ایده عکاسی خلاقانه: آموزش عکاسی از تصویر شکل گرفته روی آینه دوربین بدون لنز

لنز را از دوربین خود جدا کنید، سپس بدنه را در مقابل یک صحنه روشن نگه داشته و به تصویر شکل گرفته درون دوربین (در آینه) نگاه کنید. شما باید یک تصویر کم نور و تار از آنچه که در پشت دوربین در آن منعکس شده است را ببینید. این همان صحنه ای است که ما می خواهیم در این آموزش با دوربین دیگری از آن عکس بگیریم. در ادامه این آموزش کوتاه لنزک با ما برای یک عکاسی خلاقانه دیگر همراه شوید.

ایده پشت این تکنیک سرگرم کننده، ثبت نوری است که از میان منظره یاب (ویزور) یک دوربین دیگر عبور می کند. به طور معمول وقتی شما یک عکس می گیرید، نور از میان لنز عبور می کند، و از آینه ها بازتاب (منعکس) شده و از طریق منظره یاب بیرون می آید.

اما البته، می تواند در جهت عکس نیز حرکت کند – از میان منظره یاب عبور کرده، از آینه ها بازتاب شده و از لنز بیرون بیاید.

از آنجا که هیچ لنزی برای فوکوس نور بر روی آینه دوربین دوم ما وجود ندارد (چون تنها از میان منظره یاب می گذرد و لنز روی دوربین نصب نیست)، عکس نهایی ما تار خواهد بود، اما این بخشی از جذابیت گرفتن چنین عکسی است.

کلید کار پیدا کردن یک صحنه خوب و روشن با اَشکال ساده، و البته ثابت و بی حرکت نگه داشتن هر دو دوربین تا حد ممکن است.

۱

دو دوربین را روبروی هم قرار دهید

مشخص است که شما برای این عکاسی به دو دوربین نیاز دارید: یک دوربین بدون لنز، پشت به منظره، که صحنه از ویزورش روی آینه آن تار نمایش داده می شود و دوربین دیگری دارای لنز برای عکس گرفتن از این تصویر (شکل گرفته درون دوربین دیگر). سعی نکنید این کار را به صورت دوربین در دست انجام دهید، چون نور باید از دو دوربین عبور کند و شدت خود را از دست می دهد. در عوض، هر دو دوربین را بر روی سه پایه یا سطوح ثابتی قرار دهید، تا همه چیز بی حرکت باقی بماند.

۲

نزدیک شوید

نزدیک شدن به تصویر شکل گرفته بر روی آینه داخل دوربین بدون لنز ضروری است، و اکثر لنز های استاندارد به اندازه کافی از نزدیک فوکوس نخواهند کرد، بنابراین شما واقعا به یک لنز ماکروی اختصاصی برای این تکنیک نیاز دارید. برای فوکوس کردن، ما حداقل فاصله فوکوس لنز خود را تنظیم کرده و سپس دوربین بدون لنز را به عقب و جلو حرکت دادیم تا وقتی که تصویر شکل گرفته واضح شد.

لنزک: در اینجا منظور از «واضح» قابل تشخیص و در فوکوس است. چون همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، تصویر در آینه دوربین بدون لنز تشکیل می شود و در نتیجه تار است. هدف ما نیز عکاسی از این تصویر تار شکل گرفته است.

۳

از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید

از آنجا که نوری که از دوربین بدون لنز بیرون می آید کم است، شما احتمالا باید یک سرعت شاتر آهسته (طولانی) تنظیم کنید، اما اگر دوربین عکاسی شما بر روی سه پایه است، بدیهی است که این مسئله مشکلی نخواهد بود. ما یک سرعت شاتر ۱/۵۰ ثانیه در f/5 و ایزو ۲۰۰ تنظیم کردیم. ما همچنین برای عکاسی از یک ریموت کنترل شاتر استفاده کردیم، اما اگر شما ریموت کنترل ندارید، در عوض می توانید تایمر خودکار دوربین خود را بر روی ۲ ثانیه تنظیم کنید.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *