پروژه عکاسی: عکاس روی افراد شیر می ریزد و عکس می گیرد

Alexander J.E. Bradley یکی از هنرمندانی است که به «هنر عکاسی از مایعات» روی آورده است. او استفاده ای دیگر از شیر به جزء مورد خوراکی اش کشف کرده است، او شیر را بر روی افراد می ریزد و از واکنش آنها عکس می گیرد. Bradley که زاده Melbourne است در شاخه های مختلفی از عکاسی خلاقیت خودش را نشان داده است. او در عکاسی، تولید کنندگی و سازندگی فیلم فعالیت داشته است.

Bradley بعد از اینکه در عکاسی و رسانه تجربه ای کسب کرد، برای برنامه Melbourne Fringe نویسندگی و کارگردانی کرد و بعد از آن فیلمی کوتاه ساخت، که این فیلم جایزه بهترین فیلم کوتاه و بهترین داستان را از جشنواره ACMI Die Gesis Festival دریافت کرد. او در حال حاضر در فرانسه اقامت دارد و کار تهیه کنندگی و فیلم برداری فیلم را در شهر پاریس انجام می دهد. کارهای Bradley در چندین مجله بین المللی قرار گرفته است.

خیلی از این عکس های که مشاهده می کنید مربوط به The Great Spectacle of the Miliking است. همانطور که قبلاً توضیح دادیم این عکس ها از واکنش افراد نسبت به شیری که به سمتشان پاشیده شده است گرفته شده.

«هیچکس حرفم را باور نمی کند؛ وقتی به آنها می گویم کارم پاشیدن شیر بر روی مردم است.» این حرفی است که Bradley در آخرین مصاحبه اش زده است.« ولی خب وقتی آنها به عکس هایم نگاه می کنند، واکنششان بسیار با ارزش است… حیرت زدگی، لبخند و خنده بسیار. و من با خود می گویم احتمالاً دلیل ادامه کارم همین واکنش مردم است.»

این ایده عکاسی جالب و در عین حال کمی مسخره ۳ ساله پیش زمانی به ذهن Bradley رسید که داشت به زادگاه خودش یعنی استرالیا سفر می کرد. او قصد داشت مهمانی ای بگیرد و دوستان نزدیکش را دعوت کند، و از دوستانش در حالی که بر رویشان شیر می ریخت عکس بگیرد. «اینترنت را برای پیدا کردن عکس های مشابهی که در ذهن داشتم زیر و رو کردم اما عکسی مطابق با آن چیزی که در ذهن داشتم پیدا نکردم.» این قسمت دیگری از حرف های Bradley بود. او در ادامه اینطور می گوید: «از آنجایی که نمی خواستم در این دنیای افسرده بدون شیر زندگی کنم، این ابتکار را به خرج دادم و تصمیم گرفتم خودم این عکس ها را بگیرم. من و دوستانم مقدار زیادی شیر تهیه کردیم و از یکی ازدوستانم اجازه گرفتم که آیا راضی است که بر روی او شیر بریزم و از او عکس بگیرم، او موافقت کرد، و به همین شکل بقیه هم موافقت کردند و از هر کدام از دوستانم عکسی به شکل عکس فوق گرفتم.»

وقتی او به پاریس برگشت تصمیم گرفت تا مجموعه ای از این عکس ها با نام Le Grand Spectacle du Lait یا The Great Spectacle of the Milking (نمای زیبایی از پاشیدن شیر) بسازد. برای انجام دادن این کار و تهیه مجموعه، Bradley افرادی را که برای پاشیده شدن شیر بر روی آنها و عکس گرفتن از آنها داوطلب بودند، جمع کرد. قسمتی از کار که معمولاً زمان زیادی می گیرد، اما خب جالب است، او سر انجام ۱۰ داوطلب پیدا کرد که بار ها بر روی آنها شیر ریخت و از آنها عکس گرفت.

می توانید نتیجه این ایده غیر عادی او را در آدرس زیر ببینید:

flickr.com/photos/alexanderjebradley/sets/72157626975723228

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. somaye ganjian

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    سپاس فراوان..توضیحات عالی ست

  2. ehsan

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    عجب عکس هایی
    ببخشید مدیر من نام شمارو هم بلد نیستم
    فک میکنم زند هستین ! آقا یا خانم زند 🙂 میشه یه توضیحی در مورد دوربین های گوپرو بدین ؟! عکس هایی که باهاش گرفتن خیلی جالبه واسم
    بنظر شما دوربین هاش ارزش خرید داره یا با پایه و دوربین های دیگه هم میشه مث همونا عکس گرفت ؟!
    ممنون از توضیحی که میدین

  3. آرش

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

    با سلام.
    چگالی شیر باعث شده که تصاویر عالی تر شوند. ایده ی جالب و جسورانه ای بود.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *