چگونه از مردم عکس های ضد نور یا سیلوئت بگیریم

عکاسی ضد نور – سیلوئت (silhouette) تابستانی – در این مطلب لنزک خواهید دید که گرفتن عکس های خلاقانه ضد نور در غروب ساحل چه قدر آسان است. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه در تابستان عکس های سیلوئت زیبایی بگیرید.

وقتی در تعطیلات به سر می برید، احتمالا زمانی را به وقت گذرانی و تفریح در ساحل اختصاص خواهید داد. هنگامی که خورشید شروع به پایین رفتن می کند و آسمان پر از رنگ های گرم تابستانی می شود، قطعا شما و همه افرادی که آنجا هستید دوربین هایتان را از کیف در خواهید آورد. خورشید کم نور احتمالا منظره ای عالی ایجاد می کند اما هر چیزی بین شما و خورشید به ضد نوری تاریک و بدون طرح و بافت تبدیل می شود.

خب، این اتفاق همیشه هم بد نیست. برای ضد نور های تابستانی خوب، نیاز به اشیاء و سوژه هایی دارید که شکل آنها به خوبی قابل تشخیص باشد. مثلا اگر با خانواده به ساحل رفته اید، چرا از یکی یا همه ی آنها عکاسی نمی کنید؟ همین طور می توانید برای عکاسی از افرادی که در طول ساحل قدم می زنند وقت بگذارید و یا به تماشای غروب دل انگیز خورشید بنشینید.

عکس از دیوید کلاپ – www.davidclapp.co.uk

آماده شدن

از زمان دقیق غروب خورشید و جهت غروب آن مطلع شوید زیرا قطعا نمی خواهید به ساحلی بروید که غروب از آنجا مشخص نیست. وقتی ساحل مناسب را انتخاب کردید، مطمئن شوید هنگامی که به آنجا می رسید زمان کافی خواهید داشت. اگر کل روز را هم آنجا باشید مساله ای نیست ولی اگر دیر تر می خواهید بروید، حتما یکی دو ساعت زودتر از غروب به ساحل بروید. زمان جزر و مد را نیز چک کنید چون احتمالا نمی خواهید وسایل و خانواده تان را آب با خود ببرد!

چگونه عکاسی کنم

وقتی آماده بودید و سوژه در حالت مناسب، در حالی که بین شما و خورشید است، قرار گرفت وقت آن است که با زاویه ای کم عکاسی کنید (البته زاویه کم زیاد ضروری نیست). یک عکس نمونه بگیرید و پسزمینه آنرا چک کنید. اگر با تنظیمات دستی عکاسی نمی کنید، شانس هم مساله مهمی خواهد بود؛ در غیر این صورت اگر از عکس راضی نبودید، جبران نوردهی یا EV را یک یا دو پله کاهش دهید. استفاده از نور سنجی در حالت های نورسنجی نقطه ای – spot metering یا نورسنجی با تمرکز میانه center-weighted metering هم به عکاسی ضد نور کمک خواهد کرد، اگرچه می توانید با همان حالت چند ناحیه ای -multi-zone metering نیز عکاسی کنید. دوربین را به سمت آسمان بگیرید و پس از نور سنجی از سیستم قفل نوردهی – exposure استفاده کنید تا نور سنجی بر حسب قسمت روشن تر آسمان انجام شود. سپس تمام کاری که باید انجام دهید، ترکیب بندی دوباره و فشردن کلید شاتر است.

از چه چیزی عکاسی کنم

همانطور که اشاره شد شکل های قوی بهتر جواب می دهند، پس از سوژه تان در حالی که روی شن ها ایستاده است بخواهید با آزمون و خطا، شکل های متفاوتی را ایجاد کند. انجام این کار با بچه ها آسان تر است اما نسبت به بزرگتر ها باید کمی صبور و متقاعد کننده باشید!

اگر گروهی از افراد را به دنبال خود دارید، متقاعدشان کنید به هوا بپرند تا شکلی که در اوج پرششان ایجاد می کنند را ثبت کنید. سعی کنید از زوجی که دست در دست غروب خورشید را تماشا می کنند عکاسی کنید. به بچه ها توپ دهید تا پرتاب کنند یا سطل و بیلچه بدهید تا بازی کنند و با ایجاد حالات مختلف، شکل های جذاب تری خلق کنید تا در نتیجه عکسی پویاتر داشته باشید.

با زاویه دوربین و مقداری که کادر را بسته یا باز می کنید تمرین کنید تا ببینید هر کدام در چه حالتی نتیجه بهتری ایجاد می کنند. اگر از سر شخصی عکاسی می کنید، عکس را به جای تمام رخ، نیم رخ بگیرید تا جزئیات بیشتری مشخص باشد. تعداد زیادی اشیاء در کنار هم قرار ندهید چرا که در عکس به هم پیوسته و تفکیک ناپذیر می شوند و این افکت خوب از آب در نمی آید.

م

منبع

برگرفته از : Ephotozine


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *