چگونه تمرین عکاسی انتزاعی می تواند بر عکاسی شما تاثیر بگذارد

یکی از راه های خلق عکس های انتزاعی یا آبستره (Abstract)، زوم کردن یا نزدیک شدن به سوژه است. جزئیاتی که در فاصله دید عادی قابل دیدن نبود ممکن است به عنوان یک عکس انتزاعی جدا از شیء یا سوژه عکاسی شده پدیدار شوند. انتزاع اهمیت زیادی به جزئیات می دهد. طبیعتا چشمی که برای جزئیات ظریف آموزش دیده باشد، در سایر جنبه های عکاسی نیز مفید است. بله انتزاع نقش مهمی در گسترش مرزهای رسانه عکاسی داشته است. در این مقاله لنزک، به روش هایی که عکاسی انتزاعی می تواند الهام بخش رویکرد خلاقانه شما در تمام ژانرهای عکاسی باشد، نگاهی خواهیم انداخت.

دیافراگم f/18.0، سرعت شاتر ۱/۲۵ ثانیه، ایزو ۴۰۰، Canon 5D Mk II با لنز Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

1

تمرکز بر جزئیات

یکی از مهم ترین راه های ایجاد تصاویر انتزاعی، از طریق جداسازی یا ایزوله کردن است.

جداسازی در انتزاع شامل زوم کردن بر روی جزئیات، و بررسی سوژه ای است که ممکن بود در غیر این صورت نادیده گرفته شود. با تقویت جزئیات، به سوژه نادیده گرفته شده اهمیت بصری جدیدی داده می شود.

انتزاع اهمیت زیادی به جزئیات می دهد. در نتیجه، بسیاری از عکاسان انتزاعی در هر موقعیتی یک حس قوی از جزئیات را ایجاد می کنند.

طبیعتا چشمی که برای جزئیات ظریف آموزش دیده باشد، در سایر جنبه های عکاسی نیز مفید است. این امر به یک عکاس اجازه می دهد تا المان های جالب یک صحنه را با کارایی بیشتری شناسایی کند.

بنابراین تمرین عکاسی انتزاعی یا آبستره، می تواند چشمان شما را برای دیدن جزئیات صحنه تقویت کند.

دیافراگم f/7.1، سرعت شاتر ۱/۴۰۰ ثانیه، ایزو ۱۰۰، Canon 5D Mk II با لنز Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

پیش نیاز مطالعه این مقاله:

دانستن تعریف انتزاع و آشنایی با راهکار های عکاسی انتزاعی، پیش نیاز یادگیری نکات این آموزش عکاسی هستند. مطالعه مطلب «تعریف عکاسی انتزاعی – آموزش راهکار هایی برای ثبت عکس های انتزاعی» می تواند شما را کاملا آماده کند.

۲

آزمایش

انتزاع از طریق بازآفرینی، درک ما را از رسانه عکاسی گسترش می دهد.

البته، آزمایش محدود به انتزاع نیست. با این حال، عکاسی انتزاعی بر رویکردهای جایگزین نسبت به سوژه تاکید دارد. این تفکر خلاق را تحریک می کند، که پس از آن به حوزه های دیگر عکاسی جریان می یابد.

فرآیندهای جایگزین، تکنیک های داخل دوربین، دستکاری تصویر… انتزاع بر بیان فرصت های خلاقانه تازه از طریق آزمایش مداوم تاکید دارد.

عکاسانی مانند اندرو س. گری، ولفگانگ تیلمنز و باربارا کستن همه مرزهای هنر عکاسی را جابجا کرده اند. کار آنها، و کار عکاسان انتزاعی بیشمار دیگر، اثبات این است که تمرین عکاسی انتزاعی، افق خلاقانه عکاسی را به طور کلی گسترش می دهد.

لنزک: اندرو س. گری (Andrew S. Gray) عکاسی مقیم انگلستان است که در عکاسی منظره انتزاعی امپرسیونیستی تخصص دارد. دیدن آثار این هنرمند خلاق که قطعا خالی از لطف نیست را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

دیافراگم f/1.8، سرعت شاتر ۱ ثانیه، ایزو ۱۰۰، Canon 5D Mk II با لنز Canon EF 50mm f/1.8 II

3

ایجاد یک چیز منحصر به فرد

عکاسی انتزاعی بسیار ذهنی است – هر عکاس با یک دیدگاه منحصر به فرد به سراغ انتزاع می رود.

این بدین معنی است که احساسات، تجارب، و ایده های فردی در دل واکنش های بصری انتزاعی جای می گیرند. هرچه بیشتر عکاسی انتزاعی را تمرین کنید، شناسایی سوژه انتزاعی که شما را مجذوب خود می کند آسان تر خواهد شد. این امر فرصت های بیشتر و بیشتری را برای بهبود مهارت های شما فراهم می کند.

هیچ راه درست یا غلطی برای ایجاد عکس های انتزاعی خودتان وجود ندارد.

در واقع، شما ممکن است حتی به یک دوربین هم نیاز نداشته باشید.

به همین دلیل، تمرین عکاسی انتزاعی یک فضای آزاد برای ایجاد یک زیبایی شناسی منحصر به فرد فراهم می کند، که ناگزیر به سایر جنبه های عکاسی منتقل می شود.

دیافراگم f/4.0، سرعت شاتر ۱/۴۰ ثانیه، ایزو ۵۰۰، Canon 5D Mk II با لنز Canon EF 24-105 f/4L IS USM

4

فشردن دکمه تنظیم مجدد (reset)

پایبندی به جنبه های رسمی تر عکاسی گاهی اوقات می تواند در فرسودگی خلاقیت به اوج برسد. انتزاع معمولا پایبندی به قراردادهای عکاسی را کاهش داده، و در عوض به واکنش های غریزی عکاس می چسبد.

این بدین معنی است که تمرین عکاسی انتزاعی می تواند یک دکمه reset بسیار مورد نیاز را برای عکاسانی که از فرسودگی خلاقیت رنج می برند، فراهم کند.

انتزاع به عکاس می گوید که سوژه ای را ثبت کند که در یک سطح شخصی با آن درگیر می شود. خطوط رضایت بخش، بافت های جذاب، رنگ های زودگذر… تمرین عکاسی انتزاعی یک عکاس را مجددا با اصول اولیه عکاسی و خلاقیت پیوند می دهد.

دیافراگم f/2.2، سرعت شاتر ۱/۸۰۰ ثانیه، ایزو ۱۰۰، Canon 5D Mk II با لنز Canon EF 50mm f/1.8 II مجهز به یک اکستنشن تیوب ۳۶mm Kenko

5

بهبود ترکیب بندی

انتزاع اگرچه فاقد یک سوژه عینی است، اما هنوز هم برای پرورش تصورات به اصول و المان های طراحی وابسته است. المان هایی مانند فرم، خط، رنگ، و بافت به همان اندازه که به هر ژانر دیگری مرتبط هستند، به عکاسی انتزاعی نیز مربوط می باشند. به همین ترتیب، قواعدی مانند قانون یک سوم یا خطوط هدایتگر نیز بر نحوه هضم یک تصویر انتزاعی تاثیر می گذارند.

تمرین عکاسی انتزاعی واکنش های عصبی به تصویرسازی را به نرمی بیرون می کشد، شکاف ها را در دانش ترکیب بندی آشکار می کند و رویکردهای جدید نسبت به سوژه را نشان می دهد.

غرایز ترکیب بندی بهبود یافته در داخل مرزهای انتزاع به انواع دیگر عکاسی نیز جریان می یابند، و بینش های عملی نسبت به روند تصویرسازی خودتان را آشکار می کنند.

دیافراگم f/4.0، سرعت شاتر ۱/۱۵ ثانیه، ایزو ۱۲۵۰، Canon 5D Mk II با لنز Canon EF 25-105 f/4L IS USM II

ن

نتیجه گیری

عکاسی انتزاعی گاهی اوقات با سردرگمی یا بیم و هراس همراه است. با این حال، در عمل، عکاسی انتزاعی اغلب یک اقدام آزادی بخش و نیرومند است.

عکاسی انتزاعی اگرچه فاقد یک سوژه خاص است، اما بر اساس خلاقیت، تفکر انتقادی، و رشد شخصی عمل می کند. بدون آزادی ای که عکاسی انتزاعی ارائه می دهد، عکاسی جدی تر و تجویزی تر خواهد بود.

عکاسی انتزاعی شما را به تمرکز بر روی جزئیات، آزمایش، و مهارت ترغیب می کند. همچنین می تواند خلاقیت شما را به عنوان یک عکاس برانگیخته یا بیشتر کند. صرف نظر از تمایلات منحصر به فرد خود عکاس، تمرین عکاسی انتزاعی بر پایه و اساس روند عکاسی استوار است.

لطفا دیدگاه خود را، در پایین مطلب، با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: مگان کندی (Megan Kennedy)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *