عکاسی به سبک امپرسیونیسم: آموزش ایجاد عکس های امپرسیونیستی

در این آموزش ساده لنزک عکاسی به سبک امپرسیونیسم را خواهید آموخت. همچنین ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک عکس از بازتاب را به یک اثر هنری زیبا با سبک امپرسیونیسم تبدیل کنید.

امپرسیونیست ها سعی داشتند تجربه دیدن را به جای ثبت همه جزئیات خلق کنند. خب، دوربین های امروزی به طرز ترسناکی بسیاری از جزئیات را ثبت می کنند، اما همانطور که این تکنیک سریع و آسان به شما نشان می دهد، شما مجبور نیستید برای رسیدن به نتایج قابل توجه، از تک تک پیکسل ها بهترین استفاده را بکنید.

اگر می خواهید یک عکس را به طور ویژه برای این پروژه بگیرید، باید به دنبال آب با اندکی موج (موج های ریز) باشید. یک رودخانه یا دریاچه با صحنه های رنگارنگ در بالای آن ایده آل است. مطالعه آموزش های عکاسی از انعکاس یا نمونه عکس های انعکاس در آب لنزک به شما کمک خواهد کرد.

ارتفاعی که از آنجا عکاسی می کنید بر صحنه شما تاثیر خواهد گذاشت؛ در سطح آب انعکاس بلندتر اما تارتر خواهد بود. اما اگر دوربین خود را بالاتر ببرید، انعکاس کوتاه تر و همچنین شارپ تر خواهد شد.

آب باید نسبتا ساکن باشد. از یک سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین و پیدا کردن امکان استفاده از یک سرعت شاتر طولانی تر استفاده کنید.

یک نوردهی دو تا سه ثانیه، امواج آب را کمی با هم ترکیب خواهد کرد. شما ممکن است نیاز به استفاده از فیلترهای کاهنده نور (ND) داشته باشید تا سرعت شاترهای طولانی تر را امکان پذیر کنید.

هنگامی که یک عکس گرفتید، ویرایش آن در فتوشاپ برای این که طوری به نظر برسد که انگار توسط یک استاد برجسته نقاشی شده است، اصلا وقت گیر نیست. در ادامه ویرایش این عکس ها را به شما آموزش خواهیم داد.

عکاسی امپرسیونیستی (Impressionist photography) در سه مرحله ساده:

۱

دنیا را وارونه کنید

اول، تصویر خود را بچرخانید. به مسیر Image>Image Rotation>Flip Canvas Vertical بروید. آن را طوری کراپ کنید که تنها بازتاب باقی بماند. ممکن است لازم باشد همانطور که کراپ می کنید، چرخش را تنظیم کنید – ماوس خود را به گوشه کادر حرکت دهید تا آیکون چرخش را ببینید، سپس آن را بکشید تا کادر بچرخد.

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی از سایه ها به شکل قلب

۲

کمی بافت اضافه کنید

کلیدهای Cmd/Ctrl+J را برای کپی کردن تصویر خود فشار دهید. با انتخاب لایه کپی شده، به مسیر Filter>Filter Gallery>Textures>Texturizer بروید. انتخاب کنید که چه مقدار دانه (grain) در صفحه می خواهید (ما از ۱۰۹% استفاده کردیم)، و relief را بر روی ۴ بگذارید. OK کنید. شما می توانید در صورت نیاز شفافیت (opacity) را در پانل لایه ها کاهش دهید.

۳

رنگ ها را تقویت کنید

برای تقویت کردن رنگ ها، ماه نصفه در گوشه پانل لایه ها را فشار دهید و یک Adjustment layer یا لایه تنظیماتی Vibrance اضافه کنید. ما Vibrance را تا ۷۹ درجه افزایش دادیم. سپس، یک لایه تنظیماتی منحنی (Curves) اضافه کرده و یک منحنی ملایم به شکل S برای عمق بخشیدن به سایه ها و افزایش قسمت های روشن (هایلایت ها) ایجاد کنید.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *