نکات ژست دهی عکاسی از مراسم عروسی | ژست دهی به داماد

در روز عروسی یک زوج، عروس معمولا در کانون توجه قرار دارد، و نهایت توجه و دقت در آماده سازی او برای این روز بزرگ به کار می رود، تا وقتی که داماد و مهمان ها او را می بینند، نفسشان در سینه حبس شود. عکاسان اغلب به یک مراسم عروسی به عنوان روز عروس فکر می کنند، اما مهم است که ما به داماد هم توجه نشان دهیم و مطمئن شویم که او به بهترین شکل ظاهر می شود، تا بتواند در روز عروسی خود احساس شگفت انگیزی داشته باشد.

این وظیفه ماست که به زیبایی مشتریان خود توجه کنیم و از دید و مهارت های عکاسی خود استفاده کنیم تا نسخه ای از خودشان را که ممکن است با آن آشنا نباشند به آنها نشان دهیم.

ما دارای قدرتی باور نکردنی برای افزایش (یا کاهش، اگر مراقب نباشیم) اعتماد به نفس مشتری نسبت به ظاهر خود، و به خصوص در روز عروسی اش هستیم، چون ما خاطراتی را ثبت می کنیم که در طول سالها با ورق زدن آلبوم دوباره زنده می شوند. ما می خواهیم آنها به یاد بیاورند که عالی به نظر می رسیدند. یک راه برای انجام این کار، ژست دهی خوب و توجه به جزئیات است.

طرز ایستادن

هنگام ژست دهی به یک داماد در حالت ایستاده، ما با باز کردن پاها به اندازه عرض شانه و رو به سمت بیرون شروع می کنیم، تا به یک وضعیت طبیعی برسیم. اگر پاها رو به سمت داخل باشد، ناخوشایند (ناشیانه) به نظر می رسد – ممکن است بچه گانه و فاقد اعتماد به نفس به نظر برسد. در مورد خانم ها، ما دوست داریم با انداختن وزن آنها تنها بر روی یک پا، حالت بدن آنها را جذاب کنیم، اما در مورد آقایان، به دو روش می توان وضعیت آنها را مشخص کرد – وزن به طور متعادل بر روی هر دو پا قرار گیرد یا عمدتا بر روی یک پا تکیه داده شود.

دست ها آزاد

اغلب، هنگامی که عکاسان در میان خود گپ می زنند، می شنویم که «با دست هایش چه کار کنم؟» درست است که شما باید کاری با آنها انجام دهید، اما باید مراقب باشید که آن کار طبیعی به نظر برسد. برای یک وضعیت ایستا، ظاهر کلاسیک «دست ها در جیب» کارساز است، اما باید مراقب بود. هنگامی که دست ها در جیب زیر کت پنهان می شوند، ممکن است عجیب و غریب باشد. این عجیب و غریب بودن را با اطمینان از این که کمی از پوست دست دیده می شود، خنثی کنید – انگشت شست را بیرون بگذارید یا آن را در داخل جیب گذاشته و در عوض بقیه انگشت ها را در معرض نمایش بگذارید.

نکته جالبی که در مورد دست ها باید به آن توجه کنید این است که اگر با یکی از آنها کاری انجام دهید، معمولا می توانید دیگری را رها کنید.

دست ها مشغول

گفتیم که شما باید کاری با دست ها انجام دهید، و گاهی اوقات آن کار یک عمل واقعی است. به عنوان مثال، می توانید به داماد بگویید دست هایش را بر روی جلیقه خود بگذارد یا کراواتش را درست کند. هنگام کار با دست ها، به زاویه ایجاد شده توسط آرنج های آنها دقت کنید. در عکاسی فشن و مُد زمانی که می خواهید توجه بیننده را به آراستگی (لباس) جلب کنید، یک زاویه راست بهتر جوابگو است. در عوض، قرار دادن دست با یک زاویه نسبت به صورت، توجه را به آن سمت جلب می کند. بازوها و دست ها می توانند مانند خطوط هدایتگر عمل کرده، و چشم بیننده را هدایت کنند، بنابراین مطمئن شوید که از این کار به نفع خود استفاده کنید.

تنفس/ ژست دهی

یک ترفند آسان برای استفاده هنگام ژست دهی این است: تنها کافی است به سوژه بگویید قبل از عکاسی یک نفس عمیق بکشد، این کار می تواند برای ژست دهی به آنها فوق العاده باشد. با این کار آنها خود به خود شانه هایشان را صاف کرده و شکم را تو می دهند.

مو و چانه/ فک

این که شما چطور سر سوژه را می چرخانید، تاثیر زیادی بر تصویر دارد. معمولا هر سوژه یک طرف بهتر و ارجح دارد، و گاهی اوقات شما حتی بدون پرسیدن و تنها با مشاهده این که آنها موهای خود را به کدام طرف شانه می کنند، می توانید بگویید آن طرف کدام است. افراد اغلب به طور ناخودآگاه موهای خود را به سمت «طرف ارجح صورت» خود شانه می کنند، و این چیز خوبی برای عکاسان است چون هنگام عکاسی از یک مرد، بهتر است که موها به طرف مخالف دوربین شانه شوند. اگر به سمت دوربین شانه شوند، مانند یک قسمت بی مو به نظر می رسد و چشم بیننده را به سمت یک نقطه روشن تر در ناحیه ای که احتمالا تیره تر است هدایت می کند، مگر این که سوژه موهای روشن بلوند داشته باشد.

تعیین موقعیت چانه نیز مهم است – اگر خیلی رو به پایین باشد، غبغب که حتی در لاغرترین سوژه ها نیز خود را نشان می دهد، ظاهر خواهد شد. اگر بیش از حد بالا باشد، خط فک رو به بیرون کشیده می شود، و ظاهر فک زیبا و ظریف سوژه را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: ۵ روش ساده برای کاهش غبغب هنگام عکاسی پرتره

نویسنده: هالی روا (Holly Roa)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *