عکاسی از حیوانات وحشی: راز هایی ساده برای نزدیک شدن به حیوانات

سخت ترین قسمت عکاسی از حیوانات وحشی پیدا کردن آنها و نزدیک شدن به آنهاست. در این قسمت به شما خواهیم گفت که به چه چیز هایی احتیاج دارید تا با داشتن این امکانات بتوانید عکس های فوق العاده ای از حیوانات بگیرید.

عکاس Steve Bloom

اگر یک بار در عکاسی از حیوانات وحشی صدمه ای ببینید به احتمال زیاد بعد از آن می خواهید با فاصله از حیوانات از آنها عکس بگیرید. نزدیک شدن به حیوانات مقاومت و صبر زیادی می خواهد، و استفاده از لنز های سوپر تله هم می تواند کمک خوبی باشد.

البته شناخت درست از حیوانات و دانستن رفتار آنها خیلی بیشتر از قطعه ای شیشه (لنز) می تواند به عکاسی از آنها کمک کند.

تحقیق درباره سوژه بسیار حیاتی است، اینکه بدانید حیوانی که می خواهید از آن عکس بگیرید در چه ساعاتی بیشتر فعال است، یا قدرت بینایی و یا بویایی آن چقدر است، همه این ها به شما کمک می کنند تا در زمان مناسب در مکان مناسبی برای عکاسی از آنها قرار بگیرید.

اینترنت برای کسب این اطلاعات می تواند به خوبی به شما کمک کند، و شما با استفاده از آن می توانید در هر لحظه از وضعیت جمع شدن پرندگان در قسمت های مختلف اطلاعات کسب کنید.

راه های مختلفی برای گرفتن عکس های کلوزآپ – Close Up از حیوانات وجود دارد اما بهترین و مؤثرترین راه ساخت مخفیگاه برای خودتان و دوربین است. از صاحب جایی که می خواهید در آنجا عکس بگیرید بخواهید تا به شما اجازه درست کردن مخفیگاهی برای خود بدهد تا بتوانید در آنجا مخفی شوید و به راحتی از حیوانات عکس بگیرید و مزاحمتی هم برای کسی ایجاد نکنید.

عکاس Mark Hamblin

لباس مناسب

اگر قصد دارید پای پیاده به دنبال حیوانات بروید، باید مجهز به وسایل مناسب باشید. وسایل نظامی می توانند برای چنین شرایطی مناسب باشند.

شما باید لباس هایی داشته باشید که صدا ندهند و خش خش نکنند، و طرحشان طوری باشد که بتوانید در جایی که می روید استتار کنید. همچنین لباسی که می پوشید نباید زیپ یا هر چفت و بست صدا داری داشته باشد، همچنین باید جیب های زیادی داشته باشد تا بتوانید تمامی وسایل مورد نیاز دوربین و عکاسی را در آنها جای دهید.

طبیعتاً هر چه لنز شما بلند تر باشد، در عین حالی که از آنها عکس های Close Up می گیرید، می توانید با حیوانات فاصله بیشتری داشته باشید. اگر از لنز های سوپر تله استفاده می کنید باید تک پایه ای (Monopod) برای آن داشته باشید تا در هنگامی که می خواهید حرکت کنید بتوانید با استفاده از آن لنز را نگه دارید، تک پایه ها قابل حمل تر از سه پایه ها هستند، همچنین از تک پایه ها می توانید در محیط های باتلاقی هم استفاده کنید.

چگونه مخفیگاه بسازید

مخفیگاه ها به شکل های مختلف، اندازه های مختلف و طرح های مختلف وجود دارند. شرکت هایی هستند که بسته های کوچک مخفیگاهی ساخته اند که با باز کردن و سرهم کردن آنها یک مخفیگاه خواهید داشت، و این بسته ها را به راحتی می توان حمل کرد.

مخفیگاه های با کیفیت چندین پنجره در اختیار شما می گذارند که هر کدام از آنها طوری پوشیده شده اند که شما می توانید بیرون را ببینید اما حیوانات از بیرون نمی توانند داخل آن را ببینند. اکثر این مخفیگاه ها شکافی در زیر پنجره اصلی دارند که می توانید از آن برای سوار کردن سه پایه استفاده کنید و یا می توانید برای گرفتن عکس های از زاویه پایین از این شکاف استفاده کنید.

چطور از داخل ماشین و از پنجره آن عکس بگیرید

عکاس Mark Hamblin

از داخل ماشین بیشتر می توان به حیوانات نزدیک شد، مانند عکس فوق که در اسکاتلند توسط Mark Hamblin گرفته شده است.

در ماشین به جای استفاده از سه پایه می توانید از در و یا کیفی برای نگه داشتن لنز دوربین خود استفاده کنید. ماشین را خاموش کنید تا لرزشی وجود نداشته باشد که عکس شما را تار کند.

اگر فرد دیگری هم همراه داشته باشید که بتواند در شناسایی سوژه های خوب برای عکاسی به شما کمک کند خیلی خوب است. آماده باشید تا برای زمانی آنجا بمانید تا حیوانات به حضور شما عادت کنند، چرا که ممکن است در ابتدا از حضور شما بترسند.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. علیرضا دهقان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳

    عالی بود.مطالب اموزشی در مورد نرم افزارهای مرتبط را هم اموزش دهید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *