آموزش بهترین مدل ها و ژست های عکاسی عروس و داماد

در عکاسی عروس و داماد لازم است که عکاس با مدل ها و ژست های به روز سال آشنا باشد تا بتواند عکسی با مدل جدید از عروس و داماد ثبت کند. هدف تیم عکاسی ماندانا رستمی این است که شما با مطالعه مقاله آموزش بهترین مدل ها و ژست های عکاسی عروس و داماد و نمونه عکس هایش، تصاویر زیبایی با کیفیت و جذابیت فوق العاده از عروس و داماد تهیه کنید.

آیا شما نیز صاحب یک کسب و کار در حوزه عکاسی، مانند آتلیه عکاسی، خدمات عکاسی، فروشگاه تجهیزات، آموزشگاه، تولید کننده و… هستید؟ شما همکار گرامی می توانید با معرفی کسب و کار خود به تیم لنزک، برای انتشار یک مقاله آموزنده به قلم خودتان یا انتشار یک مقاله بررسی و معرفی کسب و کار نوشته شده توسط تیم لنزک اقدام نموده – و خدمات خود را به خانواده عکاسان لنزکی معرفی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

سردبیر لنزک: مقاله پیش رو توسط تیم استودیو عکاسی و فیلمبرداری ماندانا رستمی نوشته شده و در بخش رپورتاژ لنزک منتشر گردیده است. ما در بخش رپورتاژ لنزک با انواع کسب و کار های عکاسی از جمله آتلیه های عکاسی همکاری کرده و سعی می کنیم مقاله هایی تهیه کنیم که در کنار معرفی خدمات کسب و کار ها، برای لنزکی ها نیز مفید بوده و تا می شود جذاب باشند. در ادامه از شما عزیزان برای مطالعه مقاله دعوت می کنیم:

بهترین ژست ها در استودیو عکاسی و فیلمبرداری ماندانا رستمی

استودیو عکاسی و فیلمبرداری ماندانا رستمی در بین برترین و پرطرفدارترین استودیوهای عکاسی عروس در کرج و تهران شناخته شده است.در این استودیو عکاسی و فیلمبرداری مدل های زیادی برای عکاسی عروس به شما پیشنهاد می شود،برای پی بردن به این مدل ها مقاله را دنبال کنید.

آموزش تعدادی از بهترین مدل ها و ژست های عکاسی عروس و داماد


در این بخش ما مجموعه ای از بهترین مدل ها و ژست های عکاسی عروس و داماد را در اختیار شما قرار می دهیم.

۱- مدل گرفتن عکس با دسته گل

۲- عکاسی از حلقه های عروس و داماد

۳- گرفتن ژست عکس های سیاه و سفید عروس و داماد

۴- مدل ها و ژست های عکاسی عروس در فضای باز و طبیعت

۵- مدل ها و ژست های عکاسی در آتلیه

۶- فیگورهای مناسب برای عکاسی در عمارت و باغ

۷- مدل عکس تک نفره و دو نفره از عروس و داماد

۸- مدل عکس های عاشقانه و اسپرت در غروب و طلوع خورشید

۹- عکاسی از کفش و لباس عروس و داماد

۱۰- عکس دسته جمعی با خانواده و دوستان

۱۱- عروس و داماد و گرفتن ژست با ساقدوش

۱۲- عکس کیک و شام عروسی

مدل گرفتن عکس با دسته گل

برای گرفتن عکس از دست گل عروس ژست های زیادی وجود دارد. البته باید بدانید دسته گل عروس باید طراحی بسیار زیبایی داشته باشد. از مدل ها و ژست های مناسب برای گرفتن عکس دست گل عروس می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

۱- گرفتن عکس پرتره از دست گل عروس

۲- عکاسی از دست گل عروس بر روی صندلی، میز، زمین و..

۳- عکاسی از عروس و داماد به همراه دسته گل

۴- گرفتن عکس تکی از عروس و داماد با دسته گل عروس

۵- گرفتن عکس سیاه و سفید از دسته گل عروس

عکاسی از حلقه های عروس و داماد

در آلبوم تصاویر عروسی جای عکس حلقه ها خالی است. اگر به دنبال مدل عکاسی برای حلقه ها هستید ما به شما این موارد را پیشنهاد می دهیم:

۱- عکس پرتره از حلقه ها

۲- گرفتن عکس حلقه ها در جعبه، روی میز و…

۳- عکسبرداری از عروس و داماد با حلقه ها

گرفتن ژست عکس های سیاه و سفید عروس و داماد

مدل های زیادی برای عکس های سیاه و سفید وجود دارد. بیشتر از این سبک عکاسی برای عکس های عاشقانه استفاده می شود.
مواردی چون:

۱- عکس سیاه و سفید تکی از عروس و داماد

۲- عکس های عاشقانه عروس و داماد

۳- عکس دست گل

۴- مدل عکس ها و ژست های عکس عروس و داماد در آتلیه

مدل ها و ژست های عکاسی عروس در فضای باز و طبیعت

بیشتر عکس های عروس و داماد در فضای باز و طبیعت رنگی می باشند. پس عکس سیاه و سیاه در طبیعت ایده ی خوبی برای عکس های عروسی نیست.
اما اگر شما به دنبال عکس اسپرت هستید پس می توان عکس های طبیعت سیاه و سفید را برای این مدل عکس در نظر گرفت. ژست های زیادی برای عکاسی در طبیعت و منظره ی باز وجود دارد که به عنوان مثال به موارد زیر می توان اشاره کرد:

۱- عکاسی کنار ساحل دریا

۲- عکاسی در پارک

۳- عکاسی در باغ

۴- عکاسی در دشت و کویر

مدل ها و ژست های عکاسی در آتلیه

در آتلیه عکاسی عروس زمینه عکس ها هر بار تغییر می کند. مهم این است که در چه زاویه ای می باشید و چه فیگوری را برای عکس گرفته باشید. اما مدل های زیادی برای عکاسی در آتلیه وجود دارد. در حالت کلی می توان گفت تمام مدل ها و ژست ها را می توانید در آتلیه انجام دهید.

فیگورهای مناسب برای عکاسی در عمارت و باغ

برای فیلمبرداری عروسی بیشتر مکان های خاص را انتخاب می کنند، همانند باغ و عمارت. ژست ها و مدل های عکاسی و فیلمبرداری در باغ و عمارت بسیار متفاوت هستند. مثلاً در عمارت و باغ می توانید از ورود باشکوه عروس و داماد عکسبرداری و فیلمبرداری کنید. حتی عمارت باشکوه باغ محل مناسبی برای عکس های رمانتیک به حساب می آید.

مدل عکس تک نفره و دو نفره از عروس و داماد

یکی از مدل های عکاسی عروسی که بسیار در شبکه های اجتماعی آن را مشاهده کرده اید، مدل عکس تک نفره و دو نفره از عروس و داماد می باشد.


حتماً دیده اید که عروس با مدل های خاصی به تنهایی در مقابل دوربین قرار گرفته است و یا برعکس آقا داماد به جای عروس جلوی دوربین قرار می گیرد.


این مدل عکس ها بیشتر بین زوجین پرطرفدار است و البته عکس های دو نفره بیشتر مورد توجه همه قرار می گیرند. این مدل ژست ها برای عکس های عاشقانه، سیاه و سفید، اسپرت و.. بسیار مناسب است.

مدل عکس های عاشقانه و اسپرت در غروب و طلوع خورشید

یکی از سوژه های مناسب برای عکاسی عروسی، غروب و طلوع خورشید می باشد. زمانی که غروب و طلوع خورشید رخ می دهد، رنگ های طبیعت تغییر می کنند. این بهترین زمان برای گرفتن عکس های عاشقانه و اسپرت از عروس و داماد می باشد. حتی وجود برف، باران، باد و… می تواند برای ژست های عکاسی ایده ی خوبی باشد.

عکاسی از کفش و لباس عروس و داماد

امروزه گرفتن عکس از حلقه، کفش و لباس عروس و داماد بیشتر به چشم می آید. می توان گفت بعضی از افراد دوست دارند که از تمامی تشریفات عروسی عکس داشته باشند. حتی شام عروسی و تالار نیز بسیار مورد توجه این افراد می باشد. از این رو شما نباید عکاسی از این موارد را فراموش کنید.

عکس دسته جمعی با خانواده و دوستان

بیشتر عکس های عروس و داماد خارجی در کنار دوستان و خانواده ها می باشند. مدل های مختلفی برای عکاسی از عروس و داماد در کنار خانواده و دوستان وجود دارد. شما می توانید یک عکس دسته جمعی از خانواده با عروس و داماد بگیرید. همچنین می توانید یک عکس دسته جمعی دیگر از دوستان عروس و داماد تهیه کنید.

عروس و داماد و گرفتن ژست با ساقدوش

در اینجا مدل دیگری برای ژست های عکس عروسی در نظر گرفته ایم.

این مدل مانند عکس دسته جمعی خانوادگی است با این تفاوت که ساقدوش باید لباس هم رنگ بپوشد. البته ساقدوش عروس از لحظه ورود همراه عروس و داماد است و در هنگام رقص نیز عروس و داماد را همراهی می کنند. با این حال عکس های این مدل ژست عروسی با عکس دسته جمعی خانوادگی تا حدودی فرق دارند.

عکس کیک و شام عروسی

همانطور که گفتیم گرفتن عکس از تشریفات عروسی بسیار مد شده است. اغلب افراد به دنبال نشان دادن تشریفات عروسی هستند و دوست دارند بهترین باشند. از این رو در انتخاب تالار و عمارت به تشریفات آن ها بسیار توجه می کنند. پس توصیه می کنیم عکاسی از تشریفات جشن عروسی را فراموش نکنید.

امیدواریم این مقاله و عکس هایش به شما ایده هایی برای ژست های عکاسی عروسی داده باشد و اگر قصد عکاسی از عروس و داماد را دارید، به شما ایده داده باشد که باید به دنبال گرفتن چه جور عکس هایی باشید.

نظرات شما

  1. سارا

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

    سلام
    وقت بخیر
    احتراما نشر مقاله ای این چنین فاقد محتوای مفید از لنزنک بعید بود

  2. ﺩاﺭﻳﻮﺵ

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ﺑﺎ ﺳﻼﻡ و اﺣﺘﺮاﻡ,
    ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ تیم عکاسی ماندانا ﻛﻪ ﻭﻗﺖ ﮔﺬاﺷﺘﻦ و اﻳﻦ ﻣﻂﻠﺐ ﺭﻭ ﻧﻮﺷﺘﻦ,
    ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﭘﻮﺯ ﻳﺎ ﻓﻴﮕﻮﺭ ﺩﺭ ﻋﻜﺎﺳﻲ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﻬﻢ و ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ اﻱ ﻫﺴﺖ و ﺩﺭ ﻳﻚ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﻥ ﭘﺮﺩاﺧﺖ ,
    ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻓﻘﻄ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻓﺼﻞ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﭘﻮﺯ ﻳﺎ ﻓﻴﮕﻮﺭ ﭘﺮﺩاﺧﺘﻪ و ﻧﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ , اﻧﺘﻆﺎﺭ ﻣﻴﺮﻭﺩ اﺯ ﺳﺮ ﺩﺑﻴﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻟﻨﺰﻙ ﻛﻪ اﺯ ﻣﻘﺎﻻﺗﻲ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺗﻲ و ﻋﻠﻤﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻻ ﺑﺎﺷﺪ .

    ﺑﺎ ﺗﺸﻜﺮ

    1. سامان نویسنده

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

      درود بر شما

      سپاس از اینکه بازخورد خود را با سایت خودتان مطرح می فرمایید،

      کاملا درست می فرمایید مبحث ژست بسیار فراتر از آنچه در این مقاله مطرح شد است، و انشاالله مقاله ها و ویدیو های آموزشی بسیاری خواهیم داشت در این زمینه.
      لطفا توجه بفرمایید مقاله های بخش «رپورتاژ» که برچسب رپورتاژ را دارند، با دریافت هزینه نشر می شوند و در اصل آگهی هستند. اما ما سعی کرده ایم، برخی از رپورتاژ ها، که برای مثال متعلق به آتلیه ها هستند را به نوعی برای لنزکی ها مفید تر کنیم.

      با اینکه برخی رپورتاژ ها، مثل این مقاله، توسط خود موسسه/شرکت… نوشته می شوند، با این حال لنزک نسبت به ویرایش آن ها و بررسی/تایید کیفیتشان اقدام می کند. برای مثال این مقاله را به دلیل اینکه مدل های عکس عروسی ایرانی را معرفی می کرد مفید یافتیم و برای انتشار تایید کردیم. اما با این وجود دستمان در اضافه و کم کردن به مقاله های نوشته شده توسط همکاران زیاد باز نیست، اما در مقاله هایی که خودمان در تیم لنزک برای کسب و کار ها می نویسیم سعی می کنیم روی عنوان ها، کلید واژه ها و کیفیت آموزشی خیلی جدی تر و بیشتر کار کنیم، برای نمونه در «این مقاله که در تیم لنزک برای آتلیه کودک سروش» نوشته شده و دومین رپورتاژ با سبک جدید لنزک می باشد این رویکرد پر محتوا تر و آموزنده بودن را تا می شد رعایت کردیم و مقاله به ۳۰۰۰ کلمه رسید.

      امیدوارم به کمک شما عزیزان لنزکی و نظراتی که مطرح می کنید بتوانیم هر رپورتاژ را مفید تر/آموزنده تر از قبلی منتشر کنیم که ارزش وقت شما همراهان را داشته باشد.

      ممنون می شوم نظرتان را در مورد مقاله ای که لینک کردم نیز مطرح بفرمایید، چراکه برایم بسیار ارزشمند و مهم است.

      موفق باشید

  3. محسن پیرنیا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سلام.
    ای کاش عکاسی پیدا میشد که از دعواهای عروس و داماد بعد از عروسی عکاسی میکرد.
    فکر کنم موضوع کاملا جدیدیه و کسی بهش نپرداخته…
    سپاس…

    1. هما

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

      سلام
      شما پیدا کن من عکس می گیرم
      خیلی دلت پره آخ آخ ….


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *