خلبانی که از کابین هواپیما عکس گرفته است

کریم نافاتنی عکاسی مشتاق، ساکن دبی است که عکس های تحسین برانگیزی در کارنامه خود دارد. عکاسی را ۳ سال پیش وقتی اولین دوربین DSLR خود را خرید آغاز کرد. او خرج زندگیش را از شغلی به دست می آورد که هر پسربچه ای آرزویش را داشته است. درست حدس زدید، خلبانی. او خلبان جت های یک خط هوایی بزرگ است. این عکاس و خلبان به تازگی با ترکیب دو حرفه خود یک سری عکس جذاب گرفته که در ادامه آن ها را خواهید دید. او تصمیم گرفت که دوربین Nikon D300 اش را همراه خود به پرواز ببرد. کریم اغلب یکی از خلبان های ایرباس A320 است که ۲۲۰ مسافر را در خود جای می دهد.

نافاتنی، دوربینش را به کابین هواپیما برد و آن را در انتهای کابین رو به جلو نصب کرد. او به دلیل شرایط نوری چالش برانگیز کابین از تکنیک Auto Bracketing، تکنیکی ساده برای اطمینان از نوردهی یا اکسپوژر صحیح عکس، استفاده کرد و تعدادی عکس با اکسپوژر های مختلف گرفت و بعد این عکس ها را ادغام می کند و این عکس های HDR شگفت انگیز به وجود می آیند.

” عکس‌های اچ‌دی‌آر (HDR – High dynamic range ) با ترکیب چند عکس به وجود می‌آیند؛ برای هر عکس اچ‌دی‌آر، باید چند عکس با کادر کاملا یکسان تهیه کرد (معمولا ۳ یا ۵ عکس) و هر عکس باید با نوردهی خاصی گرفته‌شده باشد؛ به این ترتیب که یک عکس با نوردهی معمولی و بقیهٔ عکس‌ها با نوردهی دو پله کمتر و بیشتر.”


بد نیست برای دیدن بقیه عکس هایش، سری به وب سایت او بزنید.
http://www.knxposures.com


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *