عکاس حرفه ای به کمک ما می آید تا از کودکان بدون سختی عکس بگیریم – قسمت دوم

در قسمت دوم این مطلب به سه قانون ارزشمند ترکیب بندی: خطوط همگرا، قانون یک سوم و شکل های قرینه خواهیم پرداخت. سپس سراغ فرمت عکس می رویم و اینکه آیا باید از فلاش استفاده کنیم یا خیر. در ادامه لوازم جانبی که به عکاسی از کودک کمک خواهند کرد را معرفی می کنیم.

خطوط همگرا

کایرن در جایی از آلاچاق نشسته است که سه خط طول و عرض و ارتفاع آلاچیق به هم برخورد می کنند. این خطوط چشم بیننده را به سمت خودش و کایرن جلب می کند، که این تقاطع خطوط ذکر شده به شکل ماهرانه ای سوژه را به پس زمینه مرتبط می کنند.

قانون یک سوم

دبی ممکن است خود متوجه نشده باشد اما طوری کادر بندی کرده است که کایرن در خط یک سوم سمت راست کادر قرار گرفته است، که باعث شده عکس جلوه بهتری داشته باشد و یک تعادل خوب در عکس ایجاد شود. برای فراگیری قانون یک سوم این مطلب لنزک را مطالعه نمایید.

شکل های قرینه

اگر به عکس دقت کنید متوجه یک قسمت مثلث شکل نوری در پس زمینه دیوار در سمت چپ تصویر می شوید که به نوعی قرینه سفید رنگی برای لباس کایرن است. و اینکه سوژه به بیرون کادر نگاه می کند و نه به درون کادر جذابیت بیشتری به عکس داده است.

بنشینید

همیشه قد کودکی که می خواهید از او عکس بگیرید را در نظر داشته باشید. برای رسیدن به بهترین نتیجه سعی کنید هم سطح با صورت کودک عکاسی کنید، و به پس زمینه ای که در این ارتفاع خواهید داشت دقت کنید. آماده باشید که برای گرفتن چنین عکسی ممکن است با زانو زدن یا خوابیدن روی زمین لباسهایتان کثیف شود.

برای کیفیت بهتر با فرمت RAW عکس بگیرید

من همه عکسهایم را با فرمت RAW می گیرم، اما فقط برای کیفیت بالای عکسهایم. گاهی برای تبلیغات عکسهایی با قطع ۲۰*۳۰Inch باید چاپ کنم که با فرمت RAW می توان عکسها را با کیفیت بالاتری به این ابعاد تبدیل کرد.

با کودک بازی کنید

شریل به من گفت که وقتی بخواهید از کودک و یا نوزاد عکاسی کنید، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید اولویت داشتن کودک است. باید بگذارید تا با محیط خو بگیرد. همچنین باید کاملاً منعطف باشید و با کودک هر کجا که رفت حرکت کنید و بگذارید هر کار که می خواهد بکند. در این قسمت ما می توانستیم خیلی کارها به او بگوییم انجام بدهد اما در نهایت بهترین نتیجه را وقتی گرفتیم که او را رها کردیم و اجازه دادیم آنطور که می خواهد رفتار کند.

از فلاش استفاده نکنید

شریل هیچوقت از فلاش استفاده نمی کند، چرا که می تواند عکس را مصنوعی کند، و سایه های خشن و ناخوشایندی تولید می کند. همچنین او می گوید: «از واکنشی که کودکان نسبت به فلاش زدن دوربین نشان می دهند خوشم نمی آید.»

او ادامه می دهد: «نوری که فلاش به صورت آنها می زند آنها را بهت زده می کند و آمادگی آنها را برای عکس بعدی از بین می برد. همچنین وقتی از فلاش استفاده می کنید باید کمی صبر کنید تا فلاش دوباره شارژ شود و از آنجایی که کودکان حرکات سریعی دارند و به سرعت احساساتشان تغییر می کند، در این زمان ممکن است لحظه خوبی را برای عکاسی از دست بدهید. شما می توانید با استفاده از نور طبیعی و در کنار آن رفلکتور به بهترین نتیجه برسید.»

وسایل جانبی ای که عکاس حرفه ای ما پیشنهاد می کند

در ادامه به وسایلی که در عکاسی کودک به شما کمک خواهند کرد، اشاره می کنیم.

رفلکتور دو طرفه نقره ای/طلایی Lastolite

من همیشه رفلکتور Lastolite را با خودم حمل می کنم. اگر احساس کردید در یک طرف از صورت سوژه سایه های تیره ای وجود دارد به راحتی با استفاده از یک رفلکتور می توانید این سایه ها را از بین ببرید. این رفلکتور دو کاربرد دارد، یک طرف آن نقره ای است و طرف دیگر آن طلایی. من طرف طلایی آن را ترجیح می دهم چرا که کمی عکس را گرم تر می کند و به کودک جلوه ای آسمانی و رویایی می دهد! برای استفاده از رفلکتور یا آن را به دیوار و یا سه پایه تکیه می دهم و یا خودم آن را نگه می دارم.

کیف دوربین Crumbler Daily

کیفی که من دارم خیلی به روز و جالب است. تمام جیب های آن کاربرد دارد، و قسمتهای جدا سازی قابل تغییرش به من این اجازه را می دهد که با توجه به وسیله هایی که می خواهم با خود ببرم داخل کیفم را تغییر شکل دهم. همچنین رنگ قرمز آن باعث می شود تا در هر جایی به راحتی آن را پیدا کنم.

عروسک صدا دار

یک عروسک کوچک که از خودش صدایی بدهد می تواند بسیار کارآمد باشد. این عروسکی که من از آن استفاده می کنم کوچک و قابل حمل است و صدای ظریف و آرامی تولید می کند که توجه کودک را به خودش جلب می کند. آنقدر کوچک است که می توانم در دست بگیرم و یا آن را روی دوربین قرار دهم تا اگر خواستم کودک را به سمت دوربین بکشانم.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *