عکاسی از انعکاس های روی گودال آب

آیا قصد عکاسی از مناظر یا بناهای شناخته شده را دارید؟ یا اینکه می‌خواهید پرتره متفاوتی از دوستتان ثبت نمایید؟ در این آموزش کوتاه لنزک به چگونگی عکاسی از انعکاس روی گودال آب می‌پردازیم تا بتوانید عکس‌های خلاقانه و زیبایی را ثبت نمایید.

ما تا کنون از Bath انگلستان عکس‌های زیادی گرفته‌ایم، چراکه با محل زندگیمان فاصله خیلی کمی دارد. ولی به تازگی چالشی را ترتیب داده ایم به این صورت که عکسی از مناظر مشهور مثل Bath Abbey ثبت کنیم که تا کنون بر هیچ کارت پستالی ثبت نشده باشد و متفاوت با تمام عکس‌های دیده شده از آن باشد.

وقتی که باران چاله‌های اطراف این بنای تاریخی را پر کرد، راه جالبی به نظرمان رسید. این گودال ها فرصت‌های بسیاری را برای ثبت عکس‌هایی خلاقانه در اختیارتان می‌گذاشتند.

برای اینکه عکس بهتری داشته باشید باید صبر کنید تا آسمان صاف شود و آفتاب کاملا بنا را با نور طلاییش بپوشاند. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که زانو بزنید و عکس‌های مختلفی از انعکاس شکل گرفته بر آب بگیرید.

مراحل عکاسی از انعکاس روی گودال آب به شرح زیر است:

۱

انجام تنظیمات دوربین

از آنجایی که بناها با تابش نور خورشید کم و بیش از تون میانه (mid-tone) برخوردارند، شما می‌توانید دوربین را بر مد تقدم دیافراگم قرار دهید و دیافراگم مناسبی را انتخاب کنید و اجازه دهید که دوربین سرعت شاتر را تنظیم کند. دیافراگم f/11 سنگ فرش اطراف چاله را به خوبی محو کرده است، اما نه تا حدی که غیر قابل تشخیص شوند.

۲

امتحان کردن

بعد از انجام تنظیمات دیافراگم، تا جایی که امکان دارد به چاله نزدیک شوید تا تمام انعکاس ممکن را داشته باشید، سپس بر ساختمان انعکاس یافته اتوفوکوس (فوکوس خودکار) را انجام دهید. از زوایای مختلف و کادربندی‌های مختلف عکاسی کنید و حتما عکاسی در حالت عمودی را نیز امتحان نمایید.

۳

اضافه کردن آب

ممکن است گودالی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید کثیف یا کوچک بوده یا اینکه از عمق کمی برخوردار باشد. یک راه برای حل این مشکل کنار زدن کثیفی‌ یا زباله‌ها با پاهایتان است یا اینکه در صورت نیاز می‌توانید گودال را با یک بطری آب پر نمایید.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *