۶ مرحله تا پیدا کردن سبک عکاسی خودتان

حتما تا کنون برایتان پیش آمده که با دیدن عکسی فورا عکاس آن را حدس زده باشید؟ رسیدن به سبک عکاسی منحصر بفرد از اهداف و آرزو های هر عکاسی است. برای همین در مطلب کوتاه امروز لنزک به نکاتی برای رسیدن به سبک عکاسی منحصر بفرد خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنیم آن را به همراه یک موسیقی آرامش بخش و کلاسیک مطالعه نمایید.

چگونه زبان هنری مختص خودتان را ایجاد کنید

سبک عکاسی شما، لنزهایی که استفاده می کنید و سوژه ای که انتخاب می کنید، زبان هنری مختص شما را شکل می دهند. اغلب اوقات، عکاسان مبتدی به دلیل اعتماد به نفس پایین به جای اینکه دنباله رو غرایز خلاقانه خودشان باشند، از سبکی که فکر می کنند باید پیروی کنند برای عکاسی استفاده می کنند.

حتی بزرگ ترین عکاس ها هم باید از یک جایی شروع می کردند و سال ها طول کشیده تا با تمرین و ممارست، سبک شخصی خودشان را ایجاد کنند.

«همه ی این کارها می تواند یاد گرفته شود. آنچه اکنون انجام می دهید غریزی است و این ارزشمند است.» Jennifer E. Smith

چندین راه برای ایجاد زبان هنری مختص خودتان وجود دارد.

۱

تمرین

برای ارتقای مهارت ها و تیز کردن نگاهتان، بیشتر عکاسی کنید. اگر فکر می کنید هیچ وقت زمان کافی برای عکاسی ندارید، به جای اینکه یک روز کامل را صرف عکاسی کنید اما آن را به ندرت انجام دهید، روش «زمان کم و دفعات بیشتر» را به عنوان استراتژی خودتان انتخاب کنید. میزان زمانی که برای این کار صرف می کنید مهم نیست، بلکه تفکری که روی آن می کنید اهمیت دارد. باید کمی از وقت آزادتان را برای فکر کردن راجع به اینکه با توجه به علم عکاسی چه چیزی خلق کرده اید، چه کاری می خواهید در آینده انجام دهید و اینکه چطور می توانید کارهای گذشته تان را بهتر کنید، اختصاص دهید.

۲

همیشه یک دوربین به همراه داشته باشید

اینگونه همیشه می توانید بدون اینکه نگران اشتباهات باشید، تمام مدت، چیزهای جدیدی کشف و تجربه کنید- در واقع اصلا اشتباهی وجود ندارد- همه اینها فرصت هایی برای یاد گرفتن هستند.

۳

بایستید و برعکسش کنید

برای اینکه به ارزیابی عکس هایتان کمک کنید تا بفهمید کجای کار درست است و کجای آن نیاز به اصلاح دارد، به آنها به صورت سر و ته نگاه کنید. این ترفند مفید جلوی نگاه شما به آنچه با آن آشنا هستید را می گیرد و به شما نگاهی فعال تر می بخشد.

۴

یک سوژه را چند بار امتحان کنید

یک سوژه را چندین بار با رنگ های پس زمینه مختلف، زاویه های متفاوت و نورهای متنوع برای ایجاد افکت های گوناگون امتحان کنید. این کار، راهی مفید برای برقراری ارتباط با سوژه و ایجاد زبان هنری شخصیتان در پاسخ به آن است.

۵

تکنیک های مختلف را تجربه کنید

با این کار این شانس را پیدا می کنید که انواع مختلف جلوه های ممکن را بررسی کنید. از یک سوژه با تکنیک های مختلف عکاسی کنید تا بفهمید کدام یک به بهترین شکل، ماهیت سوژه را ثبت می کند.

۶

تصور هنرمند درونتان را تقویت کنید

کار عکاسان دیگر را مطالعه کنید و از آن ها برای رسیدن به ایده های خودتان الهام بگیرید.

تنها نکته اساسی برای اینکه به یک عکاس و هنرمند خلاق تبدیل شوید این است که سبک منحصر بفرد خودتان را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید شما قرار نیست رضایت همه را جلب کنید یا همه را راجع به دیدگاه هنری و اولویت های خودتان متقاعد کنید. پس با خودتان روراست باشید. با تمام وجود عکاسی کنید، از چیزی که می خواهید و به همان شکلی که دوست دارید، عکس بگیرید. خودتان را باور کنید و فراتر از همه ی اینها از عکاسی کردن لذت ببرید!

م

منبع

برگرفته از: evapolak

نظرات شما


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *