کانن (Canon ) بهتر است یا نیکون (Nikon): چه دوربین DSLR ای باید بخرم؟

کانن – Canon و نیکون – Nikon دو تا از بزرگترین برند های حاضر در بازار دی اس ال آر – DSLR هستند، که این دو برند مدل های مختلفی در چند سال اخیر ارائه کرده اند. این که کدام مارک بهتر است سوالی است که به راحتی نمی توان به آن پاسخ داد، اما بعد از خواندن این مطلب می توانید بهتر دوربین مناسب خودتان را انتخاب کنید.

کلیه قیمت های ذکر شده در این مطلب لنزک از سایت TechRadar و در تاریخ (۲۰th Mar 2014) گرفته شده اند و صرفا جهت نشان دادن محدوده قیمت به شما عزیزان می باشند. حتما برای مشاهده قیمت های اصلی از فروشگاه های اینترنتی معتبر یا نمایندگی های مجاز شهر خود بهره گرفته و به این مبالغ اکتفا نکنید.

ما در این مطلب لنزک مدل های مختلفی از دوربین های DSLR برند های Canon و Nikon را بررسی کرده، و قابلیت ها و امکانات آن ها را بیان کرده ایم. که با استفاده از این مطلب، شما می توانید با توجه به بودجه ای که دارید بهترین دوربین DSLR نیکون و کانن را از بین سه شاخه «مدل های ارزان قیمت»، «مدل های میانه» و «مدل های گران قیمت» انتخاب کنید. که این شاخه ها شامل دوربین های زیر ۵۰۰£، دوربین های بین ۵۰۰£ تا ۱۰۰۰£ و دوربین های بالای ۱۰۰۰£ هستند.

و در نهایت به این سوال شما جواب خواهیم داد: کدام برند برای شما بهتر است، نیکون یا کانن؟

کانن در برابر نیکون: دوربین های DSLR ارزان قیمت

Canon 100D – £۴۸۹٫۹۹ / US$650

Nikon D3200 – £۳۵۹٫۹۹ / US$600

محدوده دوربین های ارزان قیمت به دلیل اینکه شکار اول عکاسان مبتدی است، و معمولاً اشخاص نسبت به برندی که اول آن را انتخاب می کنند پایبند می مانند، محدوده بسیار حیاتی ای برای برند های دوربین است.

برند Nikon در محدوده دوربین های ارزان قیمت بسیار خوب عمل کرده، و برای مدتی است که بیشترین فروش را در این محدوده در بین برند های دوربین در اختیار دارد. D3200 جدید ترین مدل در محدوده D3XXX نیست؛ جدید ترین مدل در این محدوده D3300 است، اما مدل D3300 با قیمت ۵۹۹٫۹۹£ خیلی گران قیمت تر است، به همین دلیل است که ما مدل D3200 را برای مقایسه در محدوده ارزان قیمت انتخاب کرده ایم.

با وجود این که D3200 مدل قدیمی تری است، اما سنسور این دوربین ۲۴٫۲ میلیون پیکسل دارد، که رزولوشن خیلی بالایی برای دوربین های محدوده ارزان قیمت به حساب می آید. ارزش رزولوشن بالا زمانی مشخص می شود که بخواهید قسمتی از عکس را ببرید (کراپ کنید)، و یا عکس را با اندازه بالا چاپ کنید، و اگر یک لنز داشته باشید و نخواهید برای خرید لنز تله هزینه کنید داشتن رزلوشن بالا در سنسور می تواند خیلی برای شما مفید باشد.

دوربین D3200 از پردازنده Expeed3 استفاده می کند تا بتواند نویز های کمتری ایجاد کند، می تواند به صورت Full HD فیلم برداری کند و برای فیلم برداری سرعت های متفاوتی دارد. اگر می توانید بیشتر برای خرید دوربین هزینه کنید می توانید Nikon D3300 را بگیرید که رزلوشن بالاتری دارد و از فیلتر Anti Aliasing بهره می برد.

این در حالی است که، دوربین Canon EOS 100D کوچکترین و سبک ترین دوربین DSLR است، دوربین های Panasonic G5 و G6 هم تقریباً همین اندازه را دارند، ولی این دوربین ها کامپکت Compact هستند. این دوربین Canon EOS 100D همان سنسور APS-C 18 مگا پیکسلی دوربین Canon 650D را دارد.

سنسور این دوربین CMOS AF II، که نسل دوم سنسور های Canon EOS M است. این سنسور در فوکوس اتوماتیک، ضبط ویدئو و Live View به دوربین کمک می کند.

هر دو این دوربین ها قابلیت هایی دارند که برای استفاده کنندگان آماتور مناسب است، و در کنار آن تمام قابلیت های حرفه ای را برای زمانی که بخواهید از یک عکاس آماتور به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید را خواهد داشت.

مدل D3200 حالتی با عنوان Guide Mode دارد، که برای زمانی است که در بیرون از خانه عکاسی می کنید و به کمک احتیاج دارید، این حالت به شما کمک می کند بدون استفاده از دفترچه راهنما و یا جستجوی اینترنتی بتوانید آن عکسی که می خواهید را بگیرید.

کیفیت عکس ها در هر دو دوربین بسیار بالاست، اما رنگ ها در Canon 100D کمی بهتر است. مدل ۱۰۰D همچنین فیلتر های متنوعی دارد که به شما نماهای مختلفی را نشان می دهد، چیزی که در D3200 وجود ندارد (ولی در D3300 می توانید از این فیلتر ها استفاده کنید).

مدل ۱۰۰D دارای ۹ نقطه برای فوکوس اتوماتیک است، این در حالی است که Nikon D3200 تعداد ۱۱ نقطه برای فوکوس اتوماتیک دارد. در نقطه میانی فوکوس اتوماتیک در هر دو مدل دوربین از حساسیت Cross Type استفاده شده که فوکوس قوی تری نسبت به سایر نقاط فوکوس دارد. هر دو دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت Full HD دارند و می توان به آنها برای فیلم برداری میکروفون وصل کرد.

در مطلب بعدی سری «کانن Canon بهتر است یا نیکون Nikon» دوربین های کانن و نیکون با قیمت های متوسط را بررسی و معرفی خواهیم کرد.
م

منبع

برگرفته از : TechRadar

نظرات شما

  1. زهرا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    سلام یه دوربین خوب در حد ۱۰ تومن میشه معرفی کنید

  2. Ali6yly6

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سلام میخواستم بدونم بین دو مدل canond80وnikond7200کدوم رو برای خرید انتخاب کنم. کدوم از همه نظر بهتره، در یک جمله

  3. fati

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    سلام من یک دوربین خوب واسه عکاسی میخام فیلم برداریش برام مهم نیست و اینکه رنج قیمتش تا سه و خرده ای باشه و خب اینکه من مبتدی ام چی رو پیشنهاد میکنید؟؟

  4. رضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من یکو پونصد میخوام یه دوربین خوب نیمه حرفهای بخرم لطفا راهنمایی کنیم یه دوربین دیدم سونی دوربین بیست مگاعالی بود میخوام بپرسم دوربین با کیفیت تر و بهتر هم هست که جنسش عالی باشه البته دوربینش از بیست بالاتر باشه

  5. leila

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    سلام من تو رنج ذو ذو پانصد دوربین می خوام بتدی هم هستم ولی قسط دارم کلاس برم په دوربینی بخرم ممنون

  6. نازنین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    سلام من میخام ی دوربین بخرم رنج قیمت تا دو تومن بنظرتون دی۷۰۰خوبه؟!اخه پرسجو کردم میگن دی ۷۰۰برای عکس زیاد خوب نیست ،زومش برام مهمه

  7. بهرخ

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من ی دوربینی میخام رنج قیمت ۳…..میشه راهنماییم کنید .میخام مگاپیکسلش زیر ۱۸ یا ۲۰ نباشه..و اینکه ظهرش بزرگ باشه .ممنون

    1. شهریار

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶

      به نظر من نیکون d7100 گزینه خوبیه

  8. بهرخ

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ببخشید من میخام ی دوربین حدود ۳ میلیون بخرم میشه راهنماییم کنید .میخام مگاپیکسلش زیر ۱۸ یا ۲۰ نباشه..و اینکه ظهرش بزرگ باشه .ممنون

  9. حامی

    ۹ بهمن ۱۳۹۴

    سلام
    دوربین canon D700 آیا قابلیت تنظیم سرعت شاتر برای ۱۰۰ دقیقه رو داره ؟

    1. نورا

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵

      خیر بیشتر از سی ثانیه نداره

    2. a

      ۷ تیر ۱۳۹۶

      اینا حالتی دارن به اسم bulb که تغریبا بی نهایته

  10. پورعبدالهی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴

    با سلام
    میشه یکی راهنمایی کنه چطور میتونم با دوربین کانن sx50 عکس های با کیفیت تری بگیریم ؟

    دوستم یکی از همین مدل گرفته عکس خیلی با کیفیت میندازه ولی من نمیتونم

    از زیورالات عکس میگیرم

    لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر

  11. مهدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    سلام من خودم چون آتلیه دارم ودوربین نیکون d70 و d90 رو داشتم وازش استفاده کردم باید بگم قابل مقایسه با دوربین کنان نیستند .

    1. روژان

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

      یعنی شما میگید نیکون برای عکسبرداری بهتره؟میخوام بگیرم ولی بین این دوتا گیر کردم

      1. sallar

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۶

        سلام نه منظوررشون اینه که کانن خیلی بهتره .

  12. رضا

    ۳ آذر ۱۳۹۴

    واسه آتلیه هم بنظر من اگه یه دوربین دست دوم کم کار d90 پیدا بکنین عالی جواب میده بازم نسبت به نسخه های بعدی نیکون مثل ۷۰۰۰و۷۱۰۰ هنوزم من d90 روبیشتر قبول دارم البته نه تنها من خیلی از دوستام همین نظرو دارن واقعا نسبت به قیمتش خوب جواب میده بودجه زیادی هم نمیخاد

  13. امیر

    ۳ آذر ۱۳۹۴

    واسه آتلیه هم بنظر من اگه یه دوربین دست دوم کم کار d90 پیدا بکنین عالی جواب میده بازم نسبت به نسخه های بعدی نیکون مثل ۷۰۰۰و۷۱۰۰ هنوزم من d90 روبیشتر قبول دارم البته نه تنها من خیلی از دوستام همین نظرو دارن واقعا نسبت به قیمتش خوب جواب میده بودجه زیادی هم نمیخاد


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *