بهترین دوربین های DSLR سال ۲۰۱۴

آیا نمی دانید چه نوع دوربین DSLR را برای خرید انتخاب کنید؟ پس در این مطلب لنزک با ما باشید تا بهترین مدل های ۲۰۱۴ را در اینجا معرفی کرده و شما را در انتخاب بهترین مدل ها راهنمایی کنیم. برای اینکه وقت شما تلف نشود فقط مدل هایی را که نمونه ای از بهترین انتخاب ها هستند را به طور کامل معرفی می کنیم.

دوربین های DSLR (به معنی دوربین بازتابی تک لنزی) دارای لنزهای قابل تعویض هستند و با همین قابلیت می توانیم تصاویر متفاوتی از دنیای اطرافمان داشته باشیم. قابلیت تنوع لنز این امکان را برای شما فراهم می آورد که در ابتدا با لنزهای کوچک شروع کرده و هر چه بیشتر پیش روید کار با لنزهای متنوع تر، واضح تر و مطلوب تری را تجربه کنید. همین طور بر خلاف دوربین های کامپکت یا جیبی، قابلیت کنترل دقیق زوم و فوکوس تصویر را دارا می باشند.

دوربین های DSLR را نباید با دوربین های جیبی که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند اشتباه گرفت. منظور دوربین هایی است که ظاهراً شبیه دوربین های کامپکت هستند اما قابلیت تعویض لنز را دارند. (البته استثنائاتی نیز وجود دارد و بعضی از دوربین های فشرده به طور کامل به عنوان دوربین DSLR قابل جایگزینی هستند).

اگر در زمینه کار با DSLR تازه کار هستید یا اینکه اطلاعات فراوانی در این زمینه دارید و می خواهید گزینه های مختلفی را بسنجید یا اینکه دنبال نمونه حرفه ای تر هستید، ما کار شما را آسان کرده ایم و دوربین ها را در گروه های مختلف مطابق نیاز شما دسته بندی کرده ایم. شما انتخاب کنید، ما تمامی گزینه ها را پوشش داده ایم.

شما می توانید بهترین گزینه را مطابق با بودجه و سلیقه خود به راحتی انتخاب کنید. با توجه به این که نمی خواهیم لیست خود را محدود کنیم پس علاوه بر دوربین های مدل ۲۰۱۴ از مدل های قدیمی تر نیز استفاده کرده ایم.

یک درس کوتاه در مورد لنزها

دهانه نصب لنز

مهمترین مطلب: همه دوربین ها دارای سایز لنز یکسانی نیستند. کارخانه های ساخت دوربین علاقمند هستند که در این مورد نوع ویژه خود را داشته باشند. پس اندازه لنز برای هر برندی متفاوت است.

برای دوربین کانن – Canon این اندازه از نوع EF و برای دوربین نیکون – Nikon از نوع F و برای دوربین پنتاکس – Pentax از نوع K و برای دوربین سونی – Sony از نوع A می باشد. استثنائات دیگری نیز وجود دارند ولی ما روی این چهار مورد تمرکز می کنیم. فقط به خاطر نام برندها و یکسان کردن نام آن با نام دوربین، لنز اشتباهی خریداری نکنید.

سایز سنسور

دومین مورد، اندازه سنسور می باشد. دوربین های مخصوص افراد مبتدی و دوربین های سطح متوسط دارای سایز سنسور APS-C می باشند. بعضی از دوربین های حرفه ای دارای سنسور فول فریم می باشند چون از نظر فیزیکی خیلی بزرگ تر هستند (و معمولاً گرانتر و پیشرفته تر می باشند) به همین دلیل بایستی لنزهایی داشته باشند که ابعاد وسیع تری را پوشش دهند.

در هر یک از این دوربین ها بدون توجه به اندازه سنسور، اندازه دهانه نصب لنز ثابت باقی می ماند. اگر شما بدنبال یک لنز دارای بهترین برد برای یک دوربین در محدوده بالا هستید تمامی این اطلاعات را در حال حاضر دارید. اگر در این زمینه تازه کار هستید اصلاً نگران نباشید. در ابتدا این کار ممکن است به اندازه عبور از یک میدان مین سخت به نظر برسد ولی وقتی شما زبان مخصوص کارخانه سازنده را یاد گرفتید این کار بسیار آسان خواهد شد.

فاصله کانونی

موارد زیادی در مورد لنزها وجود دارند که بایستی مورد توجه قرار دهید و همگی آن ها بستگی به نوع عکاسی ای دارد که مد نظر شماست. اگر قصد دارید عکس پرتره بگیرید لنز در حدود ۵۰mm یا ۷۰mm برای شما مناسب است. اگر بخواهید از یک شیر گرسنه عکس ناگهانی بگیرید بدون این که توسط او خورده شوید در این صورت به یک لنز ۳۰۰mm نیاز دارید که یک زوم خیلی نزدیک برای شما فراهم کند.

کلیه قیمت های ذکر شده در این مطلب لنزک از سایت Pocket Lint و در تاریخ (۲۵th June 2014) گرفته شده اند و صرفا جهت نشان دادن محدوده قیمت به شما عزیزان می باشند. حتما برای مشاهده قیمت های اصلی از فروشگاه های اینترنتی معتبر یا نمایندگی های مجاز شهر خود بهره گرفته و به این مبالغ اکتفا نکنید.

بهترین دوربینDSLR برای مبتدی ها

Nikon D3200

آیا تصمیم گرفته اید که بدون هدر دادن پول، یک دوربین DSLR بخرید بدون این که پیچیدگی های زیادی داشته باشد؟ Nikon D3200 در این سری دوربین ها جدیدترین نیست اما انتخاب مناسب و متعادلی برای معرفی شما به دنیای دوربین های DSLR است. این دوربین اخیراً با مدل D3300 جایگزین شده و قیمت آن در حال طی کردن یک مسیر نزولی است. بنابراین یک انتخاب مناسب در بازار دوربین ها است. این دوربین دارای یک مد راهنما (Guide) است که به صورت تصویری شما را در گرفتن انواع عکس ها یاری می کند.

این راهنمایی های تصویری به شما کمک زیادی می کنند تا با مفاهیم عکاسی مانند نوردهی، مقادیر دیافراگم، عمق میدان و به طور کلی مفاهیم دیگر هنگام عکاسی آشنا شوید.

اگر در ابتدا این مفاهیم برای شما سخت به نظر می رسند می توانید با انتخاب مد عکاسی خودکار، تنها دکمه شاتر دوربین را فشار داده و بقیه کار ها را به دوربین واگذار کنید تا تمام تنظیمات نوردهی و فوکوس را انجام دهد. در اکثر موارد این تنظیمات خودکار، تنظیمات مناسبی هستند.

اگر بتوان اسم آن را اشکال گذاشت این دوربین ها ۹۵% از تصویر را گرفته و در چشمی دوربین شما نمی توانید ۵% از حاشیه های تصویر را مشاهده کنید که این خصیصه در بین تمام دوربین های DSLR وجود دارد. البته ۵% از تصویر فقط در چشمی قابل دیدن نیست وگرنه در عکس نهایی وچود دارد.

کیفیت عکس در این دوربین که به سنسور ۲۴ مگاپیکسلی مجهز شده است، در حد بالایی قرار دارد. همچنین قیمت آن نیز در زمان انتشار این مقاله مقدار مناسبی است. از رقبای این دوربین می توان به دوربین Canon EOS 1100D و جایگزین جدید آن یعنی Canon EOS 1200D اشاره کرد. همچنین یک مدل از سونی به نام Alpha A58 رقیب دیگری برای آن می باشد اما ما هنوز این دوربین را تست نکرده ایم.

قیمت:حدود £۳۴۹

Canon EOS 1200D

دوربین Canon EOS 1200D می تواند جایگزین «ایمنی» برای مدل سه ساله ۱۱۰۰D باشد. این مدل را می توان برای عکاسان مبتدی و شروع عکاسی گزینه مناسبی خواند.

اگر می خواهید از صفحه LCD برای گرفتن عکس ها استفاده کنید، شاید بهتر باشد این گزینه را فراموش کرده و به دنبال یک دوربین کامپکت باشید. اما اگر دنبال دوربینی با سیستم نمایاب (viewfinder-based) هستید که به شما کیفیت عکس خیلی عالی در این سطح دهد، دوربین ۱۲۰۰D کانن قطعا امتیاز مثبت می گیرد.

مثل دوربین Nikon D3200 که در بالا مطرح کردیم، دوربین Canon 1200D نیز محدودیت در نمای دید منظره یاب ۹۵ درصد را دارد، اما در این رنج قیمت انتظارش را باید داشت. با اینکه این دوربین در سطح مبتدی یک DSLR جدید در بازار است، قیمتش خیلی از نیکون قدیمی تر بالاتر نیست.

در کارایی، قیمت و کیفیت عکس های دو دوربین ۱۲۰۰D کانن و D3200 نیکون تفاوت چشم گیری وجود ندارد. کانن نرم افزاری دارد که به شما برای یادگیری کمک می کند، در حالی که نیکون یک راهنمای داخلی در دوربین تعبیه کرده است.

قیمت: حدود £۳۹۰

به نظر شما بهترین دوربین DSLR برای شروع عکاسی چیست؟ لطفا نظرات خود را در پایین صفحه با ما و دوستان لنزکی خود مطرح نمایید.

م

منبع

برگرفته از : Pocket Lint

نظرات شما

  1. میلاد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    سلام؛ لطفا جواب رو به ایملیم بفرستید.
    من توی قرارداد عروسیم نوشته که سورس اصلی رو می ده ولی ی بار که رفته بودم برای چک کردن فیلمام یک نفر اومده بود و معترض بود به اینکه سورس اصلی عکس رو بهش نداده و ری سایزش رو بهش داده که نتونه ازش استفاده بکنه. حالا من از کجا می تونم بفهمم سورس اصلی عکس رو به من دادن و بعدها می تونم هر کدوم رو خواستم عکس بگیرم و ری ساز نیس؟ دوربینش DSLR CANON بود

  2. فاطمه زهرا

    ۵ دی ۱۳۹۴

    من می خوام یک دوربین نیکون دی ۹۰ تهیه کنم برای عکاسی صنعتی آیا انتخاب خوبیه میشه راهنماییم کنید؟؟؟

    1. EKStudio

      ۲ بهمن ۱۳۹۴

      اگه تجربه کار با DSLR ندارید، خیر!
      پیچیدگی های آن شما را به ستوه میاورد!
      پیشنهاد بنده:
      کانن: ۶۰۰D
      650D
      700D

      نیکون:
      D3200
      D3300
      D5200

  3. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اشتباه میکنید سونی خیلی سرتره اصلا سونی سایبرشات هست یعنی لرزشگیر داره تصاویرش توی حرکت هم تار نمیشن ولی بقییشون اینجوری نیستن دوربین های کنن ونیکون رنگ تصاویرشون کمرنگ هست ولی سونی هم پررنگ هست هم برق میزنه اصلا صوتی و تصویری سونی توی دنیا اوله تمام دوربین های صداسیما سونی هستن /www.ostadit.ir

  4. نیما

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام دوستان.من میخوام یه کانن ۱۲۰۰ D بخرم نظرتون چیه از نظر کیفیت عکس چطوره خوب هست؟؟؟؟؟
    ممنون

    1. سامان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

      سلام خدمت شما

      لطفا این سوال را در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

      موفق باشید

  5. Mahtab

    ۶ بهمن ۱۳۹۳

    این اولین باره که وارد سایتتون شدم مطالبش فوق‌العاده است، برای من که تو زمینه عکاسی هیچ تخصصی ندارم واااقعاً بدرد بخور بود.
    و اینکه قیمت محصولات رو نوشتید عالیه، ممنون.

  6. sajadgh

    ۶ مهر ۱۳۹۳

    سلام و خسته نباشید خدمت دوستای گلم .وبا تشکر از سایت خیلی خوبتون .منم عکاسی رو دوس داشتم مبتدی هستم و میخام یه لنز خوب بخرم واسه دوربینم ولی اطلاعاتی ندادم از اندازه و سایز و ….. و ایا کدوم بهش میخوره و هم اندازشه .راستش دوربینم nikon D610 هستش .واقعا ممنونم و لطف میکنید بگید که چه لنزی واسش بخرم

  7. یکی

    ۷ تیر ۱۳۹۳

    گفتین نباید بدون آینه ها رو با DSLR ها مقایسه کرد!؟ Fujifilm x-pro1 هم همینطوره؟من به مدت یک سال عکاسی کردم و دوباره میخوام شروع کنم!نظرتون چیه xpro1 بگیرم؟درضمن دوربین فعلیم fuji finepix s5!
    ممنون!

  8. lindo

    ۷ تیر ۱۳۹۳

    salam man canon 550D kiss x3 daram ? nazaretoon dar mooredesh chiye .lotfan rahnamaeii koniid /mer30

  9. reza

    ۶ تیر ۱۳۹۳

    سلام
    من خودم با کلی تحقیق به این رسیدم که برای شروع عکاسی canon 60D و اون رو تهیه کردم به نظر من بهتره به جای D5300 اون رو بگیری البته اگر فعلا موجود باشه

  10. سام

    ۴ تیر ۱۳۹۳

    سلام
    ممنون از سایت خوبتان و سوالی داشتم درباره خرید دوربین نیکون.

    من تازه کار عکاسی را شورع کردم و یکی از دوستان دوربین قدیمی خودش نیکون D300 را پیشنهاد داده که برای شوروع کار بخرم با تمام لوازم ها و لنز ها که دارد.

    ولی من در نظر دارم نیکون D5300 بگیرم ولی دیگه لوازم و لنزهای که دوستم دارد را نمیتونم بخرم و اینجا میخواستم راهنمایی بگیرم که پیشنهاد شما چیست و شما بودید چکار میکردید ؟

    1. ;-)

      ۴ تیر ۱۳۹۳

      تو خرید D5300 شک نکن…عالیه…D300 هم خوبه ولی عمر خودشو کرده…

      1. مسلمان

        ۴ تیر ۱۳۹۳

        d300 در سطح حرفه ای تری نسبت به۵۳۰۰ هست از نظر کیفیت ساخت بدنه و امکاناتی که موقع عکاسی لازمت میشه واقعاً برتره مخصوصاً ال سی دی دوم که برای عکاسی حرفه ای عالیه . من اگه بودم d300 رو انتخاب می کردم البته بعد از چک کردن سالم بودن بدنه و تجهیزاتش .


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *