۶ نکته برای ایجاد یک داستان و یک پروژه عکاسی

من به شدت معتقدم که تعیین پروژه های عکاسی برای خودتان بهترین راه برای بهبود مهارت های عکاسی شما است. پروژه ها به شما تمرکز می دهند و کمک می کنند تا یک مجموعه کار منسجم ایجاد کنید. یک پروژه عکاسی می تواند چندین سال طول بکشد، و موضوعی داشته باشد که به شما کمک کند تا افراد و سوژه های جدیدی برای عکاسی پیدا کنید.

البته، ممکن است ندانید که چه نوع پروژه ای می توانید برای خودتان تعیین کنید که به این اهداف برسید. یک پروژه می تواند ساده باشد، مانند عکاسی از گل ها در حیاط پشتی خانه تان، یا می تواند پیچیده تر باشد، مانند سفر به یک کشور خارجی و عکاسی از افرادی که در آنجا پیدا می کنید.

ایده گرفتن برای یک پروژه عکاسی

شما می توانید از بخش «پروژه های عکاسی» لنزک برای الهام گرفتن استفاده نمایید.

من می خواهم با ارائه چند مثال از پروژه ای که برای عکاسی از هنرمندان و صنعتگران انجام دادم، چند توصیه در مورد انجام یک پروژه به شما بکنم. من چند نکته از این پروژه یاد گرفته ام.

اینها برخی از مهم ترین نکات هستند:

  • ملاقات با افراد جدید و یادگیری در مورد صنایع دستی آنها جالب است. من دوست دارم با افراد جدید ملاقات کرده و با آنها صحبت کنم و در مورد زندگی آنها چیزهایی یاد بگیرم. زمان کوتاهی که من در طول عکاسی دارم، فرصتی برای برقراری ارتباط و صحبت در مورد هنر و خلاقیت، و همچنین کار هنرمند یا صنعتگر است. بعضی از آن افراد دوستان من شدند. این پروژه هم در سطح شخصی و هم در سطح عکاسی به من پاداش داده است.
  • این کار به من کمک می کند تا چیزی جالب برای عکاسی پیدا کنم. به عنوان مثال، ۱۸ ماه پیش من سه روز در راگلان، شهر کوچکی در ساحل غربی جزیره شمالی نیوزیلند بودم. قبل از این که به آنجا بروم، با دو نفر از هنرمندان محلی تماس گرفتم و از آنها پرسیدم که آیا می توانم سری به آنجا بزنم و چند عکس بگیرم. هر دوی آنها جواب مثبت دادند – و من جالب ترین عکس های سفرم را در طول آن دو جلسه عکاسی گرفتم.
  • پروژه خودش رشد می کند. من عکس ها را برای افرادی که از آنها عکس می گیرم می فرستم، سپس از آنها می پرسم آیا کس دیگری را می شناسند که ممکن است به این کار علاقه مند باشد. این معرفی ها و توصیه های شخصی به من کمک می کند تا هنرمندان و صنعتگران جدیدی برای عکاسی پیدا کنم.
  • مهارت های عکاسی پرتره من بهبود یافته است. کار نیکو کردن از پر کردن است، و هر جلسه عکاسی به این معنی است که من در این سبک مستند عکاسی پرتره کمی بهتر می شوم.
  • این پرتره ای است که من از هنرمند کریس میک گرفتم، یکی از هنرمندانی که در راگلان از آنها عکاسی کردم. ما صحبت بسیار خوبی در مورد هنر، خلاقیت، و زندگی داشتیم. اگر من این پروژه را شروع نکرده بودم، هرگز چنین تجربه ای به دست نمی آوردم.

خب، هنگامی که یک پروژه انتخاب کردید، چطور باید آن را موفقیت آمیز کنید؟ این ایده ها به شما کمک خواهند کرد.

۱

انواع تصاویر را ثبت کنید

این کار مهم است، چون به عکس هایی که شما از یک جلسه عکاسی می گیرید جذابیت و تنوع می بخشد. اما من می خواهم یک شرط اضافه کنم، چون فکر می کنم به طور کلی دو راه برای انجام یک پروژه عکاسی وجود دارد.

شرط اول این است که تمام منابع خود را بر روی به دست آوردن یک عکس عالی متمرکز کنید. شرط دوم این است که مجموعه ای از عکس های متنوع بگیرید که به طور کلی تفسیر بهتری ارائه داده و یک داستان بگویند.

پیشنهاد من ترکیب این دو رویکرد است. ایجاد انواع عکس ها را هدف قرار دهید، اما برای هر عکس بهترین تلاش خود را به کار گیرید. به عبارت دیگر، زمانی که امکان ایجاد یک تصویر را می بینید، توجه کامل خود را بر روی آن متمرکز کرده و قبل از این که به سراغ عکس بعدی بروید، تا می توانید آن را بهتر کنید.

شما چطور تنوع ایجاد می کنید؟ دو روش برای انجام این کار عبارتند از:

۱- نقطه دید خود را تغییر دهید. به سوژه خود نزدیکتر یا از آن دورتر شوید. از پایین، یا از بالا عکس بگیرید. البته، بهترین نقطه دید تا حد زیادی به سوژه پروژه شما، نور، و لنزهایی که استفاده می کنید بستگی دارد. اما مهم این است که همیشه به این فکر کنید که چطور می توانید با جابجا شدن در اطراف و عکس گرفتن از زوایای مختلف، تنوع ایجاد کنید.

۲- عکس های واید و کلوزآپ بگیرید. شما می توانید با یک عکس واید شروع کنید که همه چیز را ثبت می کند، سپس جلو بروید و انواع عکس ها را از نقطه دیدهای نزدیکتر بگیرید، و جزئیات را نشان دهید.

این کار برای پروژه هایی مانند پروژه من خوب است، که در آن می توانید یک عکس از هنرمند یا صنعتگر در هنگام کار در کارگاه خودش، همراه با مجموعه ای از تصاویر بسته تر و کلوزآپ هایی که آنها را در حین کار نشان می دهند، بگیرید. در این مثال، شما می توانید از محصولاتی که صنعتگر می سازد و همچنین از خود صنعتگر عکس بگیرید.

این دو عکس تاد، یک سازنده فلوت را نشان می دهند، که در گاراژ خود مشغول کار است. هر دو عکس با یک لنز گرفته شده اند، اما من برای گرفتن عکس دوم خیلی نزدیکتر شدم.

این مسئله در مورد موضوعات ایستاتر مانند مناظر نیز صدق می کند. اگر شما یک پروژه مرتبط با مناظر داشته باشید، می توانید با عکس هایی که کل صحنه را نشان می دهند، همراه با عکس هایی که جزئیات صحنه را از نزدیک نشان می دهند، تنوع ایجاد کنید.

۲

یک داستان بگویید

اغلب گفتن یک داستان تنها با یک تصویر سخت است، اما با دنباله ای از عکس ها آسان تر می شود، چون می توانید جنبه های مختلف یک داستان را در هر یک از آنها نشان دهید.

به عنوان مثال، من با عکس هایی که از صنعتگر گرفتم دوست دارم تصاویر گرفته شده در مراحل مختلف روند تولید را نشان دهم. این عکس ها در کنار هم نشان می دهند که چگونه یک آیتم خاص ساخته می شود. این یک داستان است. این سه عکس مراحل مختلف ایجاد یک اثر هنری توسط کریس میک را نشان می دهند.

شما می توانید با توجه به جزئیات نیز یک داستان بگویید. من در حین عکس گرفتن از ایون، که یک شیشه‌گر است، متوجه شدم که دست هایش چیزهای زیادی درباره حرفه او می گویند. بنابراین مطمئن شدم که حتما عکس هایی مانند این بگیرم، که گرد و خاک روی دستانش و خال کوبی روی انگشت شستش را نشان دهد.

۳

نقاط اشتراکی پیدا کنید که عکس ها را به هم پیوند می دهند

اگرچه داستان عکس ها برای ایجاد علاقه در مخاطب به تنوع تصاویر نیاز دارد، اما خوب است که عکس ها به نوعی با هم مرتبط نیز باشند. به عنوان مثال، می توانید تمام عکس های یک جلسه عکاسی را به سیاه و سفید تبدیل کنید. یا شاید با استفاده از پیش تنظیمات Lightroom Develop Preset یکسان به عنوان مبنایی برای پردازش، آنها را به یک سبک مشابه پردازش کنید.

یا اگر پروژه ای دارید که شامل پرتره است، می توانید از نور برای مرتبط کردن عکس ها به یکدیگر استفاده کنید. استفاده از تنظیمات نورپردازی یکسان برای تمام پرتره ها راهی برای انجام این کار است.

این عکس ها از جاسمین، بافنده ای که کلاه می بافد، با نورپردازی و پردازش به هم مرتبط شده اند. همه آنها با نور طبیعی که از میان یک پنجره به خانه او می تابد نورپردازی شده اند، و پردازش رنگ یکسانی در لایت روم بر روی آنها اعمال شده است.

۴

به افراد علاقه واقعی نشان دهید

اگر پروژه شما شامل عکاسی از اشخاص است، مهم است که واقعا به آنها و کاری که انجام می دهند علاقه داشته باشید. به عنوان مثال، فرض کنید شما می خواهید پروژه گرفتن پرتره از موج سواران را انجام دهید. اگر واقعا به موج سواری علاقه داشته باشید و از صحبت با موج سوارها لذت ببرید، بهترین نتایج را به دست خواهید آورد.

همه چیز باید واقعی باشد. اگر شما واقعا به افراد علاقه مند باشید، نقاط اشتراک زیادی با آنها پیدا خواهید کرد و صحبت کردن با آنها برایتان آسان می شود. اما اگر علاقه مند نباشید، نمی توانید آن ارتباطی که برای گرفتن پرتره های خوب لازم است را برقرار کنید.

۵

به پروژه زمان بدهید

به پروژه های خود زمان بدهید تا به تکامل برسند و رشد کنند. به عنوان مثال، اگر یک پروژه عکاسی از مناظر محلی خودتان را داشته باشید، زمان دادن به آن به شما اجازه می دهد تا مجموعه عکس هایی ایجاد کنید که تنوع ایجاد شده توسط آب و هوا و فصل ها را نشان دهند. نشان دادن تغییراتی که در طی یک دوره زمانی اتفاق می افتند نیز راه دیگری برای گفتن یک داستان است.

پروژه عکاسی جالب: ۱۲ سال عکاسی از یک پنجره

۶

مقایسه کنید و به تکامل برسید

دلیل این که چرا پروژه ها یک تجربه یادگیری خوب هستند این است که آنها فرصتی به شما می دهند تا کار فعلی خود را با عکس های قبلیتان مقایسه کنید. شما خواهید دید که چگونه ایده ها و تکنیک هایتان به مرور زمان تکامل می یابند. همچنین از ایجاد یک مجموعه کار و یادگیری ویرایش نمونه کارها با انتخاب تصاویر قوی نیز بهره مند خواهید شد.

ن

نوبت شماست

شما تا به حال پروژه عکاسی انجام داده اید؟ آیا آنها به شما کمک کردند تا عکاس بهتری شوید؟ لطفا نظرات و پروژه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *