خلاقیت در پرسپکتیو – شهر نیویورک از یک چشم انداز منحصر به فرد ( شبیه به فیلم Inception)

دیدن ساختمان های بلند و آسمان خراش ها به صورت وارونه کمی ترسناک و در عین حال بسیار جالب است. حس غیر معمولی در میانه این تصاویر وجود دارد که نشان دهنده یک تضاد بزرگ در عکس و چیزی که ما در ذهنمان داریم است. این کاری است که Brad Sloan با عکسهایش انجام داده است. این عکاس اهل Oregon این عکسها را از کلان شهر های شلوغ در سفری سه روزه برای شرکت Big Apple گرفته است.

Sloan عکسهای بسیار جالبی از ساختمان ها و آسمان خراش ها گرفته که در عین حال نمایی بی انتها از فضای شهری را نشان می دهد که بسیار هیجان انگیز است. البته، کارهایی که او بعد از گرفتن عکسها روی آنها انجام می دهد باعث منحصر به فرد شدنشان می شود. برخلاف طبیعت او این عکسها را به صورت وارونه و یا به صورت افقی می چرخاند و یک انعکاس به شکل آینه در کنار هر عکس قرار می دهد. این عکسها از دید بسیاری از بینندگان الهام گرفته از جلوه های ویژه ای است که در فیلم Inception استفاده شده، و این عکسها را به فیلم Inception نسبت می دهند.

Sloan بدون هیچ ادعایی عکاسی را فقط تفریح خود می داند، اما در عمل، عکسهایی از خیابان ها و ساختمان ها را به عکسی از کلان شهرها و معماری هایی تبدیل می کند که باور کردن عکس بودن آنها کمی سخت است. این عکسها شبیه به تصاویری رویایی اند که فقط ایجاد آن ها در ذهن انسان ممکن است.

این عکسهایی که Sloan به صورت سیاه و سفید در آورده صورت دیگری از ظاهر آشنای آسمان خراش های شهر New York را نشان می دهد. چیزی که این عکس ها را منحصر به فرد می کند و ظاهر فوق العاده ای به آن ها می دهد تغییراتی است که Sloan بعد از عکاسی روی آنها انجام می دهد. در یک مصاحبه Sloan کار خودش و چیزی که در عکاسی از آن الهام می گیرد را شرح داده است.

«بیشتر ذهن من در هنگام عکاسی را خطها و زاویه ها اشغال می کنند. از همه چیز چندین بار عکس می گیرم. معمولاً از بین صدها عکس فقط تعداد اندکی را نگه می دارم.» او از افکارش قبل از عکاسی هم گفته است. او کار خود را به طور کلی اینطور معرفی می کند: «بیان چیزی که میبینم. معمولاً با عجله عکاسی می کنم، و بعضی وقت ها چند کودک هم همراه من هستند. این بدین معنی است که برای تنظیمات و کادربندی زمان زیادی ندارم. اما مرحله ویرایش عکسها جایی است که من می توانم آهسته و با دقت کار کنم.»

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. سروش

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

    خیلی فوق العاده بود عکس ها و زاویه اونها
    چیزی که در فیلم inseption یا الهام دیدم فرای اینها بود(این فیلم رو دوستان از دس ندن)
    تشکر از شما جناب زند
    با مطالب عالی تون


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *