این عکاس دنیاهای فانتزی خود را با دست می سازد، نه با فتوشاپ

دنیای فانتزی عکاس فاین آرت معمولا شامل کمی کمک از نرم افزار فتوشاپ است. اما اگر هنر دیجیتال و ترکیب بندی های دیوانه وار در یک سر طیف باشند، آن وقت عکاس آدرین بروم نیز در سمت دیگر آن است – بدون فتوشاپ، تنها از لوازم و مجموعه های ساخته شده به طرز فوق العاده با دست استفاده می کند. در ادامه این مطلب لنزک شما عزیزان را با آدرین و کار هایش بیشتر آشنا می کنیم، و شاهد یک ویدیو از مراحل آماده سازی صحنه یکی از پروژه های عکاسی این هنرمند خواهید بود.

آدرین، به یاد آثار عکاسانی مثل اولگ اوپریسکو (Oleg Oprisco)، با تکیه بر مهارت هایش به عنوان یک هنرمند و صنعت گر به جای مهارت خود به عنوان یک دستکاری کننده عکس (photo manipulator)، همان شور و حال را برای ایجاد تصاویر سورئال به اشتراک می گذارد.

آدرین به تیم PetaPixel می گوید: «من انیمیشن سازی کامپیوتری خوانده ام، اما هنگامی که با داستان هایی که می گفتم احساس ارتباط می کردم، اوقات سختی داشتم. آن زمان بود که شروع کردم به طور فیزیکی صحنه هایی را بسازم و آن وقت کم کم همه چیز کاملا معنی پیدا کرد».

ویدیو مراحل آماده سازی صحنه برای پروژه عکاسی رنگ


دانلود

گاهی اوقات، همانطور که در مورد مجموعه های رنگی بروم هم صادق است، کار فوق العاده استادانه انجام شده است. یک مجموعه کامل، یک دنیای رنگی، در اطراف شخصیت اصلی ساخته می شود. بعضی وقت های دیگر تنها یک شیء سورئال، تمام چیزی است که بروم می گوید نیاز دارد تا باعث شود شما واقعیت محیط را زیر سوال ببرید.

بروم می گوید «من در کارم دوست دارم با ایجاد دنیاهایی که داستان هایی برای گفتن دارند، از احساسات و فانتزی بهره ببرم. من به شدت معتقدم که ایجاد تمام این مجموعه ها به صورت فیزیکی، به آن واقعیتی می دهد که دستکاری دیجیتالی به نظر می رسد گاهی اوقات قادر به تحقق آن نیست».

و حتی اگر اینطور نباشد، این واقعیت که سوژه های او می توانند با محیط خود ارتباط برقرار کنند، بروم را در جهتی هدایت می کند که هرگز در وهله اول تصور نمی کرد.

او توضیح می دهد «من طرفدار این هستم که اجازه دهیم روند خلاقانه، محصول نهایی را شکل دهد. من با ایده های کلی و طرح های مجموعه شروع می کنم، اما وقتی دارم آنها را می سازم و از آنها عکس می گیرم، اجازه می دهم انگیزه هایم مرا هدایت کنند. داستان ها به طور طبیعی آشکار می شوند، و اغلب، من خودم را در وسط روایتی می یابم که نمی دانستم دارم آن را نقل می کنم. مدل های من می توانند با دنیای اطراف خود تعامل برقرار کنند، و اکتشافات و حرکات آنها در این دنیاها مرا شگفت زده کرده و به هدایت من به سمت داستانی که می خواهم بگویم کمک می کنند.»

در اینجا نگاهی به چند مورد از پروژه های متنوع آدرین می اندازیم – از یک پیکر تنها که در حال کشف دنیای خود در یک لباس LED است گرفته، تا مجموعه های خانگی استادانه درست شده در وسط جنگل:

کار آدرین به کمی ویرایش نیاز دارد (چه کسی نیاز ندارد؟) اما او مواظب است که زیاده روی نکند. بروم به ما گفت «من رنگ صحنه را درست انتخاب می کنم و در پس پردازش تغییرات جزئی اعمال می کنم، اما واقعیت دنیایی که من از آن عکس می گیرم را نمی توان عوض کرد.»

هدف او کمک به افراد برای ارتباط دوباره با «احتمالات و شگفتی هایی» است که در کودکی احساس می کردند.

بروم می گوید «تخیل جرقه ای در روح ماست که به آتش زدن تمام چیزهای بزرگ و عالی منجر می شود، اما جنبه غریب آن زمانی که ما وارد دنیای واقعی می شویم محو می شود. اگر یکی از تصاویر من جرقه کوچکی در ذهن یک بیننده بزند، و آنها داستان خود را در تصویر بسازند و همه چیز را از یک دیدگاه متفاوت ببینند، احساس می کنم که کار من موفقیت آمیز بوده است.»

وب سایت و صفحه اینستاگرام آدرین بروم (Adrien Broom)

www.adrienbroom.com

instagram.com/adrienbroom

م

منبع

برگرفته از: petapixel


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *