کند. او از اشیاء عکاسی می کند، و تمرکز کارش بر روی مجموعه ها و نظم های بصری از چیز هایی است که حتی ممکن است به عنوان اشیاء بی استفاده قلمداد شوند. او از وسایل تمیزکاری، غذا ها، کتاب ها، گیاهان، بطری های نوشیدنی خالی، کیسه های خرید، فنجان های قهوه، جمجمه ی حیوانات، بیگودی ها، گل های مصنوعی، دستکش های چرمی و حتی قاشق های پلاستیکی عکاسی می کند.

ترکیب و اجزاء رنگ ها معمولا منبع اصلی الهام برای بسیاری از هنرمندان بوده است و ما تنوع زیادی از روش هایی که عکاسان رنگ ها را در ترکیب بندیشان مدیریت می کنند، دیده ایم. با در نظر داشتن این، کوئینر به دنبال نظم دادن به اشیاء شخصی اش بود که در چندین سال انباشته شده بودند و تصمیم گرفت که آنها را به یک پروژه خلاقانه تبدیل کند. او اشیاء مختلف را بر اساس رنگشان دسته بندی کرد و شروع به عکاسی از آنها با نام مجموعه ی «مطالعات رنگ ها» نمود.


کوئینر حرفه اش را به بیان خودش شرح می دهد:

اغلب کار من شامل سیستم دسته بندی، به خصوص تحت تاثیر ایده های شکست خورده مدرنیسم در مورد گرفتن و منظم کردن جهان است، به خصوص ایده ای که می گوید شما می توانید همه چیز را با عکاسی مستند کنید، که ایده ای رایج در اوایل دوره رسانه بود – طبق این ایده دوربین ها به ما این امکان را می دهند که تمام جهان را در یک مفهوم گرد آوریم و همه چیز را به صورت عینی در فیلم جمع کنیم. به نظر من نظم دادن و مدیریت کردن آرشیو مواد جمع آوری شده من در استودیو یک راه برای کنترل دنیا در تصاویر، نظم دادن به هرج و مرج ها، گرفتن تکه ای از دنیا و دوباره کار کردن بر روی آن طبق مقررات من، می باشد.


درباره رنگ ها به عنوان نیروی موثر پشت هنر او، کوئینر اینکه چه چیزی او را به انتخاب رنگ ها سوق داد را تشریح می کند:

من واقعا مجذوب دگرگونی رنگ ها هستم – رنگ صورتی محو شده در یک چیز پرینت شده یا رنگ ها در پلاستیک ها (مقاله ای از Roland Barthes در مورد اینکه چگونه پلاستیک همیشه در برگداندن رنگ های طبیعی شکست می خورد وجود دارد) یا چگونه اسکن کردن می تواند رنگ ها را تغییر دهد و رنگ های جدیدی ایجاد کند. من رنگ هایی را دوست دارم که در طول زمان یا یک روند، آشفته شده باشند.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *