هنگام اجرا جلوی دوربین چه چیزی بپوشیم (و چه چیزی نپوشیم!)

اگر قصد دارید برای تهیه یا ضبط یک ویدیو آموزشی یا هر زمینه دیگری، مقابل دوربین حاضر شوید، چه مجری باشید و چه میهمان برنامه، انتخاب و پوشیدن لباس مناسب اهمیت فراوانی دارد. می دانید چه می گویند: «شما هیچ وقت یک شانس دوم برای ایجاد اولین تاثیر خود بر دیگران به دست نمی آورید.» وجهه و ظاهر مهم هستند، به خصوص برای یک رسانه تصویری مانند ویدیو. در این آموزش لنزک، شما در مورد لباس پوشیدن در ارتباط با دوربین فیلمبرداری این موارد را یاد خواهید گرفت: کدام رنگ ها، اَشکال و الگوها جلوی دوربین خوب به نظر می رسند، و از کدام یک از آنها باید اجتناب کنید.

چه تصویری از خود را می خواهید به نمایش بگذارید؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید تصویر (وجهه) کلی شماست.

زمانی که من به عنوان یک گوینده اخبار کار می کردم، همیشه یک کت و شلوار مناسب می پوشیدم چون می خواستم آراسته و حرفه ای به نظر برسم. موضوع معمولا جدی بود، و مهم بود که مردم مرا به عنوان یک منبع اطلاعات قابل اعتماد ببینند. هرچند وقتی به صورت آنلاین تدریس می کنم، ترجیح می دهم لباس های تصادفی مانند شلوار جین و یک ژاکت یا بلوز بپوشم. من می خواهم دوستانه و صمیمی، و کمی آرام تر و خوش صحبت تر (مایل به گفتگو) به نظر برسم.

برخی از افراد حتی یک ظاهر دارای امضا (منحصر به فرد) را توسعه می دهند، بنابراین نیازی نیست در مورد این که چه بپوشند نگران باشند. یک مثال کامل از این مورد مرحوم استیو جابز رئیس اپل است. او همیشه شلوار جین آبی و یک بلوز یقه اسکی مشکی می پوشید. این ظاهر امضای او بود.

بنابراین از خودتان بپرسید: من می خواهم مردم مرا چطور ببینند؟ همچنین موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • آیا چیزی که من می پوشم برای چیزی که می خواهم در مورد آن صحبت کنم (موضوع صحبت) مناسب است؟
  • آیا چیزی که من می پوشم برای کسی که می خواهم با او صحبت کنم (مخاطب) مناسب است؟
  • آیا راحت است؟ می توانم راحت در آن جابجا شوم؟ در آن احساس خوبی دارم؟ آخرین چیزی که شما می خواهید در مورد آن نگران باشید این است که نکند یقه لباستان کج باشد یا شلوارتان کمی بیش از حد تنگ است.

رنگ های دوربین پسند (مناسب برای دوربین) استفاده کنید

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید رنگ است. من رنگ های یکدست را بیشتر از الگوهای چند رنگی توصیه می کنم. دلیل آن ساده است: شما می خواهید مردم بر روی شما و پیام شما تمرکز کنند، نه بر روی لباستان. رنگ های یکدست در کنار چهره شما عادی هستند. حتی فراموش شدنی اند. در صورتی که رنگ مناسب را انتخاب کنید.

بنابراین یک رنگ خوب چیست؟ دوربین عاشق تن رنگ جواهرات باشکوه، مانند آبی یاقوت کبود، سبز زمردی، قرمز یاقوتی، بنفش یاقوتی، فیروزه ای، و زرد توپاز (یاقوت زرد) است.

رنگ های جواهرات

این رنگ ها واقعا جلوی دوربین می درخشند و برای هر کسی خوب به نظر می رسند.

از الگوهای برجسته یا حواس پرت کن اجتناب کنید

اکنون بیایید نگاهی به بافت ها و الگوها بیندازیم. به عنوان یک قانون کلی، از آنها اجتناب کنید. طرح های شطرنجی بزرگ و راه راه برجسته می توانند حواس پرت کن باشند، و باز هم، شما می خواهید که مردم بر روی شما تمرکز کنند، نه بر روی لباس هایتان.

چیزی که به هیچ وجه نباید استفاده کنید، الگوهای تکراری نزدیک به هم مانند طرح های راه راه با کنتراست بالا، طرح های چپ و راست، خانه خانه مورب، و چهارخانه ریز است:

همانطور که می توانید ببینید، طرح های راه راه جلوی دوربین یک اثر موج دار عجیب ایجاد می کنند، که به نظر می رسد برق می زنند و می رقصند. من چنین مواردی را به خصوص با کراوات زیاد می بینم. در عوض از رنگ های یکدست استفاده کنید.

مراقب ابریشم، ساتن و دیگر پارچه های براق باشید – آنها نور را منعکس کرده و هر بار که شما بدنتان را حرکت دهید، برق می زنند:

پارچه های مخملی، نمدی و چرم جیر اثر برعکس دارند – این پارچه ها نور را جذب می کنند، و در جلوی دوربین تیره (کدر) به نظر می رسند.

لباس هایی با خطوط ساده و متناسب بپوشید

اَشکال لباس را ساده نگه دارید. به خطوط ساده و تمیز فکر کنید. از جزئیات شلوغ و درهم و برهم مانند یقه های دارای زوائد و تزئینات و دکمه های زیاد اجتناب کنید – باز هم می گویم، اینها می توانند حواس پرت کن باشند:

احتمالا شنیده اید که دوربین ده پوند به وزن شما اضافه می کند؟ بله، درست است. بنابراین از لباس هایی که گشاد و شل هستند یا شکل جعبه مانند دارند استفاده نکنید – چون بزرگتر به نظر خواهید رسید. لباس های شما باید متناسب باشند و خطوط بدن شما را دنبال کنند اما خیلی تنگ نباشند.

چند نکته دیگر:

  • مراقب باشید که بیش از حد فصلی لباس نپوشید. لباسی انتخاب کنید که چهارفصل باشد.
  • لباس های آرم دار نپوشید، مگر این که آرم خودتان باشند. این لباس ها دارای علامت های تجاری هستند.
  • اگر شما با کسی مصاحبه می کنید و آنها مطمئن نیستند چه چیزی بپوشند، از آنها بخواهید چند دست لباس مختلف با خود بیاورند. به این ترتیب شما چند گزینه دارید.

کار گذاشتن میکروفون را در نظر بگیرید

آخرین چیزی که هنگام انتخاب لباس باید به خاطر داشته باشید، کارگذاری میکروفون است. اگر قصد استفاده از یک میکروفون گیره دار یا مینیاتوری را دارید، این مسئله مهم است. این میکروفون ها تحت عنوان میکروفون های یقه ای نیز شناخته شده اند، چون این دقیقا همان جایی است که بر روی آن وصل می شوند: برگردان یقه کت.

مطمئن شوید که وقتی میکروفون یقه ای را بر روی آن قرار می دهید، بند آن را پنهان می کنید – یک اشتباه رایج این است که آن را آویزان در بیرون رها کنید:

ساده ترین راه برای پنهان کردن بند میکروفون این است که آن را در داخل پیراهن خود قرار داده و نزدیک یقه لباس بیرون بیاورید. از لباس های دوخته شده با پارچه های واقعا سبک و شل و ول اجتناب کنید – وزن میکروفون می تواند آنها را از جای خود پایین بکشد.

اگر از یک میکروفون یقه ای بی سیم استفاده می کنید، باید جایی برای قرار دادن فرستنده داشته باشید. معمولا می توانید آن را با گیره به شلوار یا جیب لباس وصل کنید. اگر قصد دارید یک پیراهن یک تکه بپوشید، ممکن است لازم باشد خلاق تر باشید. کسی نوار چسب مخصوص لباس نمی خواهد؟

بنابراین دوباره تکرار می کنم: لباس های ساده بپوشید. به دنبال خطوط تمیز، رنگ های یکدست، و اَشکال متناسب باشید.

نویسنده: سیندی برگس (Cindy Burgess)

م

منبع

برگرفته از: tutsplus

نظرات شما


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *