حقه عکاسی: هنگام رفتن برای عکاسی از مراسم عروسی بردن یک آیپد را فراموش نکنید

احتمالا با خواندن عنوان مطلب این سوال برایتان پیش آمده که عکاسی از مراسم عروسی چه ربطی به آیپد دارد؟ این یک حقه شگفت انگیز است که استاد عکاسی اسکات کلبی (Scott Kelby) آن را به اشتراک گذاشته است. در ادامه این مطلب کوتاه لنزک به این سوال پاسخ خواهیم داد.

داشتن یک سطح بازتابنده و براق به شما کمک می کند که از حلقه های عروس و داماد عکس های خیره کننده ای بگیرید. هیچ چیز به اندازه یک پس زمینه مشکی رنگ و یک بازتاب زیبا عکس جواهرات را جذاب نمی کند. اسکات می گوید: «سال گذشته که با همسرم برای عکاسی به مراسم رفته بودیم، دیدیم که در سالن پذیرایی پیانو پیدا نمی شود. این شد که ایده عکاسی روی سطح آیپد به ذهن همسرم رسید».

بله عکاسی از جواهرآلات روی سطح براق یک پیانو مشکی، به عکس شما جذابیت خاصی خواهد داد. اما این گزینه ای نیست که همیشه در دسترس باشد (حتی به ندرت حاضر است)، اما یک آیپد چطور؟

عکس فوق: در این عکس اسکات را مشاهده می کنید که با یک لنز ماکرو ۱۰۰ میلیمتری و نور طبیعی در حال عکاسی از حلقه هاست. به هر حال آیپد مینی ای که در تصویر فوق می بینید خاموش شده تا پس زمینه ای کاملا مشکی ایجاد کند.

اسکات می گوید: «روز بعد از اینکه این نکته را در صفحه فیسبوکم به اشتراک گذاشتم، وسط عکاسی از مراسم عروسی بودیم که نوبت به عکاسی از حلقه ها رسید. متوجه شدم آیپدم را جا گذاشته ام و برای همین به سراغ نقشه دوم رفتم – آیفون ۶+ ام را بیرون آوردم و از حلقه ها روی سطح آن عکاسی کردم تا بازتابشان را به تصویر بکشم. واقعا عالی جواب داد، اما وسط عکاسی ناگهان یک نوتیفیکیشن توییتر روی گوشی ظاهر شد (سومین عکس پایین را ببینید). 🙂

احتمالا شما هم به این فکر کرده اید که این حقه به «عکاسی از حلقه ها» محدود نمی شود و احتمالا بشود از آن در عکاسی از برخی اجسام بی جان دیگر، محصولات، خوراکی ها و… نیز استفاده کنید. بنابراین اگر ایده ای به ذهنتان رسید و یا به تجربه جالبی در این زمینه دست یافتید، آن را در بخش دیدگاه های پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر برای عکاسی به مراسم عروسی رفتید و نوبت به عکاسی از حلقه ها رسید، «عکاسی از سایه ها به شکل قلب» را هم امتحان نمایید.

م

منبع

برگرفته از: scottkelby

نظرات شما

  1. M A H B O o B E H

    ۲۳ دی ۱۳۹۴

    من ازون جایی که نه گوشی دارم نه تبلت (^_^) یه شیشه برداشتم و زیرش مقوای سیاه گذاشتم (جلوی یه پنجره مات) و بعدش هم روش از میوه ها عکس گرفتم!

    1. کاوه

      ۲۴ دی ۱۳۹۴

      ایده قشنگی دادین.
      ممنون 🙂


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *