عکاسی از آب در حال جوش با لنز ماکرو و نور رنگی

مایکل ویدل (Micael Widell) علاقه مند به عکاسی از استکهلم سوئد است. او می گوید: «من به تازگی به عکاسی از آب در حال جوش در یک کتری چای شیشه ای علاقه مند شدم. شاید این کسل کننده به نظر برسد، اما با کمی نورپردازی می توانید عکس های جذابی نتیجه بگیرید».

ماجرا از اینجا شروع شد که چند ماه پیش در حال جوش آوردن آب برای چایی ام بودم، که تصمیم گرفتم ببینم عکاسی با لنز ماکرو از آب در حال جوش داخل کتری چه شکلی می شود و از نتایج بسیار سورپرایز شدم! شبیه به فلز ذوب شده به نظر می رسید و شکل ها بسیار پیچیده تر و دارای جزئیات بیشتری از آنچه انتظارش را داشتم بودند.

هنگام این تجربه بهترین نتایج را با استفاده از لنز ماکرو و یک فاصله کانونی بلند گرفتم. من از لنز مورد اطمینانم Sigma 150mm f/2.8 ماکرو استفاده کردم. شما احتمالا با یک لنز غیر ماکرو هم بتوانید عکس های جالبی بگیرید، ولی خب به کمی کراپ کردن برای حذف لبه های کتری و پس زمینه نیاز پیدا خواهید کرد – چراکه نمی توانید خیلی از نزدیک فوکوس کنید.

من برای گرفتن واضح یا شارپ ترین نتیجه ها دیافراگم را روی حدود f/6 یا f/7 تنظیم کردم و تا جایی شد از نزدیک فوکوس کردم، اما نه تا بزرگنمایی ۱:۱ مطمئن شدم اتاق تا جای ممکن تاریک است، چراکه این پس زمینه ملایم تری را نتیجه می داد.

من از یک اسپیدلایت متصل بر کفشک دوربین استفاده می کنم، یا برای نتایج جالب تر، از دو اسپیدلایت همراه با ژل های رنگی در زوایای مختلف به سمت کتری چای.

به نظر می رسد جالب ترین نتایج در دو مرحله حاصل می شوند: یکی وقتی آب در نهایت جوشیدن است و بی نظمی زیادی داخل کتری دیده می شود و دیگری وقتی جوشیدن آب متوقف شده و تک و توکی حباب از زیر بالا می آیند.

امیدواریم شما عزیزان از تمرین این ایده عکاسی در خانه لذت ببرید.

صفحه اینستاگرام مایکل ویدل

instagram.com/mwroll

نظرات شما

  1. EKStudio

    ۱ مهر ۱۳۹۶

    خلاقیت به این میگن. حتی از خونه هم خارج نشی و یه مجموعه به این جالبی خلق کنی!


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *