عکاسی سبک زندگی: عکاسی از مدل خارج از محیط استودیو

برای برخی افراد، تنها راهی که فکر می کنند می توانند یک عکس پرتره حرفه ای بگیرند، ایستاندن در یک استودیو عکاسی با ست های نورپردازی بزرگ است. اما ممکن است عکاسی سبک زندگی (lifestyle photography) نظرشان را عوض کند. عکاسی در لوکیشن های بیرون، مانند استودیو عکاسیتان، به شما فرصت های عکاسی خلاقانه ای مثل پس زمینه ها، رنگ ها، شکل ها و تکسچر ها (بافت) می دهد و همچنین می توانید یک داستان را به تصویر بکشید.

یک لنز ۷۰ تا ۲۰۰ میلیمتر برای عکاسان دوربین های DSLR انتخاب خوبی است. عکاسی با فاصله کانونی ۱۳۵ میلیمتر و دیافراگم f/4 به شما پرسپکتیو فوق العاده و عمق میدان (depth of field) لازم را می دهد تا پس زمینه را تا حد کافی مات کنید و از فوکوس خارج نمایید. لنزی عریض تر مثل ۱۴ تا ۷۰ میلیمتر برای پرتره های محیطی (environmental portraits) فوق العاده است، در حالیکه یک لنز ماکرو ۵۰ میلیمتری برای به تصویر کشیدن جزئیات فوق العاده است. اگر لنزی خوب می خواهید، یک ۲۴ تا ۷۰ میلیمتری انتخاب خوبی خواهد بود. همچنین خوب است که فلاش های اکسترنال و رفلکتور های خود را (اگر دارید) به همراه داشته باشید.

نظم و ترتیب تضمین می کند که شما از قبل برنامه ریزی داشته باشید. اینکه چند مکان را از قبل در ذهن داشته باشید، کمک خواهد کرد که عکس های بهتری بگیرید. مکان های زیبای محلی، مسیر های شهری با بناهای معماری جالبشان و یا یک پارک با چندین جاذبه مثل آب نماهایش و یا هر مکان دیگری که مناسب می دانید. شما حتی باید یک مکان خشک را برای مواقعی که آب و هوا بد شد، در نظر داشته باشید.

مهم است که در مورد لباس مدل، آرایش و نکاتی از این قبیل صحبت کنید، پس از قبل مثلا در یک کافی شاپ قرار بگذارید و در مورد مسائل مهم و روز عکاسی صحبت کنید. این کمک می کند تا با مدل راحت تر شوید و یخ بینتان آب شود. شما همچنین می توانید تعدادی از عکس هایی که در نظر دارید را به مدل یا مشتریتان نشان دهید تا با ایده های شما و حالتی که می خواهید به آن برسید، آشنا شوند. برای مثال عکس های پاییزی می توانند درباره لباس های گرم و ساعات طلایی باشند. با انجام این کار شما قادر خواهید بود تا به مدل / مشتریتان پیش زمینه ای دهید و مدل بتواند استایل و ژست مورد نظر شما را روز عکاسی بهتر پیاده سازی کند.

وقتی روز عکاسی فرا رسید، اجازه دهید که سوژه یا مدل طبیعی باشد و به خاطر داشته باشید که کار شما آرامش دادن به آن هاست، پس حتی اگر شخصی که از او عکاسی می کنید از آشنایانتان است، کاری کنید که راحت باشد. در عکاسی خلاقیت به خرج دهید. حتی اگر مکان عکاسی برایتان تکراری است، سعی کنید عکس های تازه ای بگیرید. روی سوژه فوکوس کنید تا سوژه را واضح داشته باشید و پس زمینه در عین اینکه خود را نشان می دهد برای بیننده حواس پرت کن نباشد.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *