راهنمای کراپ در عکاسی پرتره – اشتباهات رایج و نحوه اصلاح آن ها

یکی از متداول ترین سوالاتی که در کارگاه های عکاسی از ما پرسیده می شود این است که از کجا بفهمیم جای مناسب برای کراپ کردن پرتره ها کجاست. در این آموزش کوتاه، یاد می گیرید عکس های پرتره را از کجا کراپ کنید یا برش دهید و از کراپ در چه قسمت هایی اجتناب کنید. به برخی از اشتباهات رایج کراپ پرتره ها اشاره می کنیم و نحوه اصلاح آن ها و چند قانون یا نکته راهنما را با شما به اشتراک می گذاریم.

فهرست

۱ – از کراپ کردن در قسمت مفاصل اجتناب کنید

۲ – از نقاط مخروطی استفاده کنید

۳ – کراپ های مورد علاقه من

۱

از کراپ کردن در قسمت مفاصل اجتناب کنید

بدیهی است که مفاصل زیادی در بدن انسان وجود دارد، بنابراین این قانون به کمی توضیح نیاز دارد. اجازه دهید با نشان دادن یک عکس بدن کامل به شما شروع کنم تا بتوانید ببینید که دقیقا به کجا اشاره می کنم. اگر از پایین به بالا شروع کنیم، اولین اشتباه رایج ما کراپ کردن پاها در مفصل مچ پاست. بعد از آن، به زانوها، و سپس به مفصل ران (لگن) می رسیم. کراپ کردن در هر یک از این نقاط باعث می شود اینطور به نظر برسد که سوژه پاها یا پایین تنه اش را از دست داده است. سپس می توانید آرنج ها، شانه ها و گردن، و مفاصل مچ دست را به عنوان قسمت هایی که باید مراقب آن باشید، بررسی کنید.

۲

از نقاط مخروطی استفاده کنید

بر کراپ کردن در قسمت هایی از بدن که هنگام خارج شدن از کادر باریک می شوند تمرکز کنید. اگر من نزدیک شوم و از جایی که عریض تر می شود کراپ کنم، باعث می شود سامی پهن تر به نظر برسد، که واقعا جذابیت آن بسیار کمتر است. هنگام کراپ کردن باید این نقاط مخروطی موقع خروج از کادر باریک شوند. این قانون مخروطی یک استثنا دارد و آن مربوط به سوژه های مرد است. ما می خواهیم که شانه های آنها پهن تر باشد، بنابراین این که شانه های آنها در هنگام خروج از کادر پهن تر شود به نوعی باعث می شود بیشتر حس حضور در عکس داشته باشند.

۳

کراپ های مورد علاقه من

بیایید این قوانین (یا بهتر که بگوییم نکات راهنما) که وضع کردیم را رها کرده و در مورد برخی از کراپ های مورد علاقه من برای پرتره ها صحبت کنیم. به طور خلاصه، جاهایی که من دوست دارم کراپ کنم:

– کراپ کردن دقیقا در قسمت ساق پا نه مفاصل، و پاهایی که به شکل مخروطی تا مچ پا باریک می شوند

– وسط ران، باز هم در جایی که پا تا زانو باریک می شود

– بالاتنه، وسط قفسه سینه

– برآمدگی بینی، برای عکس های بسته تر از صورت و قسمت بالای بدن (کراوات، دکمه های آستین، جواهرات)

– کراپ از وسط موها، همین که مشخص باشد آن شخص مو دارد کافی است، نه دقیقا در خط رویش مو یا پیشانی

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا به تصورات غلط و اشتباهات رایجی که در کراپ کردن پرتره ها می بینیم، پی برده باشید.

نویسنده: پای جیرسا (Pye Jirsa)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *