نقد عکس #۷۲

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۷۲ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: NIKON D3200
  • دیافراگم: f/18
  • سرعت شاتر: ۶sec
  • حساسیت سنسور: ISO-200
  • فاصله کانونی: ۱۸mm

عکاس: آقای علیرضا امیری فلاح

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

«پس از خوندن اون مطلب عکاسی برای فروش اجناستون، خیلی دوست داشتم این روش رو توی یکی از عکسهام استفاده کنم. در ظاهر خیلی آسون به نظر میاد، اما در واقع بسیار بسیار سخت، و صدالبته وقت گیر هست».

«دوست دارم بدونم دوستان علاوه بر نقد آثار هنری، راجع به عکاسی تجاری چه نکات ریزی رو مد نظر میدند که من نمیدم.»

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

لینک برای به اشتراک گذاشتن این نقد

نقد عکس #۷۲

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

نظرات شما

  1. Mehrdad_dehkordi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    چیدمان خوب نیست. خیلی از وسایل ربطی نداره به تصویر. مثل اون کابل usb و همینطور مثلا اون سه پایه موتونست نقش بهتری ایفا کنه. میشد مثل عکس تجهیزات عکاسی که به شکل تفنگ در میارن اینها رو چید. و الان این چیدمان ویترینی هست که هیچ حسی رو القا نمیکنه جز شلوغی

  2. sina

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    به نظر من چیدمان زاویه دوربین و نورپردازی میتونست بهتر باشه

  3. mortezaakaas

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

    با سلام شما تمام وسایل داخل کادر تان را با تمام ظرافت چیدمان کردید حتی روی نوشته تبلیغاتی شرکت فوجی در جلوی کادر وآخر کادر شما حتی در پوش لنز طوری قرار دادین که مشخصات شرکت تولید کننده لنز دیده بشه چطور نتونستین باطری شرکت کملیون را طوری قرار بدین که مورب نباشه تا بیننده گردن خودش کج نکنه چون با این حرکت دیگه کسی برای خرید محصول به عکس توجه نمیکنه

  4. مجتبی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    برای فروش یه جنس دست دوم عکس خوبی شده . چون خریدار فقط به عکسی که میبینه اعتماد میکنه . تمام لوازم هم بخوبی چیده شدن.

  5. amir

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    سلام.علیرضای عزیز خسته نباشید. به نظر بنده عکس شما هیچ هدف خاصی رو دنبال نمیکنه و بیشتر یک نوع آلودگی بصری برای بیننده ایجاد میکند که به علت شلوغی بیش از اندازه و کادربندی نامناسب و نور نامناسب علی الخصوص در پشت دوربین قرار داده شده در مرکز تصویر می باشد.البته توضیح شما رو راجع به عکستون خوندم ولیکن خود عکس باید گویای همه چیز باشد. با عرض پوزش و آرزوی موفقیت شما.

  6. امیر

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

    سلام آقای فلاح من تو زمینه عکس و فیلم تبلیغاتی فعالیت می کنم، به همین دلیل نظر خودم رو در مورد عکس شما با توجه به توضیحاتی که داده بودید می دم امیدوارم که به کارتون بیاد.
    در عکاسی تبلیغاتی که جنبه نمایش و معرفی محصول در اولویت باشد، مهم تر از هر موضوعی نمایش درست محصول مورد نظر است. یعنی بستن یک کادر اختصاصی و تنها از محصول در بهترین زوایه و درشت ترین نمای ممکن، تا مشتری به کمک همان یک عکس بتواند شناخت مناسبی از محصول شما بدست آورد و تا حدودی جزییات آن را مشاهده کند. شما می توانستید یک عکس تنها از دوربین در یک فضای خلوت با پس زمینه ای به رنگ متضاد (مثلا سفید) بگیرید و سایر وسایل جانبی را بصورت فهرست وار به عنوان آبشن زیر عکستان بنویسید، یا یک عکس جداگانه هم از وسایل می گرفتید و پیوست عکس اصلی می کردید تا به قول خودتون صداقت گفته هاتون تصدیق شده باشه
    به هر حال برای قدم اول عکس تبلیغاتی خوبی گرفتید و به امید خداوند و با کمک و راهنمایی دوستان و سایت خوب لنزک می تونید عکاس موفقی بشوید – انشاالله

  7. محمد حسین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    دورود و سال نو مبارک .
    عکس شلوغ است . معلوم نیست دقیقا چه محصولی برای تبلیغ سوژه شده .اصول نور پردازی ، دکوراسیون ، ترکیب بندی و کادر بندی رعایت نشده . مواردی مانند کابل اتصال به کامپیوتر سمت چپ پایین باتری های قلمی سمت راست برگه خدمات پس از فروش پشت باتری ها رم ۱۶ گیگا به همراه کیف دوربین جعبه دوربین زخمی شده و فیلتر دوربین جایگذاری نامناسبی دارند . شاید برای معرفی محصولات خود برای فروش این عکس معرفی کننده تک تک تجهیزات باشد اما برای تبلیغ برندی خاص پر از اشکال است . قرار است تبلیغ دوربین باشد پس باتری های قلمی و رم و جعبه سه پایه در تصویر چرا حضور دارد؟ اگر قرار است تجهیزات عکاسی به فروش برسد و تبلیغ تجاری چشمگیری باشد که بیننده بعد از دیدن عکس مشتاقانه دنبال کند که اصالت عکس چیست و اصطلاحا مشتری پسند باشد پس تنها چیدن همه آنها کنار هم در یک کادر هیچ موفقیتی برای شما کسب نمی کند . در انتها این علاقه و پیگیری شما برای رسیدن به نقطه مطلوب می ستایم و امیدوارم با مطالعه و مشاهده عکسهای حرفه ای شاهد ایجاد شاهکارهایی از شما باشیم . ارادتمند .

    1. Saafa

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

      سلام
      سال نو شما هم مبارک

      ممنون از نقدی که نوشتید و ممنون از لنزک که عکس رو تایید کرد.
      تمامی مواردی که فرمودید رو قبول دارم.

      اول اجازه بدید راجع به عکسی که گرفتم توضیحاتی بدم.
      این عکس رو برای فروش دوربین کارکرده سابقم که میبینید گرفتم و هدف عکس نمایش دوربین و تجهیزات همراهش در یک عکس برای آپلود در فروشگاه های آنلاین هست.
      در ابتدا قرار بود عکس ساده ای باشه، اما با مطالعه مطالب آموزشی و ارزشمند لنزک، علاقه مند شدم که با نگاه تجاری و (تاجایی که میتونم) حرفه ای تری عکاسی کنم.

      در عکس سعی کردم کانون توجه بیننده روی خود دوربین باشه، برای همین دوربین رو روی یه سر رسید گذاشتم تا بالاتر از سطح قرار بگیره و یک پارچه ابریشمی برای القاء حس ارزشمند بودن و نگهداری مناسب زیر دوربین پهن کردم. همینطور با شارپ کردن قسمت هایی روی بدنه ی دوربین سعی کردم با کیفیت بودن و حس نو بودن رو القاء کنم که مطمئن نیستم چقدر موفق بودم.

      در مورد وسایل هم درست میفرمایید. خودمم دقت کردم که تصویر داره شلوغ میشه. اما سعی کردم با چیدن همه چیز کنار هم، حس درست کاری در فروش کالا و جلب اطمینان خریدار رو با هم داشته باشم، که ظاهرا بیشتر موجب شلوغ شدن و پرت شدن حواس بیننده شده.

      باز هم یک دنیا ممنون بابت نکاتی که اشاره کردید و وقتی که برای راهنمایی من گذاشتید.
      سعی میکنم در موارد بعدی، تک تک فرمایشات شما رو تو ذهن داشته باشم.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *