تصاویر انتزاعی یا آبستره (Abstract) : چگونه عکس های آبستره ای مانند هنر های معاصر بگیریم

در این آموزش کوتاه لنزک قصد داریم به شما یاد بدهیم که چگونه با دوربین خود عکس های زیبایی انتزاعی یا آبستره بگیرید. در ادامه مطلب با ما باشید و این آموزش کوتاه عکاسی را از دست ندهید.

جدا از تمامی مسائل دیگر، گرفتن عکس انتزاعی با دوربین یک پروژه عکاسی است که به راحتی می توان در خانه آن را انجام داد.

مهمتر از آن، می تواند یک راه فوق العاده برای ساخت عکس های غیر عادی و برجسته باشد که تصور شما را از یک عکس تغییر دهد.

تصور اینکه عکسی مانند عکس بالا با دوربین گرفته شده باشد کمی سخت است، اما عکس بالا نتیجه ای است که تنها با کمی تغییرات جزئی بعد از عکاسی بدست آمده است.

تمامی تصاویر و نوشته ها توسط Ben Brain

این عکس را با استفاده از تکنیک های ابتدایی عکاسی مانند نوردهی چندگانه و محو کردن عمدی عکس می توانید بگیرید، تقریباً با استفاده از جسمی می توان چنین عکسی گرفت اما چیزی که در عکس مهم است فرم، رنگ، تن نور، بافت و تضاد نوری است.

کمی زمان می برد تا به گرفتن عکس های انتزاعی عادت کنید، اما زمانی که یاد بگیرید فکر خود را از حالت معمول خارج کرده و سوژه خود را به صورت انتزاعی ببینید، سریعا به گرفتن عکس های آبستره اعتیاد پیدا می کنید.

سوژه های بسیار زیادی برای گرفتن عکس های آبستره وجود دارند، و لازم نیست خودتان را به کاغذ های رنگی و طلق محدود کنید.

۱

کادر خود را ترکیب بندی کنید

برای این کار می توانید از کارت های رنگی، کاغذ، پلاستیک یا طلق های رنگی استفاده کنید، اگر از طلق استفاده می کنید، بهتر است آن ها را روی جعبه نور (light box) قرار دهید. سعی کنید از رنگ های مکمل یا رنگ های جیغ استفاده کنید تا تأثیر بیشتری روی عکستان بگذارد. ابتدا آنها را به صورت تصادفی قرار دهید و کارتان را شروع کنید.

۲

نوردهی را تنظیم کنید

دوربین را روی حالت نوردهی چند گانه (Multiple Exposure) تنظیم کنید، و چند عکس را روی هم بگیرید. اگر دوربین شما چنین امکانی نداشت، به سادگی می توانید ابتدا چند عکس با دوربین بگیرید و سپس با استفاده از برنامه فوتوشاپ – Photoshop این عکس ها را با هم تلفیق کنید. می توانید در این عکس ها با حلقه فوکوس بازی کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که این عکس ها حتماً درست در فوکوس باشند و کاملاً واضح ثبت شوند.

۳

کمی به عکستان شادابی دهید

با فرمت Raw عکس بگیرید تا بتوانید بهترین کیفیت را داشته باشید و با استفاده از Adobe Camera Raw یا Lightroom کمی غلظت رنگی عکس را بالا ببرید، و در تضاد نوری (کنتراست) و تن رنگی عکس تغییر ایجاد کنید. غیر از غلظت نوری در این عکس تغییرات کوچک دیگری هم انجام داده شده.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *