سبک سورئالیسم – پروژه عکسهای مفهومی ۳۶۵ با استفاده از حس شوخ طبعی

مجموعه ای دیگر از عکسهای سورئال (سبک سورئالیسم یا فرا واقع گرایی) این بار از Logan Zillmer عکاس سبک مفهومی آمریکایی. آثار این عکاس اهل Michigan هم جذاب و هم شگفت انگیز است؛ و در کنار این ویژگی ها در تمامی عکسها حسی از شوخ طبعی وجود دارد. Logan Zillman در سایت ۳۶۵Project هر روز عکس جدیدی از کارهای خودش را می گذارد.

عکاسی مفهومی شاخه ای از عکاسی است که در آن می توان افکار خود را به نمایش گذاشت. این سبک از عکاسی سالهای زیادی است که انجام می شود، و عکسهای پرتره Hippolyte Bayard از خودش در مجموعه «Self Portrait as a Drowned Man» نمونه ای از این سبک عکس در سال ۱۸۴۰ میلادی است.

عکاسی مفهومی از جنبش هنر مفهومی در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی به وجود آمده. امروزه از این سبک برای نشان دادن یک ژانر یا اصولی خاص استفاده می کنند. عکسهای Logan Zillmr سورئالیست بزرگ طوری طراحی شده که افکار بیننده را تحریک کند. Zillmer سبک خود را از Magritte عکاسی که کارهایش شباهت زیادی به سورئال دارد الهام گرفته است. Zillmer اکثر عکسهایش را از منظره و طبیعت می گیرد، اما از عناصری عجیب و غریب و شبیه به رویا در عکسهایش استفاده می کند تا جنبه سورئالی به کارهایش بدهند.

از گفته های Zillmer در ۳۶۵Project مشخص می شود که او ایده های دیگری هم برای عکاسی دارد.

«من در حال حاضر به فکر بر پا کردن نمایشگاهی تک نفره در شهر محل زندگیم هستم. که احتمالاً در ماه March یا َApril برگزار می شود. هدف من از این کار جشن گرفتن به مناسب موفقیت این پروژه عکاسیم است، اما مهمتر از آن یافتن توانایی پرداخت هزینه های شروع پروژه آینده ام است. در مجموعه عکسی که در آینده می خواهم تهیه کنم از یکی از رمان های محبوبم الهام گرفته ام. با نزدیک تر شدن به شروع پروژه توضیحات بیشتری راجع به آن خواهم داد اما از نتیجه ای که از این پروژه حاصل خواهد شد بسیار هیجان زده ام و فکر می کنم مجموعه ای بسیار عالی بشود. ممکن است برای شروع کار روی پروژه جدیدم از Kickstarter شروع کنم تا بتوانم بودجه کاریم را بیشتر کنم. برای انجام شدن این پروژه به بودجه زیادی احتیاج خواهم داشت.»

با توجه به کیفیت کاری و جذابیت کارهای Zillmer بعید است که در گرفتن بودجه از Kickstarter مشکلی داشته باشد. اینجا (http://www.123inspiration.com/surreal-conceptual-photography-by-logan-zillmer) می توانید کارهای جالب و غیر واقعی او را ببینید، و پیشرفت فوق العاده او در عکاسی سورئال را به چشمان خود ببینید.

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. nasim

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    عکس هایی که گذاشتید واقعا زیبا و متفاوت هستن..
    ولی این سبک دقیقا مفهومی یا سوریالیسم؟ یا این دو باهم ترکیب شدن؟؟؟


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *