عکس های رنگارنگ و آبستره کلوزآپ

عکس های آبستره و رنگارنگی که به صورت ماکرو گرفته می شوند، می توانند بسیار زیبا باشند و گرفتن آنها بسیار لذت بخش! لازم نیست زیاد نگران تنظیمات صحیح دوربین باشید: نکته اصلی در این گونه عکس ها حس و جذابیت زیبای عکس است. در این آموزش لنرک به راه هایی که می توانید با آنها عکس های آبستره زیبا بگیرید نگاهی خواهیم داشت.

از چیز های موجود استفاده کنید

عکس های آبستره را می توان در هر جایی گرفت. گاهی اوقات می توانید تنها با گرفتن یک عکس بدون فوکوس درست، یا عکس از نسیمی که باعث تکان خوردن یک گیاه می شود یا عکسی از یک پوسیدگی ساده آبستره ای زیبا بسازد.

سوژه های غیر منتظره را در زیر پاهایتان پیدا کنید

این شکل قلب مانند را در لا به لای ترک های رنگ موجود در کف یک استخر رو باز متروکه پیدا کردم:

ترک های موجود در سطح رنگ قدیمی می توانند یک سوژه بسیار مناسب برای عکاسی آبستره باشند. (عکس از Marie Gardiner)

این شکل مانند قلب نقطه فوکوس من شد. من این شکل را در نقطه طلایی پایین سمت راست کادر قرار دادم، با این کار فوکوس و فضای عکس به شکل خاصی حس می شود. خطوطی که در سطح عکس دیده می شوند مانند رگ های بدن هستند.

بوم نقاشی خیس

بعد از بارندگی زمان بسیار مناسبی برای عکاسی آبستره است. قطرات آب بر روی سطوح لیز و چرب می تواند یک پس زمینه بسیار زیبا برای عکاسی باشند، و گاهی اوقات قطرات آب به تنهایی می توانند سوژه های خوبی برای عکاسی باشند. عکس زیر می تواند مثال خوبی باشد:

عکس ماکرو از یک سطح خیس. (عکس از Marie Gardiner)

شکل این عکس به صورت ساده و عادی جذاب است، اما اصلاً خاص نیست. اگر قطره های باران در کادر وجود داشته باشند، می توانند بافتی زیبا در منطقه فوکوس ایجاد کرده و همچنین بوکه های زیبایی را در قسمت هایی که فوکوس نیستند بسازند. در این عکس تن رنگی سفید و صورتی جلوه بسیار زیبایی به عکس داده اند.

گیاهان شگفت انگیز

وقتی به دنبال عکس آبستره هستید، گیاهان و سبزه ها در باد می توانند یک آبستره زیبا برای شما ایجاد کنند.

سبزه های قرار گرفته در معرض باد می توانند یک آبستره زیبا بسازند. عکس از: Marie Gardiner

سبزه های آبی رنگ که باد آنها را تکان می دهد، عکسی محو و روح مانند خلق می کنند. من با استفاده از Split Toning در Adobe Photoshop رنگ های موجود در عکس را کمی تقویت کردم. می بینید که رنگ آبی-سبز سبزه ها کاملاً در مقابل رنگ های گرم پس زمینه خود نمایی می کنند.

خودتان شرایط را برای عکس آبستره فراهم کنید

شما به راحتی می توانید شرایطی فراهم کنید تا در خانه عکس های آبستره بگیرید.

حباب ها

حباب های به وجود آمده توسط مایع دستشویی و حباب های حمام می توانند تجربه ای بسیار خوب برای عکاسی آبستره باشند. هیچ گاه دو عکس مشابه از حباب نخواهید داشت:

حباب ها اشکال و رنگ هایی فوق العاده زیبایی می سازند. عکاس: Marie Gardiner

با استفاده از نورپردازی می توانید طیف رنگی و افکت های زیبایی در این گونه عکس ها ایجاد کنید.

اکلیل

اکلیل ها هم می توانند سوژه های مناسبی برای عکس آبستره باشند، اکلیل ها شلوغ و بی نظم نیز هستند! با فاصله کانونی پایین و بدون فوکوس کردن بر روی چیزی عکس بگیرید تا بوکه های فوق العاده ای در عکس ایجاد کنید.

اکلیل های بیرون از منطقه فوکوس بوکه های بسیار زیبایی می سازند. عکاس: Marie Gardiner

باز هم رنگ های متنوع را امتحان کنید و تأثیر آن ها را در عکس ببینید، نظر شخصی من این است که ترکیب دو رنگ در عکس کفایت می کند و ترکیب بیش از دو رنگ اکلیل می تواند باعث شلوغ شدن بیش از حد عکس شود.

اگر شما اعتقاد دارید رنگ های بیشتر می تواند عکس را زیباتر کند و یا رنگ های بیشتری را در عکس می پسندید، به جای ترکیب کردن اکلیل های رنگی، آن ها را با هدف در کنار هم قرار دهید، مانند عکس زیر:

اکلیل های با رنگ های مختلف را با هدف در کنار هم قرار دهید تا ظاهر زیبایی بدست آورید. عکس از Marie Gardiner

اگر بتوانید با صبر و حوصله خط های مارپیچ اکلیل را به صورت منقطع قرار دهید، نتیجه خوبی خواهید گرفت.

نورپردازی از زیر شیشه

شما می توانید با استفاده از یک منبع نوری باتری خور کوچک LED عکسی بسیار زیبا بسازید. من دو عدد از این چراغ های LED را به قیمت ۱£ خریدم که خیلی برای این کار مناسب هستند. میز های شیشه ای به شما این امکان را می دهند تا بتوانید سوژه خود را از پایین نورپردازی کنید. اگر میز شیشه ای ندارید، می توانید از یک شیشه استفاده کنید و در چهار گوشه آن جسمی قرار دهید تا آن را بالا نگه دارید و بتوانید از زیر آن سوژه خود را نورپردازی کنید. من همین کار را برای عکاسی از یک برگ پاییزی انجام دادم:

نورپردازی از زیر سوژه می تواند نمای جدیدی از آن را نشان دهد. عکس از Marie Gardiner

نورپردازی با LED از زیر تنها نوری است که در این عکس به کار رفته است و من این سایه های سرد آبی رنگ را بسیار دوست دارم، که تضاد خیلی خوبی با رنگ زرد و قهوه ای برگ ایجاد کرده است.

جمع بندی

عکس های آبستره کلوزآپ (close up) احتیاجی به داشتن تکنیک حرفه ای عکاسی ندارند و به همین دلیل می توانید از این کار لذت ببرید و از هر آنچه که فکر می کنید زیبا می شود عکس بگیرید. با تغییر دادن نور، فاصله کانونی و دیافراگم در یک عکس نماهای متفاوتی از آن کادر را بررسی کنید. به رنگ ها هم فکر کنید و بعد از عکاسی در مرحله ویرایش هم می توانید با بالا بردن Saturation غلظت رنگی عکس را تقویت کنید. در این عکس ها زیبایی مهم است، و نه عالی و بی نقص بودن.

م

منبع

برگرفته از: tutsplus

نظرات شما


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *